Euphylliat, kenellä kasvaa

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Euphylliat, kenellä kasvaa

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Mikä on perusta sille, että euphylliat viihtyvät ja kasvavat hyvin? Ensimmäisessä altaassani ne kasvoivat vuoden verran hyvin ja loput pari vuotta pysyivät juuri ja juuri hengissä. Nyt altaan toisessa painoksessa euphylliat voivat ok, mutta ne eivät merkittävästi kasva.

Mikä on niiden kasvamisen salaisuus? (voi kertoa YV:nä, niin ei salaisuus pääse vuotamaan kaikille! :P )
TommiS
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 20:13, 19.05.2003
Akvaarioseurat: SAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Itselläni on ollut useita vuosia euphyllia glabrescens koralli. Nykyisessä altaassa joka on ollut pystyssä nyt 3 vuotta ja sinä aikana euphyllia on kasvanut korkeutta jotain 30cm. Syytä tähän en tiedä.
Koralli on minulla aina ollut lähellä pintaa ja siihen käy stremistä voimakas virtaus. Suola on aina ollut tropic marinea ja lisännyt olen tm:n biocalsiumia jauheena ja nykyään nesteenä. Sen olen huomannut et jos unohtaa lisäillä biocalsiumia riittävän usein niin kasvu hidastuu selvästi. Oltiin reissussa 6 päivää ja ennen lähtöä tankkasin nestemäistä biocalsiumia altaaseen ni euphyllian kasvu oli ollut tuona kuutena päivänä silmin havaittavaa jopa 3-5 mm. Valaistus on 2*250w ja polttimona ollut lähes aina ab Aqua Medic aqualine 10000 HQI E40 ja yksi 56w siniputki lisänä.
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Tarpeeksi alhainen fosfaatti ja tarpeeksi korkea KH ja Ca. Siinä meikäläisen mielestä tärkeimmät perusjuttujen lisäksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”