Wromak akvaariot

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Lasilintu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 15:22, 10.12.2006

Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja Lasilintu »

Olen hankkimassa toista akvaariota ja netissä tutustuin wromak merkkiseen akvaarioon. Olisiko kellään käytännön kokemusta kyseisestä merkistä?
Olen hankkimassa 240 litraista allasta. Miten paksu lasi tämän kokoisessa altaassa tulisi olla?
lafe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1076
Liittynyt: 01:15, 10.06.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lafe »

Olisikohan tästä linkistä apua?
Czakki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 106
Liittynyt: 20:15, 06.03.2007
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Czakki »

Linkki ei toimi.. no kuitenkin onko kellään kokemusta Merkistä? Onko laadukas ja kestävä?
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 20:32, 05.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Tuossa keittiön pöydällä nököttää noin parinkymmenen litran Wromak, kokoluokka on ihan eri, kuin mitä sinä olet hankkimassa... Itse olen ollut tyytyväinen. Pitää vettä ja silikonit on siistit. En sitten tiedä noista isommista...
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Minuakin kiinnostaa tämä Wromak. Onko muilla kokemuksia ko. valmistajasta. Kalajuttuhan (akvaario.com) näitä ainakin myy http://www.akvaario.com/artman/publish/juttu_60.shtml . Wromakin omilta sivuilta http://www.wromak.com.pl/wromak_en/index_en.htm löytyy monenlaista kivaa kuten sisäpuolisia taustoja sekä tekokiviä. Pitääpä kysellä näiden saatavuutta.
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Jatketaan tähän vielä kuinka kävi altaani kanssa! Sain ajallaan tilaamani 240litraisen Wromak-altaan joka alkuun näytti hyvältä mutta tarkempi katselmus osoitti että etupystysaumoissa oli tosi niukat silikonit. Ulkoapäin katsoessa ei 20cm matkalla nähnyt minne asti silikoni lasien välissä ulottui. Sen lisäksi yhdessä sisäsaumassa silikoni väheni kohti yläreunaa niin että ihan yläreunassa sitä ei ollut enää ollenkaan lasien päällä. Tylsää! Purin kaupat ja korvauksena minulle tarjottiin kokoa isompaa allasta, joka liikkeessä sattui olemaan. Eipä tehnyt mieli ottaa sitä kun kertaheitolla meni luottamus valmistajaan mutta pari päivää mietittyäni päätin sen kuitenkin ottaa ja nyt altaassa on vedet sisällä ja aika näyttää kuinka kastävää tekoa allas on.
Hinnaltaan allas oli 100 euroa halvempi kuin Juwelin vastaava (molemmat ilman jalustaa jota en halunnut/tarvinnut), mutta vertailu on vaikeaa kun Juwelissa on valmiina se suodatin/lämmitinsysteemi ja tähän Wromakiin sai kaupan päälle 80euron edestä tarviketta (sisäsuodattimen, lämppärin, lämpömittarin, haaveja ilmastimen ..). Muuten, Viherkala myy nykyään myös Wromak-altaita!
Isenhard
Junior Member
Junior Member
Viestit: 219
Liittynyt: 20:19, 02.10.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Isenhard »

Nostetaanpa keskustelua pintaan... kulmaakvaa olen hankkimassa ja kyseinen merkki kiinnostais, mutta kuinka on kokemuksia?
3 allasta
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Isenhard kirjoitti:Nostetaanpa keskustelua pintaan... kulmaakvaa olen hankkimassa ja kyseinen merkki kiinnostais, mutta kuinka on kokemuksia?
Minulla ei ainakaan ole huonoa sanaa sanottavana Wromakista vajaan vuoden kokemuksella. Valaisinkansi alkoi tiputtaa vettä ulkopuolelle jossain vaiheessa mutta kun syy selvisi (ilmastimen kuplat "heittivät" pikkupisaroita reunoille) ja poistin ilmastimen altaasta, loppui tiputtelukin.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Mulla on vuoden vanha 54-litrainen valaisinkannella, hyvin on pitänyt vettä ja on edelleen nätti. Isommista ei ole kokemusta.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
Isenhard
Junior Member
Junior Member
Viestit: 219
Liittynyt: 20:19, 02.10.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Isenhard »

Fisumamma kirjoitti:
Isenhard kirjoitti:Nostetaanpa keskustelua pintaan... kulmaakvaa olen hankkimassa ja kyseinen merkki kiinnostais, mutta kuinka on kokemuksia?
Minulla ei ainakaan ole huonoa sanaa sanottavana Wromakista vajaan vuoden kokemuksella. Valaisinkansi alkoi tiputtaa vettä ulkopuolelle jossain vaiheessa mutta kun syy selvisi (ilmastimen kuplat "heittivät" pikkupisaroita reunoille) ja poistin ilmastimen altaasta, loppui tiputtelukin.
Sinulta olisinkin kysynyt henk. koht. jollei olis vastauksia tullut...

Mitäs olette mieltä noista kaarevista etulaseista? itseä vähän hirvittää ajatus...
3 allasta
milchmädchen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 19:07, 25.05.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapamäki

Viesti Kirjoittaja milchmädchen »

Käykö nuo valaisinkannet muun merkkisiin altaisiin?
~Knuppiansa se tikkakin käyttää!
JohannaR
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:35, 13.10.2006
Paikkakunta: TRE

Viesti Kirjoittaja JohannaR »

Saakohan noihin valokansiin enempää putkia kun kaksi? Esim. eihän tohon 720 litraiseen millään riitä 2 x 58 W (ainakaan jos meinaa kasvattaa sellaisen viidakon mitä täällä suunnittelen).

