(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Jessus teidän kanssanne 8O Eihän tällanen hidas hämäläinen pysy perässä... :mrgreen:

Ninni: Vieläkö niitä pikkumonnisia on? Voin ottaa liikenevät, kun parvi kutistuu uhkaavasti... :( Ja kuinka kiire ne on hakea? Jos on kovin kiire, sunnuntaille voisi suunnitella maakuntamatkailua...

jossuh: Mulla olisi tyrkyllä 240-litrainen allas varusteineen mitoilla 120*45*45 cm. Laita yksäriä, jos kiinnostaa niin kerron lisää! Voisin jopa mahdollisesti saada sen tuotua Kalajoelle silloin 22 pv.

Tuulahelena: Mulle kelpaisi muutama kuparimonninen parven jatkoksi, jos niitä piisaa. Petokotiloitakin otan mielelläni, sovitaan vaiks miitissä paremmin.

Paxy: Voisin ostaa ne kasvilannoitteet, keksi niille joku "hyvä" hinta [;)] Kattelen löytyykö multa sellaisessa kunnossa olevaa jaavansammalta tai -saniaista mitä kehtaisi tuoda...

Allablaze: Jos passaa, niin soittelen vaikka lauantaina tai sunnuntaina? Tehdään kaupat jostain valollisesta pikkualtaasta.

Otan reissuun mukaan liikenevät kasvit, kun joku taisi olla niitä vailla?

Saadaanko jotain kimppakyytiä aikaiseksi? Olisko Kaustisen / Vetelin porukka tulossa Kannuksen kautta, maksan tietysti osani bensoista? Tai jos mulla on allas vietävänä niin sitten on varmaan otettava oma auto...
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Kaiku: Montaa monnista mullakaan ei oo hengissä... Kolme on ämpärissä, ainakin tunti sitten elossa. Ulkosuodattimen voin vielä katsoa, että sielä ei oo poikasia, kun nuo kuti niin mahdottomasti sillon. Pitää vielä katsoa tuonne altaaseen, että sielä ei oo ketään sitkeää sissiä... :roll: Mä luultavasti teen ens viikolla jossain välissä maakuntakeikkaa, joten voin päästellä Kannuksen kautta. Pistä mulle puhelinnumero yv:nä, niin pistän viestiä jos/kun olen liikenteessä.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

No haah...
Eihän se nyt koko harrastus todellakaan näin vaan lopu. Onneksi palasi tolkku samalla kun suoli alkoi pitää tavaraa sisällään (...liekö niillä joku yhteys...) enkä sitten ehtinyt myydä vielä tuota pienempää laatikkoa samaan mielenhäiriöön. Pelastan rusot ja pandat ja petokotilot tuonne pieneen altaaseen ja homma jatkuu - lämpötilalle joutuu varmaan etsimään jonkun kaikille huonon kompromissin. Pandat eivät siis lähde Veteliin ainakaan ennen seuraavaa tautikohtausta.Ison altaan kalat on sitten alustavasti sijoitettu: Lehtarit lähtee Ouluun, Paxylle menee mustatetrat ja keltabarbit (tai vetäkää niistä Vikin kans pitkää tikkua - sekin kun tuntuu olevan niin innostunut :mrgreen: niistä) ja Tetra76 majoittaa ruusutetrat.
Petokotiloita voi tulla myöhemmin myyntiin, mutta ensin piisaa työsarkaa tuossa postitorviviljelmällä. Tosin niitäkään ei ole enää ihan helppo löytää tuon rihmaleväliman keskeltä.

Nyt, kun pienen altaan kalasto tuplaantuu, tarttee rukata suodatusta. Löytyykö kellään nurkista ylimääräsenä Fluval 4plussaa? Vaihdossa vois saada joko 2plussan tai 3plussan ja/tai jotain muuta roipetta.

