3D tausta käyttöön

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

3D tausta käyttöön

Viesti Kirjoittaja Inia »

Ostin ilm. lasikuidusta valmistetun 3D kallio/kivi taustan Akvaariokeskuksesta. Tausta on painava ja pysyy sellaisenaan veden alla. Olen nyt viikon aikana sahauttanut sen sirkkelillä haluamani kokoiseksi ja laittanut sen tyhjään akvaarioon sekä silikoonannut verkot taustan reunoihin, jotteivät kalat pääse sen taakse. Olen huuhdellut taustan pariin otteeseen (liuottanut muutaman tunnin lämpimässä vedessä.)

Tausta haisee edelleen lasikuidulle. Onkohan tämä vaarallista/haitallista kaloille (plekoja), pitäisikö vielä liottaa ja kuinka kauan? Onko muilla vastaavasta taustasta kokemuksia?
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Ostin kans vähän aikaa sitten kolme kappaletta lasikuituisia kalliotaustoja, silikoonien kuivuttua viikon verran otin altaat käyttöön enkä ole havainnut mitään poikkeavaa.

Taustat piti kans rälläköidä altaisiin sopiviksi ja lasikuidun haju oli aika pistävä, näissä altaissa asustaa nyt seeprat ja salamanterit.
samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samij76 »

itsellä ollut vastaava tausta jo reilun vuoden altaassa ja ilman ongelmia. Haju kyllä lähtee pois itsestään ajan myötä.

Muistaakseni itse pesin taustan kuumalla vedellä jonka jälkeen laitoin altaaseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”