Vaimoni kävi kalakaupassa.

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
muppe+
Member
Member
Viestit: 288
Liittynyt: 13:28, 08.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Järvenpää

Vaimoni kävi kalakaupassa.

Viesti Kirjoittaja muppe+ »

-Puhelimeni soi keskipäivällä.
Moi minä tässä, oon Prismassa ruokaostoksilla ja kävin äsken akvaarioliikkeessä.
-No ketähän meillä kohta asustaa, mietin.
Siellä oli aivan ihanan värinen kultakala, siinä on siniharmaata, valkosta, punanen pilkku ja musta pyrstö.
-No hei, meillä ei oo karanteeniallasta, ja muutenkin 350 litraa on ehkä liian vähän neljännelle komeetalle.
No kai mä sitten jätän sen tänne kauppaan :cry: , vaimoni sanoi.

-Tuli ilta ja istuimme kotiterassilla lammikkoa katsoen. Kello oli 17.10 kun vaimoni sanoi;
Se kala huutaa siellä että, se haluu meille asumaan.
-Se kauppa menee kohta kiinni ja mun pitäis olla kuudelta kokouksessa (toisen harrastuksen).
Kyllä sä kerkeet sen vielä hakemaan, mä haluun sen! Pliis.
-Mitäpä en rakkaan vaimoni eteen tekisi, joten kalakauppaan oli siis lähdettävä.
Kaupassa katselin että kala jota olin hakemassa, oli suht saman kokoinen kuin omat kultsimme.
Kun kotona laitoin kalapussin lätäkköön lämpötasaukseen, huomasin että uusi tulokas oli puolet pienempi kuin aikaisemmat asukit. Mistä niitä senttejä oikein tulee? :)
Lähdin kokoukseen ja vaimo jäi totuttelemaan kalaa lätäkköömme. Kumma miten tollanen pikkukala vie ajatukset. Mietin kokoajan että, nyt se on jo päässyt toisten seuraan, kuinkahan ne ottaa sen vastaan? :|
-Kun illemmalla tulin kotiin, ryntäsin heti altaan reunalle katsomaan miten siellä pärjätään.
Täällä on kaikki hyvin, vaimoni sanoi.
Pikkunen meni heti kasvien alle piiloon kun pääsi pussista, mutta vanhat kultsit kävi sen heti törkkimässä esiin. Nyt se jo ui muitten mukana parvessa. :D
-Helpotus, tulokas on siis sopeutunut muitten seuraan. Toivottavasti mitään tauteja ei tule puolin eikä toisin. Isomman altaan perustaminen on siis edessä.
350L
piraja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 13:58, 05.02.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Vaimoni kävi kalakaupassa.

Viesti Kirjoittaja piraja »

Olipa söpöä luettavaa :D
Ihanaa, että uusi kala sopeutui näin hyvin :)
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaimoni kävi kalakaupassa.

Viesti Kirjoittaja malawi »

Tiedän tunteen!

Silloin kun olen lähdössä esim. akvaariokurkeen hakemaan jotain kasviravinteitä niin jos jotain kivoja kiekkoja sattuu olemaan sitten pitää soittaa kotiin, että voinko ostaa pari uutta kiekkoa pliis? vaikka omalla rahalle ne ostan, heh. Sitten kun ostaa pari kiekkoa ja istuu se 20min junassa kohti takas helsinkiä ja odottaa sitä hetkeä kun pääsis vaan kotiin laittaa kalat altaaseen ja sitten niitä tuijotetaankin loppuillan :D

Välillä kun olen yövuorossa ja tulen kotiin aamulla, menen ensimmäisenä altaalle katsomaan että kaikki voi hyvin, siitä mulle huomautetaankin aika useasti ;)
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Vaimoni kävi kalakaupassa.

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Olet siis päässyt todistamaan tapahtumaa, jossa kala vaatii tulla ostetuksi. Se on paha, paha, paha paikka, eikä siitä selviä kuin rahalla :mrgreen: . Meille itsensä väkisin myivät mm. safiirimonniset ja kääpiöpallokalat, vetivät akvaristi-raukkaa puoleensa kuin magneetti.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-Mandell-
Member
Member
Viestit: 383
Liittynyt: 12:37, 18.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Vaimoni kävi kalakaupassa.

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

ää ku me vietii kultiksen poikasia eläinkauppaan ne huusi meille että EI SAA, JULMAT HÄIJYLÄISET!! ja kotona niitte äiti näytti olevan hädissään, vaik se kyl varmaa vaa ihmetteli et hei mihi täält hävis yli 10 kamua?? mut silti oli kurjaa ja teki mieli itkee kosk ne oli ollu meillä koko pienen puolivuotisen ikänsä.. :cry: ja olin seurannu niitten kasvamista koko ajan, pienistä vaaveista 5cm möllyköiksi.. ja aina kun käyn siellä, ne kaksi jäljellä olevaa huutaa mulle, OTA MEIJÄT TAKAS!! :cry: :cry: :cry:
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
Applemiina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 153
Liittynyt: 00:21, 27.01.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaimoni kävi kalakaupassa.

Viesti Kirjoittaja Applemiina »

Eipä minunkaan enää ikinä pitänyt taistelukalaa ottaa, kun tuon ajan viimeisin taisto hyppäsi kahden viikon jälkeen lattialle. Viime vuoden elokuussa menin tarvikeostoksille erääseen liikkeeseen. Tapani mukaan kyttäsin kaikki altaat läpi ja melkein viimesimmässä altaassa uiskenteli ihanin taistelukala, mitä olin koskaan nähnyt. "Ei... Saa nyt tällä kertaa jäädä kauppaan..", katselin muita hyllyjä ja juttuja ja palasin takaisin taistelukalan luo. Sieltä se akvaariosta katseli "Osta minut, olen niin ihana ja kaunis"-ilmeellä.

Nyt on kohta vuoden uiskennellut tuolla ja on vanha ja kiukkuinen.
>||||> http://kuvablogi.com/blog/13596/1/
140l, 54l, cockerspanieli ja kingcharlesinspanieli
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”