Ajo-ohjeet on laitettu Lugalle ja Vikille - muut sitten varmaan osaa vanhalta muistilta...tai laittaa yksärin tai soittaa tai jotain muuta. Tervetuloa meille, tarjoilu on vähän köyhempää kuin viimes, koska lauantaille tuli joogakurssi eikä paljon ennätä leivoskelemaan. Tälle päivälle täytyy vielä ehtiä putsaamaan molemmat altaat näyttelykuntoon ja varsinkin tuon pienemmän limalootan kans menee aikaa ja tupakkia - ja hermot ja konjakkia. Lisäksi ajattelin vielä käydä kaikki akvaariotarpeistokätköt läpi ja lajitella tavarat altaan mukana lähteviin, vielä jääviin, myytäviin ja kaivelulaatikkoon, jota voidaan sitten porukalla kaivella viikon päästä, josko olisi jollekin tarpeellista tavaraa.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

^ Tulithan sää sentään vielä järkiisi! Kokemuksesta kyllä tiedän, että mahataudin kourissa sitä tulee kaikenlaisia kuningasajatuksia mieleen... 8O :mrgreen: Mää luulisin, että mulla on vielä ajo-ohje tallella, mutta laitan viestiä, jos sitä ei löydykään.

Mun pitäis saada tuohon isoon altaaseen kilju jotenkin pelittämään, mutta se homma vastustaa nyt oikein olan takaa. [}:)] En tiiä onko vika siinä kiljulitkussa (ei käy), vai letkuliitännöissä (vuotaa) vai levittimessä (vario tukossa), mutta jottain tarttis nyt tehrä... Rihmalevällä menee jokatapauksessa hyvin! Jos jollain on hyviä vinkkejä sen tappamiseen, kertokaa ihmeessä! Levästä huolimatta kuitenkin ainakin 2 noitamonnia, 2 petokotiloa ja x sukarapua on hengissä. Viikolla pitäisi siirtää lisää kaloja, jos kaikki menee putkeen.
Be merrier with a terrier!
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

paxy81 kirjoitti: Tarvetta olis myöskin kaikenlaisille ja kokoisille juurakoille jos joltain löytyis ylimääräisiä myydä niin tänne vaan.
  • Multa vois löytyä ylimääräisiä kantoja, voin ottaa mukaan niin katsotaan josko kelpaa.
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Onko kimppakivaan tulijoita Veteli-Kannus-Kalajoki linjalle.

Mihinkäs aikaan saa paikalle ilmaantua. Koitan saada aikaiseksi jotain kalori voittoista, jos ei muuten niin lähileipomosta.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Josko aloteltas siinä päiväkahvin aikoihin puolenpäivän jälkeen noin 13.00.
Nyt on altaat siistit - vielä viime fiksaus lauantaina niin vot.
luga
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 11:23, 26.09.2007
Paikkakunta: Ylivieska

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja luga »

Mie voisin tuoda tullessani pari pulloa limsaa tai mehua, onko kenelläkään mitään erityistoivomuksia?
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Tätä ette kyllä ikinä usko! 8O

Mun akvaariossani on 1,5cm MAATIAISPARTAMONNI! Mistä hel****stä se on voinu sinne puljahtaa? Sillon tapaamisessa kyllä ihmeteltiin sitä yhtä tirriä, liekö sama. 8O Ja ihan selvennyksenä: Mulla on altaassa ukkopartamonneja ja albiinopartiksia. Kenenkään en ole nähnyt kutevan. (Tosin nyt voi olla albiinoilla kutu luolassa.) Albiinot on tietysti voineet saada maatiaispenskan (mutta miksiköhän vain yhden?), pitää katsoa mitä tuolta putkesta tulee ulos, jos sielä on kutua. Oma villein veikkaukseni on, että tuo olisi voinut tulla kutupallerona kasvien mukana ja selvinnyt jostain ihmeen syystä. Ainoa vaan, että olen ostanut kasveja joskus ennen muuttoa ja muutossa en tuota tirriäistä ainakaan todellakaan nähnyt... :roll:

