(Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Näillä näkymin 1.3 sopii minullekin.
Kiekkokutuparin laitoin omaan rauhaansa kutualtaaseen, kun kutivat kerran viikossa ja poikasiakin
kovasti kysellään. Johan loppui kuteminen siihen paikkaan :(
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vege »

Kyllä tuo päivämäärä pitäisi mullekkin käydä, ainakin näillä näkymin.
tetra-76
Member
Member
Viestit: 278
Liittynyt: 00:16, 05.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pyhäjoki

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja tetra-76 »

Apua, mitäs me nyt tehään tapaamiselle, kun mulle tuli samalle viikonlopulle synttärikutsu isoihin kekkereihin, minne "joutus" jäädä ihan yöksi. Ja seuraavana aamuna voi olla, että meiltä ei löydy tervettä kahvinkokkia :mrgreen: Oisko joku toinen viikonloppu joka sopisi teille?
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Maaliskuuta voi venyttää vapaasti eteenpäin mun puolesta. Mulla ei oo vielä työvuorolistaa.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Joo ei muuta kun esität vaan uutta päivää. Eihän tämä nyt mikään ongelma ole. Minä voisin muuten käydä tuossa kasiviikolla kun olen lomalla päiväseltään hakemassa ne kuparimonniset ja palauttamassa Anna*:n ämpärin sulle (ikäänkuin puoliväliin...)
Ja Kaikulle tiedoksi, että olen tässä ihan passelisti tien varressa että minutkin voi laskea mukaan kimppakyytiin.
Tosin joka toinen viikko olen ottamassa kuvia akvaarioista, että pistän koko paskan myyntiin, lopetan koko läträämisen ja ostan vaikka koiran, mutta aina kun saa vedet vaihdettua ja altaat raivattua, kohtaus menee ohi.
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Mulla on maaliskuussa parit synttärit, mutta päivämääristä ei ole vielä tietoa. Tod.näk 8 ja 29 pvä riippuu naton työvuoroista.


Ninni: Kiitos tarjouksesta, tilaan teiltä kantajan jos miehen käsi ei kuntoudu ajoissa. :mrgreen:
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Pari seuraavaa viikonloppua menee näillä näkymin reissussa, eli 8 tai 15 päivä ei luultavimmin sovi :(
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Miksihän tuntuu taas siltä, että vois myydä nuo altaat pois? :? Naisena olo ei todellakaan ole helppoa, kun ei voi päättää, että myiskö pois vai hankkisko lisää!
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Juu, ehdotelkaa vaan uutta päivämäärää. Porukkaa alkaa olla jo sen verran (hieno juttu muuten, että meitä on näinkin "paljon" löytynyt), että tuskin kaikille sopivaa aikaa löytyy. Emäntä / isäntä määrää päivämäärän ja vieraista sitten kykenevät raahautuvat paikalle... [;)]

Karanteenissa kaikki näyttäisi olevan hyvin (petokotiloita en ole nähnyt tositoimissa) ja monimetalliinkin saatiin viikonloppuna valo syttymään. :) Valaisin pitäisi siis saada valmiiksi asti (kotelointi) ja se ***keleen kanto uppoamaan, että pääsisi kasveja istuttelemaan... Hitaasti hyvä tulee?
Be merrier with a terrier!
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Hitsin pitsi kun en ole edes täällä ehtinyt pyörähtämään... Onko Kaikun rapuset vielä tallella?
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Juu, rapuset on hengissä ja hyvissä voimissa. :) Kuorenvaihto säikäytti, kun luulin löytäneeni raadon...

Karanteenissa yksi petokotilo on siirtynyt väljemmille vesille, mutta kalat on onneksi ok. Tänään oon istutellut sammalta niihin pengerryksiin ja siirsin vanhoista altaista kannot uuteen. Viikolla pitäisi saada suodattimet toimimaan jne. Valaisin kun saadaan kuntoon, niin voi siirtää kasvit ja kalat sitten perästä...
Be merrier with a terrier!
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Laittakaahan uutta päivämäärää kehiin! Ei kai meillä ollu niin kamalaa, että koko porukka traumatisoitui? :mrgreen:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Tuulahelena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 21:01, 20.06.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Tuulahelena »

Noh meillehän voi toki tulla vaikkapa 22.3. jos aikaisemmille viikonlopuille oli menoja ja Tetra76:lle on tullut muuta mietittävää tai odottaa pitkäkestoista krapulaa synttäreiden jälkeen :mrgreen: . Meillä ohjelmassa ainakin rihmalevän kampausta ja yleistä voivottelua.

