Eheimiltä huonoa kamaa

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Eheimiltä huonoa kamaa

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Eheimin akvapalloissa on tapahtunut huonontumista seuraavilta osin:

1) akselin holkit jäävät jumiin koloihinsa näissä uusissa peleissä. Tämä tekee mm. puhdistamisen vaikeammaksi, kun roottoria & akselia ei voi vetää yhtenä kokonaisuutena pois. Myös desinfiointi vaikeaa, kun syvällä moottorissa oleva holkki on mahdoton poistaa.

2) suodatinmassakorien materiaali on muuttunut. Uusi väri on huonompi mielestäni, erottuu räikeämmin. Myös uusi materiaali kovempaa, jopa suorastaan tiukassa istuvat korit toisissaan.

Mitä mitä - ei kai SAKSALAINEN ole ruvennut työntämään markkinoille ROMUA???
Minä juon nyt kahvia!
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 17:20, 23.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: loppicity

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Taitaa siis Eheimiä vaivata sama vika kuin monella muulla yrityksellä, tavaraa vaan liukuhihnalta mahdollisimman paljon ulos, laadun kustannuksella tosin.
Mistä näistä tietää..
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Niin, ovatkohan alihankkijaa vaihtaneet halvemmaksi?

Eheimillä on ollut tuommoinen "akvaariosuodatinten Rolls-Roycen" maine, mutta vähän nyt tuntuu että onko maineen ylläpitämisestä luovuttu - jotta saataisiin enemmän voittoa (ainakin lyhytaikaisesti)?

Minusta tuo akselin holkkien jääminen jumiin erit. on aika kehno moka tuon hintaisessa tuotteessa, siinä kun repii moottorin kansiluukkua auki niin on ihan oikeasti vaarassa että menee keraaminen akseli poikki + sitten tietysti vaikeampi puhdistaa tietysti.
Minä juon nyt kahvia!
kirjo
Member
Member
Viestit: 332
Liittynyt: 17:00, 24.11.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kirjo »

Aquaballot nyt ovat aina olleet niin surkeita, että en usko niiden voivan merkittävästi huonontua. Juuri tästä syystähän pickupit ilmeisesti palasivat markkinoille, liikaa negaa palautetta palloista. Kun valinnanvaraa kerran on, niin tottakai sitä mieluummin panostaa Eheimin vanhempaan laatukamaan, pickupeihin.
Elämä on sitä mitä meille tapahtuu silloin kun teemme muita suunnitelmia.
-Thomas La Manee-
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Mutta ihan tarkoituksella laskea tasoa? Ja kiinnostaisi tietää, koskeeko tuo holkkiongelma myös muitakin EHEIMejä, esim. akselin katketessa vaihto saattaa olla erittäin ongelmallista?

Edit: en minä täysin tajua miksi erityisesti aquaballit olisivat niin hirmuisen surkeita. Rimpuloita kyllä, mutta kasassa pysyvät. Ison suodatinmassapinta-alan lasken vain plussaksi.
Minä juon nyt kahvia!
frank
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 07:25, 12.02.2003
Paikkakunta: Helsinki HAS

Aquaballista

Viesti Kirjoittaja frank »

Kyllähän Aquaball suodattaa aika hyvin.Putsastin 2210 altaaseen jossa oli vain vettä, niin aika moinen paskakerros jäi altaan pohjaan.
Eli kyllähän se suodattaa , muttei kierrätä vettä.
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
JussiTre
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 16:56, 09.03.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JussiTre »

kyl mulla ainakin se suurin aquaball toimii ihan moitteettomasti ja varmasti.. ja saa kaikki holkit irti puhdistusta varten.. no probs..
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

kirjo kirjoitti:Kun valinnanvaraa kerran on, niin tottakai sitä mieluummin panostaa Eheimin vanhempaan laatukamaan, pickupeihin.
Mitä niitä vanhoja Pick-uppeja olen nähnyt, en lähtisi lainkaan vertailemaan. Pick-up näytti ainoastaan mekaaniselta suodattimelta, johon vieläpä kalanpoikaset pääsevät loukkuun.

