Apua suodattimen arvioimiseen (kuva)

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
avain
Senior Member
Senior Member
Viestit: 589
Liittynyt: 18:36, 31.05.2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Apua suodattimen arvioimiseen (kuva)

Viesti Kirjoittaja avain »

Olisi mahdollisuus saada tälläinen Sagem marathon 500 ulkosuodatin, ihan sattumalta, mutta taitaa olla aika vanha (?!?) ja liekö kaikki osatkaan tallessa ( katso kuva http://groups.msn.com/avainkirjoahven/s ... &PhotoID=2 ).
Voiko tälläisestä maksaa jotain?
Kiitos pikaisesta avusta... kaikki muukin tieto tuosta suodattimesta on tarpeen, edes tajunnut käyttötarkoitusta noille kaikille kuvassa näkyville osille. Minkähän kokoiseen altaaseen on sopiva? Hyviä ja huonoja puolia ko. vempaimesta.
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

Vanha?

-Ehkä, mutta UUSI Eheimin classic näyttää tismalleen samalta.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
KatjaS
Member
Member
Viestit: 459
Liittynyt: 14:18, 20.12.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja KatjaS »

Ei kannata paljoa maksaa, muutama osa uupuu. Käytin samanlaista pumppua 250 litraisessa ja ihan mukavasti se toimi. Kuvassa oli valkoinen "mutteri", jota voi käyttää pelkästään. Ritilät taas tulevat suodattimeen, kun käytetään sintroitua lasia, makaroneja jne.
Ihan turhaan on tuon merkkisiä suodattimia parjattu, ajaa hommansa mainiosti. Nyt minulla on Eheimin 2228, eikä toiminnassa ole mitään eroa.
Karakorumin Aristokraattinen Tarkka- ampuja ja Junttikylän Akateeminen Syöppö
190 litraa, kissoja, koiria ja armoton määrä lampaita.
avain
Senior Member
Senior Member
Viestit: 589
Liittynyt: 18:36, 31.05.2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja avain »

KatjaS kirjoitti:Ei kannata paljoa maksaa, muutama osa uupuu. Käytin samanlaista pumppua 250 litraisessa ja ihan mukavasti se toimi. Kuvassa oli valkoinen "mutteri", jota voi käyttää pelkästään. Ritilät taas tulevat suodattimeen, kun käytetään sintroitua lasia, makaroneja jne.
Ihan turhaan on tuon merkkisiä suodattimia parjattu, ajaa hommansa mainiosti. Nyt minulla on Eheimin 2228, eikä toiminnassa ole mitään eroa.
Eli siis ei ole käyttökelpoinen jos nuo puuttuvat osat puuttuvat?
Kun en tajua miten nuo letkut liitetään noihin putkiin, puuttuuko niistä välistä jotain? Kiitos tiedosta, olen kovasti odottanut vastauksia. :mrgreen:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Miska
Starting Member
Starting Member
Viestit: 24
Liittynyt: 23:06, 30.12.2003
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Miska »

Mulla on Ehein 2017 joka on aivan samannäköinen. Itse kun ostin sen niin siinä oli paljon vähemmän osia.

MUN mielestä sulla on tossa kaikki tarpeellinen. Letkut saat kiinni putkiin yksinkertaisesti työntämällä putken letkun sisälle. Jos ei mene niin pistä letkun pää vaikka hetkeksi kuumaan veteen jo kokeile sitten uudestaan. Pienellä letkun palalla saat puhallusputken kulmakappaleeseen kiinni.
Jos nyt jotain puuttuu niin ei sen kyllä kovin kalliiksi tule. Ja jos tulee niin sitten sen voi myydä vaikka mulle :)

Jotkut muuten käyttävät letkujen keskellä hanoja. Itsekin olen tajunnut että se on aika kätevä. Ne on kyllä kalliita mutta onpa tuo suodatinkin tietysti aika pitkäikäinen. Ehkä siihen saattaa käydä jopa EHEIMIN varaosat, sen ehkä tietää paremmin joku muu.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Teho kirjoitti:Vanha?

-Ehkä, mutta UUSI Eheimin classic näyttää tismalleen samalta.
Paitsi, että eheimissä on kyllä imu pöntön alhaalla eikä päällä.. Itse en tuollaisesta vehkeestä pakolla juurikaan maksaisi, ne ovat uusinakin hieman hankalia käyttää, kun olen niitä putsannut.. Ihme insinöörejä on ollut asialla, kun ovat saaneet suodattimesta niin monimutkaisen verrattuna tuohon ulkopuolisesti muistuttavaan Eheimin classic malliin.. [;)]
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
AMS
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 05:29, 14.07.2003
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja AMS »

pleko_88 kirjoitti:Paitsi, että eheimissä on kyllä imu pöntön alhaalla eikä päällä.. Itse en tuollaisesta vehkeestä pakolla juurikaan maksaisi, ne ovat uusinakin hieman hankalia käyttää, kun olen niitä putsannut.. Ihme insinöörejä on ollut asialla, kun ovat saaneet suodattimesta niin monimutkaisen verrattuna tuohon ulkopuolisesti muistuttavaan Eheimin classic malliin.. [;)]
OT: Mikä tekee tästä Sacemin pumpusta huonomman Eheimin vastaavaan malliin verrattuna? Halvempi hintako? Käytössä ei ole käytännössä mitään eroa. Jos itte pitäisi nyt valita Eheimin peruspumpun ja esim. Sacemin halvemman version (missä on vissiin mm. isompi säiliö) väliltä valitsisin ehdottomasti halvemman - kenties jopa paremman - vaihtoehdon.