Muistutan vielä, että tarvitsisin:
1 partamonni - ei värillä väliä, pääasia että hoitaa työnsä esimerkillisesti
korkeanmallinen (väh.40cm), mutta muuten pieni lasilaatikko orkideaviljelmäksi (kiitos Vikki, olivat sinulla liian isoja muorin makuun)
kuparimonnisia
pakasteruokia, jos on tulossa kimppatilausta - osallistun!

t. Tuula
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Mikäli pakastetilausta suunnitellaan niin minäkin voisin osallistua. Penteleet kun syövät vähintään puoli levyä survaria kerralla eikä jää hitaammille mitään.. :|

Tuulahelena, minulta voisi löytyä sinulle yksi partis. Tavallinen mölliäinen mutta minulla ei ole sille samanlaista seuraa kun kaikki muut partikset ovat jotain erikoisempaa sorttia niin se joutaisi.. kokoa on tällähetkellä noin 7-8cm, levänsyönti-innosta en mene takuuseen :mrgreen:
luga
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 11:23, 26.09.2007
Paikkakunta: Ylivieska

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja luga »

Jos pakastetilausta suunnittelette niin täältä löytyy yksi osallistuja lisää :)
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

Tuulahelena kirjoitti:Noh meillehän voi toki tulla vaikkapa 22.3.
Tuo voisi sopiakin, edellisenä päivänä tosin pitää ajella Leviltä Raaheen, mutta jospa sitä jaksaisi :)
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Mullekin näyttäisi passaavan tuo 22.3. ja Tuulahelenan altaita katselee taas mielellään. :) Toki aikaisemminkin voidaan jossain poiketa, jos löytyy vapaaehtoinen isäntä / emäntä. Meille voisi mahdollisesti tulla joskus tuon Kalajoen keikan jälkeen, jos akvaario näyttää edes suunnilleen fiksulta...

Eilen sain uuteen purkkiin mattosuodattimiin pumput, mutta niiden kanssa täytyy kyllä vielä vähän askarrella. Kantojen mukana tuli tietysti X kappaletta kotiloita tuonne, joten arvon tässä, uskaltaisiko sinne laittaa pari petokotiloa. Kuusen juurakko näyttää hienolta, mutta mua hirvittää, mitä siitä liukenee veteen... 8O Suunnitelmissa on uhrata testijoukkoihin muutama sekasukarapu ja jos kaikki menee ok, mietiskelen mitä kaloja uskaltaisi kokeilla. Ja sitten tietysti jännätään minkänäköinen leväinvaasio on tälläkertaa tarjolla... :roll:
Be merrier with a terrier!
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Minäkin yritän sitten saada 22.3. vapaata niin pääsisi osallistumaan. Meikäläisellä olisi tarvetta jaavansammalelle ja -saniaiselle (kaikki muodot käy) jos joltakulta löytyy..
sanna_m
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 19:36, 22.02.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja sanna_m »

Moi kaikki!
Olen lähdössä ulkomaille ensi kuun puolessa välissä. Menen siis Helsingistä. Kun tulen takaisin niin käyn Helsingin akvaarioliikkeet läpi. Eli jos joku haluaa vaikkapa pakastetta, niin mukanani voin tuoda. Otan autoon mukaan kylmälaukun joka toimii tupakansytyttimellä ja johon käyn ostaan kaupasta vielä kaveriksi kylmäkalleja. Eli pitäisi pysyä jäässä. Ja voin tarvittaessa tuoda myös jotain muutakin. Eikä kalojen tuontikaan mikään mahdottomuus ole kunhan vain sopii liikkeen kanssa mitä haluaa.. Itse soitan joka tapauksessa liikkeeseen/siin jotta varmasti saan haluamani. Niiiiin harvoin käyn etelä-suomessa joten itse ainakin ajattelin ostaa pakatimen täyteen kalanruokaa sekä pari kiekkoakin taitaa tulla mukaani :mrgreen:
Ilmoitelkaa vaikka tänne tai mielummin yv:llä jos joku jotain haluaa niin sovitaan sitten tarkemmin yksityiskohdista :D
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

paxy81 kirjoitti:Minäkin yritän sitten saada 22.3. vapaata niin pääsisi osallistumaan. Meikäläisellä olisi tarvetta jaavansammalelle ja -saniaiselle (kaikki muodot käy) jos joltakulta löytyy..