Tollasen 720 litraisen Wromakin muuten hankkisin, mutta ton valo-ongelman takia päädyn varmaan JOKI-akvaarioon, johon hankin sit monimetallit.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Isenhard kirjoitti:
Mitäs olette mieltä noista kaarevista etulaseista? itseä vähän hirvittää ajatus...
Käsittääkseni kaarevan etulasin pitäisi olla kestävämpi kuin samanpaksuisen suoran lasin. En tosin muista mistä tämä on päähäni jäänyt.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Fransesca
Junior Member
Junior Member
Viestit: 195
Liittynyt: 19:10, 13.12.2007
Paikkakunta: Kuorevesi

Viesti Kirjoittaja Fransesca »

Jossakinhan (tälläkin foorumilla) kaarevaa lasia verrattiin kananmunan kuoreen, ulkopuolelta kohdistuva isku ei sitä helposti hajota, mutta tipu pääsee vähällä voimalla kuoresta kuitenkin ulos.
HomerXVI
Senior Member
Senior Member
Viestit: 597
Liittynyt: 20:19, 04.01.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja HomerXVI »

Eläinkaupassa näytti olevan tarjouksessa 343L kaapistolla ja hitusen alle 400e.Sen katoin ainakin tuosta että näytti olevan melkoisen paksulla lasilla että sen puolesta varmaan kestävä kyllä.
ninni_hoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 10:59, 26.06.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ninni_hoo »

siskon perheessä on reilu 300-litranen wromack enkä kyllä ole kuullut että olisi mitään moitittavaa :D
180 L sekametelisoppaa, 20 L kirsikkasukia
Kimahri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 20:02, 28.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raahe

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja Kimahri »

Olisiko kenelläkään laittaa kuvaa noista wromakin altaista? Olis kiva nähdä tollainen alla ihan oikeasti toiminnassa, kun en haulla löydä kuvia, kuin tyhjistä altaista.

Itse harkitsen 300l allaspaketin ostamista, ilman kaapistoa + siihen lisäksi malawi tai amazon kohokuvatausta :)

Toinen vaihtoehto olis giant 317l paketti.
128l seka-allas
3 koiraa
2 kissaa
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Kimahri kirjoitti:Olisiko kenelläkään laittaa kuvaa noista wromakin altaista? Olis kiva nähdä tollainen alla ihan oikeasti toiminnassa, kun en haulla löydä kuvia, kuin tyhjistä altaista.

Itse harkitsen 300l allaspaketin ostamista, ilman kaapistoa + siihen lisäksi malawi tai amazon kohokuvatausta :)

Toinen vaihtoehto olis giant 317l paketti.
Kannattaa muuten huomioida, että se kohotausta vie aika paljon altaan vesitilavuutta.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Anki
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 12:53, 19.10.2006
Paikkakunta: JKL

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja Anki »

Tässäpä olisi kuvaa 720 litrasesta Wromakista, amazon -taustalla, joka tosin on "hieman" piilossa rehujen takana.

Kuva

Kuva
Kimahri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 20:02, 28.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raahe

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja Kimahri »

^ Hieno allas!

Kuinka paljon tuollainen tausta sitten vie tilaa?
128l seka-allas
3 koiraa
2 kissaa
HomerXVI
Senior Member
Senior Member
Viestit: 597
Liittynyt: 20:19, 04.01.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tornio

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja HomerXVI »

Ei se tausta paljon vesitilavuutta vie,kun on vain alle 1cm paksuinen mutta muuta tiaa se vie paikoin n.15cm.Kannattaa sitten miettiä sitä taustaa tilatessa että ne kannot ja juurakot ei ole kauhean luonnollisen näköisiä mutta itse kalliojäljitelmä on kyllä hyvännäköistä ja jos olisin saanut ajoissa infoa siitä niin olisin tilannut itsellekki malawitaustan mutta onneksi tuossa omassa ei ole kuin yksi iso kanto ja sen olen saanut piiloon kasveilla.Huonoin vaihtoehto noista olis varmaan juuri tuo amazon tausta kun siiinä niitä pikimustia juurakoita on koko taustan pituudella.
Kimahri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 20:02, 28.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raahe

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja Kimahri »

^ Kiitos tiedosta. Taidankin päätyä siihen malawi taustaan, jos wromak altaan tilaan.

------------------------

Altaaseen ei taida saada millään asennettua tavallisia kansilaseja?
128l seka-allas
3 koiraa
2 kissaa
Eripnhol
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 10:10, 15.11.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja Eripnhol »

Mun 200L Wromakkiin ainakin saa kansilasit. Siellä on kansilasille kyllä pidikkeet olemassa.
200 litrainen purtilo olohuoneessa ja pk. collie sohvalla
Kimahri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 20:02, 28.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raahe

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja Kimahri »

^ No tuohan on hyvä uutinen :)
128l seka-allas
3 koiraa
2 kissaa
Kimahri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 20:02, 28.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raahe

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja Kimahri »

Nyt se on sitten tilattu. 300l wromak allas ja kohokuvatausta :D
Millään en malttais oottaa, että kuljetusauto karauttaa pihaan ja tuo sen :D :D
128l seka-allas
3 koiraa
2 kissaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”