No, jos joku kaipaa maatiaispartista, niin mulla on yks ylimääränen... Voin toki kasvattaa sitä vielä jonku kuukauden, jos sille löytyy halukas ottaja. Muussa tapauksessa se joutuu valitettavasti veitsen alle mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. (Eli siis jahka saan aikaiseksi pyydystää sen.)
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

vikki80 kirjoitti:Onko kimppakivaan tulijoita Veteli-Kannus-Kalajoki linjalle.
o/ Kannus ilmoittautuu! Meiltä menee vajaa tunteroinen Kalajoelle, joten jos ehtisit puolen päivän kiemuissa Kannukseen? Laitoin sulle muistaakseni eilen YV:tä. Jos ei kummempia tapahdu niin laita vaiks tekstiviestiä tai soita, koska olet tulossa.
Tuulahelena kirjoitti:Nyt on altaat siistit - vielä viime fiksaus lauantaina niin vot.
Mää olen niin kade! Mun uudesta altaasta piti tulla niiiin hieno, mutta se ***kele vaan kasvaa rihmaleväää... [}:)] Ja kiljuhiilarisysteemi ei edes meinaa toimia. Mikä ***** siinäkin on, että ei noin idioottisimppeliä systeemiä saa toimimaan (ja se on siis menneisyydessä pelittänyt ihan hienostikin)? Rupean lottoamaan, josko saisi sen kunnon hiilarisysteemin hommattua...

Että näin hilpeissä tunnelmissa meillä just nyt harrastellaan. :roll: No, jotain mukavaakin sentään: pitäisi saada muutama pikkumonninen lisää ja mahdollsesti sille vanhalle altaalle on löytymässä uusi koti.
Be merrier with a terrier!
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Huutelen vielä jos joku on kyytiä vailla sunnuntaina.

Mulla on 36 litranen ja 20 litranen allas hetkellisesti tyhjillään. Myydään eniten tarjoavalle, tarjous voimassa seuraavaan inspiraatioon asti.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Vikki: Löysin muuten sittenkin sun puhelinnumeron, ollaan yhteyksissä viimeistään lauantaina.

Mun on sitten ihan turha haaveilla urasta pontikankeittäjänä, se kilju ei vaan suostu käymään kunnolla... :roll: Eikä meillä (enää) ole edes kylmä. Viikonlopun askartelu onkin sitten villapaita kiljupullolle. :mrgreen:
Be merrier with a terrier!
DJmohican
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 16:46, 27.10.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja DJmohican »

olisko joku tällä ylimääräinen EHEIM 2252 tai FLUVAL 4+ tai vastavaa tehokas sis.suodatiin myynissä... ??? ... ??? ...
7800L (koi lamikko) 1400L (kulmaprojekti) 840L (tanganjika) 450L (malawi) 660L (jack dempsey) 120L (tetra) 64L (rapu)
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Nurkkien kaivuu paljasti ison lootan kaikenlaista tarvekalua (ja moskaa) kaiveltavaksi ja jaettavaksi halukkaille - tervetuloa sunnuntaina penkomaan.

Lisäksi löytyi aivan myyntitavaraakin, joille kyllä sitten voidaan neuvotellakin hinta tai vaihdetaan vaikka johonkin:
* 25 kg punertavaa VALMIIKSI PESTYÄ Hartmanin hiekkaa + pikku saavi kyytipoikana 5,-
* 2 helkkarin isoa haavia - varmaan lohille tai arovanoille tarkoitettuja...isompaan mahtuu vaikka kissa ja pienempäänkin 2 oravaa 1,-/kpl
* Iskemätön paketti Tetra Initial Sticks pohjalannoitteita 250g 4,- / pkt
* Tetra Plant Optimat CO2-levitin letkuineen käyttövalmiina kiljupulloa vain odotellen - läpiviedyt korkitkin valmiina sekä kiljupullolle että pesupullolle. 5,-
* JBL Plantis kasvipinnejä 9 kpl lootassa 1,- / loota

Vaihdossa huomioidaan mieluusti pohjakalojen ruokaa.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Mä varaan tuon hiilarilevitintsydeemin. Alan keittelemään kaloille kiljua, kun ne ei tunnu muuten kuolevan. :twisted:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Onkos vielä muita innokkaita tulossa Kalajoelle? Vikki + minä ainakin pyritään paikalle...