Jos ei mitään kummallista katastrofia iske (hyvinkin mahdollista, kun allasta vaihdetaan :roll: ) niin multa löytyy molempia. Katsotaan sitten lähempänä mikä on tilanne.
Be merrier with a terrier!
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

^ oikein mainiota niin ei tarvitsisi kauempaa alkaa metsästämään :D Myös juurakoille olisi käyttöä jos joltain löytyy.

Nyt alkaa olemaan suurin osa kaloista siirretty uuteen altaaseen, muutama ahven ja suurin osa monneista ynnä muista vastaavista mölliäisistä on edelleen pienessä akvassa. Niitä haavin sieltä pikkuhiljaa ilman suurempaa ressiä ja verisuonten repeilyä :mrgreen: Kun palkka pussiin taas kilahtaa niin täytyy vielä tehdä jokin ulkosuodatin hankinta biologista suodatusta hoitamaan.

Kunhan saan hommattua tarpeeksi sisustuskamaa eli juurakoita ja jaavansaniaista ja -sammalta (sekä ehkä jonkun suuren miekan ja muutaman melalehden, vaikeinta taitaa meitsin sisustuksessa olla etten hankkisi noita kasveja) niin meilläkin voidaan sitten rehvata sisustuksen merkeissä ja pääsee kultasormet taas touhuihin :) Kun vain saisi näppinsä pidettyä erossa niistä kaupan kasvialtaista perkules.. Ajatuksena olisi tällä hetkellä kyllä hommata niitä kauan himoitsemiani uaruja niin eipähän tulisi sitten niitä kasvejakaan osteltua.. Saapas nähdä kuinka meitsin käy.. Sitä voisi suunnitella vaikka sitten huhtikuulle jos kiinnostuneita löytyy. Ainakin 18. lauantai iltapäivä sopisi (aamupäivälle muuta menoa ja vp jo pyydetty). Meikä kun tahtoo olla kaikki vkl töissä ja vp pitää toivoa kuukautta aiemmin..

Ja niitä punatimanttiahvenia on tarjolla niitä haluaville, sukupuolista en mene vannomaan eli jos haluaa varman pariskunnan niin saapi sitten useamman kappaleen.. Tarjolla olisi ainakin 6 ahventa.

--------------------------

Niin ja tarvetta olis myös kilpukalle ja konnanputkelle tai muulle pintakasville (paitsi limaska) :)
tetra-76
Member
Member
Viestit: 278
Liittynyt: 00:16, 05.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pyhäjoki

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja tetra-76 »

No niin, pitkästä aikaa taas täällä. Minä mietin jos ehdin jollekkin viikonlopulle saada mahdutettua tapaamisen meille tuolloin maaliskuussa. Olisi kiva saada näyttää omat altaat ja kuulla vinkkejä niiden sisustamiseen. Multa voisi löytyä ison miekkakasvin hyvänkokoisia alkuja, punamelalehteä, sekä pistiaa niitä tarvitsevalle. Sekä kuparimonnisten kudusta selvinneitä poikasia on yli parikymmentä, jos vain raaskin niistä sitten loppupeleissä luopua. Sattuisko kellään olemaan ylimääräsenä kardinaali tai neontetroja? Haluan suurentaa tuota satapäistä joukkoa vielä puolella :D
paxy81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 236
Liittynyt: 11:26, 26.02.2007
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja paxy81 »

Mulle kyllä mahtuis pari isoa miekkaa tuonne altaaseen, sais vähän ees väriä.. ( no niin, tässä sitä nyt taas ollaan.. kasviton allas.. pas..nmarjat.. :roll: ) Mutta nuo matot pitäis kyllä saaha piiloon oikeesti. Siis aikuisten oikeesti.
Shadowman
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 11:15, 16.06.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Raahe

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja Shadowman »

tetra-76 kirjoitti: Sattuisko kellään olemaan ylimääräsenä kardinaali tai neontetroja? Haluan suurentaa tuota satapäistä joukkoa vielä puolella :D
Mulla uiskentelee puolla pienemmässä altaassa 2 neontetraa. En ole aikeissa hankkia lisää ja ovat vähän nolon näköisiä tuossa mustatetrojen parvessa. Varmaan joutaisivat pois, jos ne vaan tuolta kiinni saan..
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Re: (Keski-)Pohjanmaan akvaarioihmiset

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Mulle todennäköisesti sopii 22.3, jos ei satu synttäreitä samalle päivälle.

Jos joku haluaa myydä haarniskamonninsa niin täällä olisi niille allas.

Paxy: mulle niitä punatimatteja, voin poiketa hakemaan kunhan saan uuden altaan kypsäksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”