Pohjaimurit

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marianne*
Junior Member
Junior Member
Viestit: 164
Liittynyt: 19:32, 29.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Pohjaimurit

Viesti Kirjoittaja marianne* »

Minkä merkkisen omistatte, oletteko tyytyväisiä? Entä minkä hintaisen? Miinuksia/Plussia. Ja sitten, mistä ostitte?

Kiitoos jos vastasit! :)
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

akvaarioon.fi:stä hankittu malli 10m letkulla ja hanakappaleella. Näytän sitä tosin ilman sitä "imurisuukappaletta" eli pelkällä letkulla ja kädellä pöllytän hiekkaa tarvittaessa.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
phanny
Member
Member
Viestit: 458
Liittynyt: 16:39, 26.06.2005
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja phanny »

Lahden Hopeakäpälästä aikoinaan ostettu n. 2m? pituinen letku jossa on sininen pumppu samassa (puristaa niin vesi lähtee virtaamaan) ja imupäässä on leveämpi suutin jonka sisässä on siivilä jottei kalat lähde vahingossa mukaan. Olen ollut erittäin tyytyväinen, mutta ainoa miinus on siinä että kun se letku on niin lyhyt niin vesi pitää kantaa ämpäreinä akvaariosta vessaan ja toisinpäin. Maksoi n. 6€. :)
Phanny
tanjakemp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 235
Liittynyt: 13:30, 03.11.2007
Paikkakunta: Paltamo

Viesti Kirjoittaja tanjakemp »

Meillä 80litran akvaarion hoidossa käytössä teleskooppivartinen viinilappo. Kovamuovisen putken pituutta voi säätää 30-50cm, putkeen valmiiksi muotoiltu u-mutka, imupäässä sihti, varsinaisen lappoletkun pituus 3m. Hinta marketista n. 7e.
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 20:32, 05.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

phanny kirjoitti:Lahden Hopeakäpälästä aikoinaan ostettu n. 2m? pituinen letku jossa on sininen pumppu samassa (puristaa niin vesi lähtee virtaamaan) ja imupäässä on leveämpi suutin jonka sisässä on siivilä jottei kalat lähde vahingossa mukaan. Olen ollut erittäin tyytyväinen, mutta ainoa miinus on siinä että kun se letku on niin lyhyt niin vesi pitää kantaa ämpäreinä akvaariosta vessaan ja toisinpäin. Maksoi n. 6€. :)
Mulla kans käytössä samantapainen, mutta letkun päähän olen runnonut kirkasta puutarhaletkua jatkoksi. Loistava vekotus, välttää nielemästä akvaariovettä :mrgreen: .
Nyt vaan en löydä uutta vastaavaa mistään, tämä on alkanut vuotaa siitä pumpun juuresta :( .
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Kierteissarvi -merkkisiä on jatkuvassa käytössä, toimivat hyvin :mrgreen:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
optimistx
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:40, 05.08.2007
Paikkakunta: Espoo. Varoituksia:1

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Helinä79 kirjoitti: ...
Loistava vekotus, välttää nielemästä akvaariovettä :mrgreen: .
...
Kalojesi pitää kuitenkin niellä sitä vettä, joka ei edes sinulle kelpaa? Hyi sinua! ;)
try-out
Senior Member
Senior Member
Viestit: 534
Liittynyt: 11:26, 18.10.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja try-out »

Vink vink. Tuon letkun voi täyttää myös lappoa nostelemalla + sormi letkun päähän menetelmällä (olipas lyhyt nimi menetelmällä..), jollei nyt joku halua imaista veden suukkuun joutumisen pelossa 8O
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 20:32, 05.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Merilappi

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Joo, mutta kun letkua on noin 8m, niin sitä on aika ihana nostelemalla täyttää. Tietty sen vois täyttää hanastakin, mutta minä en ole saanut sitä vielä ikänä akvaarioon asti etteikö toisesta päästä olisi jo karannut, ja kun letkuun pääsee ilmaa, ei muuta kuin täyttämään uudelleen :twisted: .
Ei mulla oikeestaan se veden nieleminen niinkään pelota, mutta kun kaveri meinas lapon kanssa tuhratessaan nielaista uteliaan milliksen, alkaa jo hiukka arveluttaa :mrgreen: .
Tää oli kaverin akvaharrastuksen alkuaikoja, ja yhtenä iltana se soitti minulle hädissään, kun kala oli joutunut lapon imeskelyoperaatiossa sen suuhun, mihin minä kyselemään, että ei kai sille kalalle käynyt mitään ja neuvoin lorauttamaan vedenparannusainetta altaaseen. Kaveri oli aikasten myrtsinä, kun olisi halunnut tietää, voiko se itse sairastua akvaariovedestä ja kalan jouduttua suuhun. Kertoi kuitenkin kalan olevan ok, kun hän oli pikaisesti sylkäissyt sen takaisin altaaseen :mrgreen:. Minä jäin vielä miettimään, että mitä bakteereja sen suusta saattoi joutua sinne akvaarioon, mutten kehdannut enää perään soittaa, että vaihda nyt varmuuden vuoksi vielä uudelleen :roll: :mrgreen: .
Tässä siis syy meitsin pumppulapolle.
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
try-out
Senior Member
Senior Member
Viestit: 534
Liittynyt: 11:26, 18.10.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja try-out »

Helinä79 kirjoitti:Joo, mutta kun letkua on noin 8m, niin sitä on aika ihana nostelemalla täyttää.
No 8m nyt aika helppo imaista 8O Eihän tuota missään nimessä täyteen saakka tarvi. n 1-2m riittää kovasti. Itse esim imaisen pitkästä letkusta, niin kerkee kahvit keittää ennenkuin vesi alkaa päästä juoksemaan. Sama nostelulla (voi käyttää myös muita kuin sormi päässä tekniillaa).

Mutta jep, jos pumppua haluaa niin toki se kannattaa hommata :mrgreen:
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Mulla oli aikoinaan ihan tuo Eheimin patterikäyttöinen. Näppärä peli sikäli, että ei tarvinnu sitoa lietteiden puhdistelua vedenvaihtoon - yksinkertaisesti helpompi käyttää. Toisaalta sikakallis ja päästää hienomman pudun lävitse, ajautuu tietysti suodattimeen mutta kuitenkin.

Nykyisin sorapohja + kierteisiä + ajoittaista soran tonkimista, sonnat ajautuu sisäsuodattimeen jonka usein putsaan.
Minä juon nyt kahvia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”