Tänä iltana pitäis vielä tyhjätä 1 allas kaloista + tehdä uudestaan se ***keleen kiljulitku. Ja leipoa kinkkupiirakka, ettei syödä emäntää perikatoon... :mrgreen: Tuon Vegen kyytiin niitä sukarapuja + jämäkasveja halukkaille. Pitiköhän jotain muuta muistaa?? Katson YV:n vielä huomenna ennen lähtöä, joten sitä kautta tavoittaa.
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Tai sittenkin komento takasin tuon hiilaritsydeemin kanssa. *vetää villapaitaa päälle* En mä saa täälä edes kotikaljaa käymään, joten taitaa olla fiksuinta jättää nuo kiljut sellasille, jotka osaa. :roll: (Isäntä ehti puhumaan järkeä päähän siis.)
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
jjokuuu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 87
Liittynyt: 16:08, 19.01.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja jjokuuu »

Täältä ilmoittautuu yksi Keski-Pohjanmaalainen akvaristi! : ) Mulla on 1 128-litrainen akvaario, jossa asustaa miljoonakaloja, mustamolleja, seeprakaloja, ja albiinomonnisia. Ja omppukotiloita.
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Olikos teillä hyvät treffit? Saiko Kaiku pakettinsa hengissä perille?

Paxy oli jossain välissä hurauttanut auton meidän pihasta, mitään en oo huomannu, mutta multa voi varmaan varastaa vaikka sängyn alta. :roll: En oo vielä vanha, ku en kyttää naapurin enkä edes oman pihan outoja autoja...
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Treffit olivat hyvät, kiitokset emännälle tarjoiluista ja muille juttuseurasta.
Aika kului lievästikin ilmaistuna kuin siivillä :D
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

ninniw81 kirjoitti:Olikos teillä hyvät treffit? Saiko Kaiku pakettinsa hengissä perille?
Treffit oli taas mitä mainioimmat, kiitokset vaan kaikille osallisille! :D Kalat, kasvit ja erinäiset muut kapistukset + eläväiset vaihtoivat vilkkaasti omistajaa. :mrgreen:

Ninnin paketti tuli hienosti hengissä perille, kiitokset Ninnille + hovikuljettajana toimineelle Vikkille! Isäntä kotiutti monniset, kun oltiin treffailemassa, joten kyllä siitäkin vielä akvaristi tehdään... :mrgreen: Kasveja se ei kylläkään ollut istuttanut, mutta ehkä hyvä niin. Täytyy näistä sitten seuraavalla kerralla sopia joku hinta.

Mahtaisko seuraava osoite olla Kaustinen tai Kannus? Mun allas näyttää karsealta, mutta täytyy nyt yrittää oikein urakalla yrittää taltuttaa se rihmalevä. Paxylta sain mm. easy carboa, joten eiköhän se tästä. Uusi liivatehiivatekin on taas jääkaapissa jähmettymässä (ei kyllä hyytynyt ihan tasaisesti, en taida ikinä tehdä mitään syötävää, mikä vaatii liivatteen käyttöä..), kyllä se levä vielä jotenkin tapetaan... :twisted:
Be merrier with a terrier!
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Tulipas taas lätistyä. Levikset kotiutui hienosti ja jatkavat levien syömättömyyttä nyt uudessa osoitteessa.

Punatimantit oli eilisen reissun aikana pistelleet yhden neljä senttisen siniseeprakalan lounaaksi. Punikset joutui pikkualtaaseen syömään inkkareita ja rusot pääsi ison altaan valtiaiksi.

Seuraavaa miitinkia vaan suunnitelemaan, että ehditään ennen kevätkylvöjä.
suskoo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 21:52, 15.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja suskoo »

Ei kenelläkään sattuisi olemaan myytäväksi ylimääräistä avainkirjoahven-naarasta?
jjokuuu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 87
Liittynyt: 16:08, 19.01.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja jjokuuu »

Ois kiva, jos kannuksessa vois järjestää, niin minäkin pääsisin ehkä mukaan. Vai otatteko te mukaan ollenkaan ala-ikäsiä? :)
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

  • Kiitokset emännälle ja juttuseuralle, aika tosiaan kului kuin siivillä ja meinasi päivä venähtää pitkäksi :mrgreen: . Mulla ei oo väliä missä seuraava miitinki järjestetään.
  • Joko Tuulahelena teki kaupat 2 metrisestä :mrgreen:
jjokuuu kirjoitti:Ois kiva, jos kannuksessa vois järjestää, niin minäkin pääsisin ehkä mukaan. Vai otatteko te mukaan ollenkaan ala-ikäsiä? :)
  • Kaikki ovat tervetulleita ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”