Eheimin maineesta yleensä ja muusta: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=22727

Minulla on yksi Aquabee merkkinen pumppu (AEG-konserni) ja se tuntuu kyllä erinomaiselta. Kuten myös Eheimin vanha työjuhta 2150. Pumppu on tietysti tärkeä osa suodatinta, mutta vasta puolet siitä. Imuputkeen kun tökkäisee mattoa sopivan lieriön, on mielestäni kaikkein paras sisäsuodatin siinä. http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=32503
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Niin tää Eheimin vääränkokoset holkit-ongelma n. vuoden vanha. Ja tuo uus jäykempi & mielestäni huonomman värinen muovimateriaali tuli just tällä viikolla saksasta (voi olla parannusyrityskin, ken tietää). Et siis ihan uusia vikoja näköjään.
Minä juon nyt kahvia!
Kill
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 22:07, 19.06.2005
Paikkakunta: Somewhere

Viesti Kirjoittaja Kill »

Minua rasittaa Eheim 2252 ja sen dorkasti suunniteltu ala-osa, siis se pohjaläppä. Sitä ei vaan saa auki ilman jotain työkalua ja ennenpitkää se alin kori hajoaa siitä klipsun kohdalta. Samassa suodattimessa ärsyttää myöskin se ettei sitä suutinta voi kääntää toiseen asentoon
Kuka mahtaa ottaa vastuun sanomisistani?!
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Kill kirjoitti:Minua rasittaa Eheim 2252 ja sen dorkasti suunniteltu ala-osa, siis se pohjaläppä. Sitä ei vaan saa auki ilman jotain työkalua ja ennenpitkää se alin kori hajoaa siitä klipsun kohdalta. Samassa suodattimessa ärsyttää myöskin se ettei sitä suutinta voi kääntää toiseen asentoon
Itselläni lähtee helposti ihan kynnellä "rykäisemällä" kunhan vaan painaa sitä moduulia sormin "kasaan" siten että ristikon ja sen vastapuolelta, jolloin kiinnitys mekanismi aukeaa.. :)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Kill
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 22:07, 19.06.2005
Paikkakunta: Somewhere

Viesti Kirjoittaja Kill »

pleko_88 kirjoitti:
Kill kirjoitti:Minua rasittaa Eheim 2252 ja sen dorkasti suunniteltu ala-osa, siis se pohjaläppä. Sitä ei vaan saa auki ilman jotain työkalua ja ennenpitkää se alin kori hajoaa siitä klipsun kohdalta. Samassa suodattimessa ärsyttää myöskin se ettei sitä suutinta voi kääntää toiseen asentoon
Itselläni lähtee helposti ihan kynnellä "rykäisemällä" kunhan vaan painaa sitä moduulia sormin "kasaan" siten että ristikon ja sen vastapuolelta, jolloin kiinnitys mekanismi aukeaa.. :)
No tuota täytyykin seuraavalla kerralla kokeilla, vaikkakin olen sen kanssa kiljoonia kertoja tapellu ja hakannu sitä. Sidon siihen kohta putkipommin kiinni niin eiköhän ala aukeemaan [}:)]
Kuka mahtaa ottaa vastuun sanomisistani?!
tappajatäti
Member
Member
Viestit: 414
Liittynyt: 17:37, 26.02.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tappajatäti »

Mulla on kaksi akvapalloa (2208, Suomesta 4kk sitten ja 2210, Saksasta pari viikkoa sitten) ja oon ollu molempiin ihan tyytyväinen. Kaikki korit saa auki ja nopeasti loksauteltua paikoilleen. Pickupin kanssa saa värkätä paljon enemmän..
112L
dth
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 21:49, 17.06.2002
Paikkakunta: Helsinki/HAS

Viesti Kirjoittaja dth »

Mulla jo toinen puoli lohkesi siitä 2252:n alaosasta kun ruuvarilla painoin sitä pohjaosan klipsiä siitä aukosta sisäänpäin. Pirulauta. No tilasin jo viimetilauksessa saksasta varaosan sitä silmälläpitäen että joskus sen hajotan lopullisesti. Minun kynsillä se ei ainakaan mihinkään sieltä irtoa, ja olen töissä (ja muuallakin) kokenut niin monta karmaisevaa kynnen taipumista/lohkeamista ihan nahkoja myöten että mieluummin käytän vääntelyyn työkaluja. :|
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Tarviiko siinä kynsiä ? Mä ainakin avaan sen puristamalla kevyesti edestä /takaa jotta "sivut" pikkasen pullistuva niin pohja putoaa pois.
Säästyy kynnet ja suodatin.. [;)]
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

