Kasveja rapulaan

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rihmis
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 17:40, 02.10.2006
Paikkakunta: Turku

Kasveja rapulaan

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Eli mitä kasveja suosittelette 40 litraiseen rapulaksi tulevaan akvaarioon?
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 18:47, 15.04.2004
Paikkakunta: Joensuu, LAS

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Aivan ehdotin on jaavansammal, josta ravut voivat etsiä ruokaa. :)
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Omassa rapulassa on kahta lajia saniaisia (toinen kookoskuoressa), edessä kapeakeiholehteä, jotain melalehteä ja pari oksaa argentiinan vesiruttoa taustalla. Noilla siitä sai ihan kivan näköisen, mutta sillä purkilla on litroja vain 27.
"Mä luin jostain..."
lehtis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1560
Liittynyt: 16:35, 04.01.2005

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Kuinka paljon valoa altaaseen on tulossa? Omassa 27 litraisessa kasvi-rapukuutiossa on hapsuruoho, helmilehti, höpöhöpö cuba, mini sammal, peacock sammal, sübwassertang, kääpiökieli, hemiathus calltrihoides 'cuba' ja brasiliankääpiöruoho. Valoa yksi 15w energiansäästölamppu.
Hermis
Member
Member
Viestit: 384
Liittynyt: 09:56, 21.07.2006
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hermis »

Minulta löytyy melalehteä, herttamiekkakasvi, jaavansaniaista ja argentiinanvesiruttoa taustalta. Meinaa kyllä pikkuhiljaa mennä hermo tuohon vesiruttoon, kun se kasvaa sellaista tahtia, että peittää kaikki muut kasvit ja juuria on jokapuolella :roll: .
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 507
Liittynyt: 17:39, 22.01.2006
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Multa löytyy 63l rapula/rasbora-altaasta, intianvesitähdikkiä, kahta jaavasaniaista, jaavasammalta, kapeakeiholehteä, punamelalehteä ja vesisainiaista. Näyttää ihan kivalta.
jaba
Member
Member
Viestit: 302
Liittynyt: 20:23, 12.01.2005
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja jaba »

Mulla 40 litraisessa rapulassa: jaavansammalta, pari pientä jaavansaniaista ja karttulehteä :)
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Mulla taas on 40-litraisessa rapulassa jaavansammalta ja -saniaista, ricciaa ja limaskasaniaista, limaskaa ja amerikankilpukkaa, rotala indicaa, karvalehteä, vedensuosikkia, puna- ja ruskomelalehteä, vielä jotakin pienehköä melalehteä ja kääpiömiekkakasvia. Ei sieltä joukosta kyllä paljon rapuja näy. :mrgreen:

Valaistuksena yksi 15 w loisteputki ja lannoituksena PMDD noin kerran viikossa.
jimikkon
Member
Member
Viestit: 425
Liittynyt: 19:21, 22.11.2004
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja jimikkon »

Mulla omissa rapuloissani seuraavia kasveja: jaavansaniaista ja -sammalta, isonäkinsammalta, hentorotalaa, hapsuruoholajia Mayaca sp. red, kapeakeiholehteä, karvalehteä, poimupatsulia, brasiliankääpiöruohoa, ormiota Pilularia globulifera, vedensuosikkia ja papukaijalehteä.

Altaat n. 30 litrasia ja valoina 11W energiansäästölamput ja lannoituksena PMDD, saviturvepallerot sekä nestemäinen hiili.
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minulla on rapulassa (18 litraa) konnanputkea (aika ison nälöistä) piskuinen tummanpunainen Echinodorus (olisiko ollut fantasia), hentorotalaa, windeløviä, Micranthemun umbrosum, Lindernia sp., haitula kurttumelalehteä ja uutta Ormiota, Pilularia globulifera (katsotaan mitä siitä tulee).

Kait tuonne voi laitaa mitä vain jos vaan katsoo että kasvi mahtuu altaaseen (tai on allas mihin siirtää kun käy ahtaaksi :mrgreen: ). Minun altaasta hävisi süsswassertang nopsaan, miten Lehtiksellä on tuo pysynyt rapusten sukasissa?
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”