Ja asiaan: Munkin mielestä tuossa on kaikki mitä pumppuun kuuluukin. Ainoa mitä en kuvasta löydä on o-rengas (tiiviste kumi). Pumppu on mitoitettu 400 litraan asti. Pumppaa 800l/h. Hinta Saksassa n.40-45EUR.

Eli jos saat halvalla osta pois vaan, jos et osta niin kerro mulle kuka myy tota [;)]
avain
Senior Member
Senior Member
Viestit: 589
Liittynyt: 18:36, 31.05.2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja avain »

Testasin tuossa tuota pumppua. En saa kanta pitämään vettä. Pitäisköhän siinä kannen ja pöntön välissä olla joku tiiviste. Pumppu pyörittää kyllä, mutta ei ime. Taitaa siis hörppiä ilmaa kannen välistä tai sitten olen koonnut sen väärin. Imuputki on kyllä oikeassa reiässä ja samoin tulo. :mrgreen:

Jos imuletkuun kaataa vettä pumpun ollessa toiminnassa niin se imaisee sen ja sylkee sen kannen välistä ulos. Tuloletkua tarkasteltaessa se nostaa vettä ja sitten juuri kun kuvittelee, että vesi lähtee pyörimään niin se imaisee sen takaisin. Todennäköisesti jätän pumpun ostamatta. En ole vielä edes kysynyt mitä myuyjä tuosta pyytää.
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
AMS
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 05:29, 14.07.2003
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja AMS »

Itse itseäni lainaten:
AMS kirjoitti: Ainoa mitä en kuvasta löydä on o-rengas (tiiviste kumi).
Ilman o-rengasta on pumpun toiminta hieman heikohkoa...
avain
Senior Member
Senior Member
Viestit: 589
Liittynyt: 18:36, 31.05.2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja avain »

ok
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Miska
Starting Member
Starting Member
Viestit: 24
Liittynyt: 23:06, 30.12.2003
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Miska »

Niin ei se helppoa ole saada sitä toimimaan. Tossa näyttää olevan tosiaan noi letkut päällä, joten helppo se on sitä kautta täyttää. Kunhan saat sen tiivisteen. Mä olen saanut omani toimimaan kun on täyttänyt ensin pöntön ja sitten letkut. Hetken aikaa saattaa tulla ilmaa, kopistelemalla ja kääntelemällä hiukan suodatinta on ilmat tullu aika hyvin pois.

Mulla on EHEIMissä toi imuletku ison purnukan pohjalla ja se on aika surkea keksintö. Juuri tälläinen suunnittelun kukkanen.

Luulis että sen tiivisteen saa kaupasta. Siis että on varmaan aika samanlainen kun EHEIMin vastaava.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

AMS kirjoitti:OT: Mikä tekee tästä Sacemin pumpusta huonomman Eheimin vastaavaan malliin verrattuna? Halvempi hintako? Käytössä ei ole käytännössä mitään eroa.
Ei hinta katso aina laatua, jotenkin vaan pidän tuota classiccia parempana, kun ei ole niitä koreja eikä tarvitse tiirata, että kaikki osat menevät kohdalleen, kun eheimissä voi vain länttästä kannen päälle ja se on sillä siisti. Tietysti kannatan myös Eheimin keraamista akselia, niin ei tarvitse vaihdella koneen osia uusiin. :)

Nämä ovat kaikki makuasioita, toinen ostaa sen mikä on itselleen parempi! [;)]
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
AMS
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 05:29, 14.07.2003
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja AMS »

pleko_88 kirjoitti:Ei hinta katso aina laatua, jotenkin vaan pidän tuota classiccia parempana, kun ei ole niitä koreja eikä tarvitse tiirata, että kaikki osat menevät kohdalleen, kun eheimissä voi vain länttästä kannen päälle ja se on sillä siisti.
Pakko jatkaa vielä sen verran, että ko. Sacemin pumpun voi luonnollisesti laittaa toimimaan myös ilman koreja. Sitä varten siinä on tarjolla nuo vihreät "ala- ja yläritilät". Mutta kuten sanoit hinta ei aina katso laatua, sen takia oma lompakkoni äänestää halvemman Sacemin puolesta ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”