No tarkkaan ottaen on itselläkin yhdessä akupallossa (2 käytössä, 1 varalla ja 1 rikki) tuo akselia/propellia peittävä luukku ihan helkkarin tiukassa, en ole työkaluihin turvautunu mutta tosissaan saa vääntää että saapi auki. Periaatteessa olen suunnitteluun/rakenteeseen tyytyväinen, mutta eivät tämmöiset pikkuviat nyt luottamusta paranna merkkiin...

Niin ja sitten kun tuossa kerran on tuommoinen arviolta 0,6 dl kori biomediaa varten, niin miksi eivät samalla tehneet siitä 2-3 kertaa suurempaa?

Edit:Pirskule taidan sittenkin eheimissä pitäytyä selailtuani koko illan eri valmistajien kaavakuvia (siis suodatinten). MOnista suodattimista näkee heti että ratkaisu ei ole kovin hyvä, esim. että muutoin ehkä kohtuullisen iso suodatinmassa jää huonoon käyttöön, ts. että vesi luultavasti tulee virtaamaan suhteellisen suoraan vain sen erään osan lävitse. Kuka näitä oikein suunnittelee?

On tää niin simppeli ja toimiva ratkaisu, siis joskus on vaikea tehdä hyvää ja yksinkertaista - missä Eheimi näyttää mielestäni onnistuneen. Harmi vaan kun tämmöset pikkuviat sitten syö koko merkin uskottavuutta...

Saaplari, mitä minusta on tullut: akvaariotekniikkafriikki! Ensin oli vain kalat, ja sitten joku suodatin nurkassa: ja nyt into kodistuu juuri tekniikkaan! Onko tämä jotekin pojille tyypillistä? Että minullapas on isompi suodatin jne.
Minä juon nyt kahvia!
frank
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 07:25, 12.02.2003
Paikkakunta: Helsinki HAS

niksipirkka?

Viesti Kirjoittaja frank »

Mä laitan aina jokasen suodattimen "liikkuviin" osiin, avattaviin "luukuihin" yms , ihan vähän valkovaseliinia.

Ja homma toimii kuin Eheim Akvapalli :mrgreen:
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
haukka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 782
Liittynyt: 20:36, 07.03.2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja haukka »

Mulla ainakin se 2252:sen pohjaläppä on ihan tajuttoman jäykkä kanssa.. Välillä tuntuu että ei meinaa sit millään lähteä irti.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Nii voisi kai todeta, että ei tän sarjan laitteissa pitäisi esiintyä tämmöisiä lastentauteja... Tai no eheimin maine siitä kärsii, eli typerää päästää lävitse.

Nii tässä vaan mietin että ostanko idioottivarman Eheimin kun lapsilisät tulee vai halpemman version - kun samalla toisaalta Eheiminkin laitteessa voi näköjään olla jotain pikkuvikaa jota voi olla vaikea takuuseenkaan saada...
Minä juon nyt kahvia!
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

jokelamaniac kirjoitti:Nii voisi kai todeta, että ei tän sarjan laitteissa pitäisi esiintyä tämmöisiä lastentauteja... Tai no eheimin maine siitä kärsii, eli typerää päästää lävitse.

Nii tässä vaan mietin että ostanko idioottivarman Eheimin kun lapsilisät tulee vai halpemman version - kun samalla toisaalta Eheiminkin laitteessa voi näköjään olla jotain pikkuvikaa jota voi olla vaikea takuuseenkaan saada...

Saako akvaariokaloillekkin jo lapsilisää? pitääpä laittaa hakemus [;)]
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Ei, kyllä ne lapset täytyy duunata vähän toisella tavalla...
Minä juon nyt kahvia!
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

jokelamaniac kirjoitti:Ei, kyllä ne lapset täytyy duunata vähän toisella tavalla...
No sen jo kyllä tiesin, yks ennestään ja toinen tuloillaan :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”