Kokemuksia puutorin akvaariosta

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jaskau
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 11:16, 01.12.2003
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Kokemuksia puutorin akvaariosta

Viesti Kirjoittaja jaskau »

Eli onkohan kellään kokemusta kyseisen paikan merivesipuolesta?
Heillä on kuulemma elävää kiveä ja muita eläväisiä suolaiseen veteen.
Kokemuksia kuunnellaan mielenkiinnolla.
janneko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 01:37, 16.03.2004
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janneko »

Täytyy myöntää etten asu kovin lähellä joten en käy paikassa kuin muutaman kerran vuodessa, mutta aina kun olen käynyt em. paikassa ovat valikoimat olleet surkeat ja kalat huonokuntoisia (meripuolella siis).

Ainakin minun silmääni näytti ikävältä kun viime kesänä kala-akvaario oli täytetty laavakivellä...

Voihan tietysti olla että olen sattunut aina huonoon aikaan...
naseti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 184
Liittynyt: 01:16, 15.03.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja naseti »

En ole perehtynyt tohon meri puoleen juuri ollenkaan,mutta kerran kyselin siltä mitä laittaisin 100l akvaan. Sinne olisi saanut jos jonkinlaista kalaa ja miltei miltä puoleta tahansa.
Lisäksi siellä on myös makean veden kalat todella huonossa kunnossa, en oikein suosittele kyseistä paikkaa.
Ota rennosti, niin olet virtuoosi!
nosegoblin
Member
Member
Viestit: 488
Liittynyt: 13:10, 12.12.2003
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

Minulla ei myöskään ole merivesikokemusta, mutta noin yleisesti ottaen hieman muita Turun liikkeitä halvempi. Ostosten kanssa saa kuitenkin olla tarkkana koska henkilökunnan asiantuntemus on vähän niin ja näin ja ajoittain joidenkin kalojen kuntokin on hieman kyseenalainen. Tietävä asiakas voi kuitenkin saada halvalla hyvää, jos on tarkkana.

Esimerkiksi juuri viime lauantaina kävin liikkeessä ja kuuntelin sivusta miten 80-litraiseen akvaarioon oltiin hankkkimassa yhtä ainoata tiikerinuoliaista kotilo-ongelman poistamiseen. Henkilökunnan hetkeksi poistuttua hakemaan haavia tms, vihjaisin tietämättömälle asiakkaalle minkä kokoiseksi kala kasvaa ja että se on vain ja ainoastaaan parvessa pidettävä kala. En kyllä jäänyt seuraamaan vierestä, että muuttuiko ostopäätös.
kalastaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 141
Liittynyt: 02:07, 23.04.2002
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalastaja »

Ei ollut kovin vakuuttava esitys kun kyselin viikko aikaaa sitten meri juttuja... Esim sääntöna sanoi sen että 1000l purkissa saa olla enitään vedenkiertoa 3000l/h tunze stream on siihen aivan liian suuri... vaahdotinta käytetään kerran viikossa noin puolipäivää... muuten siellä oli ihan perus sisäsuodattimet ja mattosuodattimet meri altaissa??? Ovat kuitenkin hommaamasaa paljon lisää merenelävää oliko se noin 4000l vettä ja muut otukset sinne tässä kevään aikana. Ei jäänyt kovin asiantuntevaa kuvaa siitä visiitistä. Tosin en mäkään mitään tiedä eihän mulla ole edes kokemusta.
suomijäbä
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 22:33, 15.12.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja suomijäbä »

Mattosuodatin meriakvaariossa :P Miten vaan.
virtaus suositukset aivan päin pers...
vaahdotin olis hyvä olla päällä koko ajan että se vois edes tehdä tehtävänsä!
No, tommosesta paikasta, joka ei viitsi edes ottaa selvää asioista en ostaisi mitään.
janneko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 01:37, 16.03.2004
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janneko »

Tai sitten niistä paikoista kannattaa ostaa, jos tietää mitä on ostamassa...

Tapahtui helsingissä eräässä kaupassa:
minä: Mikä toi oranssipyrstönen kala on? (se oli escenius bicolor)
myyjä: Öö, emmä kyllä tiiä, mä en tunne meripuolta....
minä: tiiäksä miten sitä hoidetaan?
myyjä: en, kai ihan tavallinen kala.
minä: minkä hintanen se on?
myyjä: Tossa lukee tokko sp 15€ ja joku escenius bilocoris 29€, kumpikohan toi sitte on.
minä:Luusisi että toi värikkäämpi ja hienompi kala ois kalliimpi ei siinä muuten mitään järkeä oo.
myyjä:Nii, toi on kyllä ihan totta.
myyjä: Kyllä mä sanoisin et toi on sen 15€
minä: aijaa, no kai mä voisin sen ostaa.

Enkä edes häpeä, mielestäni tälläiset asiat ovat myyjän vastuulla [;)]
Fisutytteli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 21:01, 07.08.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fisutytteli »

Janneko..tiedätkös että kävin ostaan samaisesta liikkeestä Bicolorin itselleni samalla hinnalla vaikka tiesin että nimi ja kala ei ole sama minkä myyjä sanoi olevan hih....... [;)]
Kiusa se on pienikin kiusa
Calo anor na ven
KAH-loh AH-nore nah vehn
may the sun shine on your road
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”