Tapoin kääpiömonnisen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vilpsu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 00:53, 18.02.2007

Tapoin kääpiömonnisen

Viesti Kirjoittaja Vilpsu »

Nyt ottaa aivoon, harmittaa, pännii ja vatuttaa :cry:

Kaikki alkoi siitä, kun taisto kiilasi eilen ruokatabletin juurakon alle ja raotin vähän juurakkoa ottaakseni tabun pois enkä huomannut, että yksi noista kääpiöistä jäi alle [:I]

Tänä aamuna akvaariota katsellessani en nähnyt kuin viisi kääpiömonnista (pitäisi olla 6), rupesin etsiskelemään raatoa, ei näkynyt. Liikautin juurakkoa vähän ja sieltähän se raato sitten pulpahti pintaan :cry:

Ei tässä vuodatuksessa mitään pointtia ollut, kunhan harmittelen omaa ääliömäisyyttäni :roll:
SeijaKK
Member
Member
Viestit: 378
Liittynyt: 10:03, 05.06.2006

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Hei, näitä sattuu kaikille joskus.

Tämä ihan nimimerkillä kokemusta on...
partamonni-herra hirttäytyi pinnan yläpuolella olevan kasviksen juuristoa rajoittaneeseen hiusverkkoon ja osasi hieman pahasti nyppiä kun tajusin aiheuttaneeni aihettoman kuoleman :cry:

Nykyään sitä sitten tulee katsottua kaikkea "kalan silmin" ja mietittyä aina onko joku juttu mahdollisesti vaarallinen jollekulle vaiko ei.
RHODESIAN
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 17:26, 13.11.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Jep, ikäviä juttuja sattuu joskus. Minä joskus kilpi ja miekka-vuonna aiheutin sampimonnin hitaan kuoleman jaavansanisen sekaan, kun onneton kala jäi kiinni kasvia ankkuroivaan siimaan.
Uskon kyllä, vatuttaa moinen armottomasti.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

No pitää itsekin tunnustaa, joku vuosi sitten tapoin partiksen. Olin vaihtamassa vettä, sorapohja, ja iskin lapon pohjaan, sitten kun nostin lappoa ihmettelin miksi se partis siellä pöyrii. Lähemmin tarkastelin, reppanalla oli selkäranka vääntynyt, eli oli jäänyt lapon alle. Olin luottanut siihen, että menee alta pois, mutta olisi tietenkin pitänyt olla tarkempi. Lapsille en uskaltanut kertoa, vaan hain salaa uuden.
Vilpsu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 00:53, 18.02.2007

Viesti Kirjoittaja Vilpsu »

Käy noita siis näköjään muillekin. Ottaa vaan päähän, kun tämä piti sattua heti harrastuksen alkumetreillä [:I]

Harmittaa myös noiden muiden kääpiöiden puolesta, kun niitä on vaan tuo tynkäparvi.

Onneksi ovat hirmuisen reippaita ja pirteitä vajaamiehitykselläkin, uskaltautuvat ihan tuohon etulasin tuntumaankin hiekkaa tonkimaan, vaikka pällistelen nokka kiinni lasissa :D
BouBou
Junior Member
Junior Member
Viestit: 161
Liittynyt: 18:42, 16.09.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja BouBou »

Mä en ole tainnut vahingossa koskaan tappaa kalaani, kerran luulin jo aiheuttavani seeprakirjoahven urokselle tuskallisen kuoleman ku vahingossa tiputin aika ison muovikuulan altaaseen ja herra hyökkäsi kimppuun ja söi sen, seuraavana päivänä kala näytti kumminkin aivan pirteältä ja siitä seuraavana päivänä kuula löytyi altaasta kellumasta ja herra eleli vielä vuosia.
Joskus olen kyl joutunut samaisen herran jälkeläisiä lopettamaan kun loppui itseltä tila ja en löytänyt kavareille kotia.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Juu, näitä sattuu itse kullekin, ja vatutus on melkoinen!
aquamarina kirjoitti:Lapsille en uskaltanut kertoa, vaan hain salaa uuden.
Ja sitten tosiaan vielä tämä puoli.... :?
emzei
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 00:45, 28.12.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja emzei »

Vähän aikaa sitten siirsin kannon paikkaa jota olin 3 viikkoa sitten edellisen kerran siirtänyt. Melko heti toimenpiteen jälkeen altaassa uiskenteli kuoppamahainen seeprakala, näkyipä vielä olevan kummassakin kyljessä "reikä"... Oli varmaan ollut kannon alla jumissa. Siirsin kalan pienempään altaaseen toipumaan (kun en pystynyt lopettamaan ja isäntäkin oli reissussa [:I] ), n. viikon jälkeen kala oli täysin toipunut ja pääsi kavereiden seuraan. Ei voi kun ihmetellä miten nopeasti tuollaisetkin vammat korjaantuvat! :o
Uusioakvaristi, 240 l
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Mulla oli altaassa kiva pikku juurakko. se oli nin kauan ihan kiva, kunnes yksi tiikeribarbi li yrittänyt siinä olevasta reiästä läpi. Ei ollut kiva näky se ja luonnollisesti en itse voinut kalanraatoa siitä pois ottaa, se on mellä miehne homma ollut aina :roll:

Tällä hetkellä samainen juurakko on kyllä käytössä, mutta altaassa, missä kalat on senverran pieniä että mahtuu siitä reiästä läpi ilman ongelmia.
KatiJii
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 10:12, 26.01.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KatiJii »

Alussa meillä oli miljoonakaloja ja lasten kanssa ihmeteltiin ku alko tuleen niitä pikku poikasia. Minä tohkeissani haavitin niitä poikasaltaaseen. Yksi sattui jäämään haavin reunan ja lasin väliin. Se oli niin pieni ja heikko niinku itikka ettei siitä jääny ku tahra. Harmitti kovasti ja vielä enemmän ku poika koulussa oli ilmoittanu että "meijjän äiti on teurastaja".
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 14:20, 05.11.2006
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Mulla kävi kerran niin, että kun lisäsin soraa akvaariooni, kun se oli jo toiminnassa, perhoskirjoahven sai soraa niskaansa ja vaurioitui niin pahasti, että jouduin sen lopettamaan. Silloin kyllä harmitti... Olin ollut ihan varma, että kala osaa väistää.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Myönnän liiskanneeni yhden Betta rutilansin siirtäessäni nyrkin kokoista sammalkiveä muutaman sentin. Kuvittelin hätistelleeni kaikki kalat pois mutta kun nuo mokomat änkevät itsensä kivien alle niin yksi tappio tuli.
bokseripoika
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 16:59, 13.01.2007
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja bokseripoika »

Hei, näitä sattuu kaikille joskus.
Tapoin minäkin kerran poikasen kun putsasin akvaariota! :roll:
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Minä taas kerran katselin kun marmorimonniset kisailivat kutumielellä. Päätin sitten laittaa monnisille kiertovesipumpun, jos vaikka tuo olisi saanut viimeisetkin estot karisemaan.

Hetken kuluttua kun palasin takaisin altaan ääreen oli tuo kolmen kopla kadonnut; Eheim Compact oli vaatinut veronsa ja mätimunia pullollaan oleva naaras ja kaksi kiihkeätä kosiskelijaa olivat kaikki imeytyneet sen imuaukkoon. :?
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”