Akvaariohiekka kissanpissassa

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Qsmis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 01:51, 21.03.2006
Paikkakunta: L-uusimaa

Akvaariohiekka kissanpissassa

Viesti Kirjoittaja Qsmis »

Mikä nyt eteen, kun aktiivinen lemmikkikissa ehti pissalle uuteen, jo pestyyn akvaariohiekkaan? Heitänkö suosiolla hyvästit kalliille mustalle hiekalle, vai voiko hiekkaa jotenkin pesemällä/ keittämällä saada kaloille vaarattomaksi?
Uskomatonta, että kissa viitsikin mennä tyhjään akvaarioon kannettuun märkään hiekkaan tarpeilleen.. :roll:
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1201
Liittynyt: 21:21, 09.08.2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Ei se kissanpissa hiekassa mitään haittaa, toimii vain kypsytyksessä typenlähteenä. Ei tartte lisätä ensimmäistä annosta ammoniakkiliuosta [;)]
cruella
Member
Member
Viestit: 267
Liittynyt: 13:12, 17.01.2007

Kissanpissa!

Viesti Kirjoittaja cruella »

Mulle kävi samoin..kissa luuli matalassa astiassa olevaa hiekkaa vessahiekaksi ja teki tarpeensa..huuhtelin muutamaan kertaan ja laitoin akvaarioon..kypsytys onnistui hyvin ja nyt kalat ovat jo altaassa ..
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kannattaa se huuhdella, muuten voi haju olla aika karsea. Meilläkin käynyt vastaavaa, hiekkaa ei tosiaan kissaperheessä voi jättää hetkeäkään vahtimatta :mrgreen:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Viesti Kirjoittaja f_isu »

:D :D Aika hauskaa.

Meillä ei onneksi ole käynyt noin, vaikka kaksi kissaakin täällä elelee. Ovat tosin olleet kovin auttamassa minua hiekan pesussa, liekö vain odotelleet siinä, että erehtyisin kääntämään pääni :roll:
Qsmis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 01:51, 21.03.2006
Paikkakunta: L-uusimaa

Viesti Kirjoittaja Qsmis »

Haju on aika karsea.. totta. Helpotus kuulla että huuhtelu riittää, kun ajattelin jo pissan olevan sen verran jytyä tavaraa hiekan seassa että kalat uisivat selkää. Ei tarvitse mihinkään keittosessioihin ryhtyä [;)]
Mukava kuulla että tuo auttaa kypsytyksessäkin.
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Minulla oli hiekka ulkona hetken, ja seuraavana päivänä näin siellä kissanjälkiä. Meinasin jo tänne tulla samaa asiaa kysymään, mutta ehdittiin jo ensin (:
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Meillä oli vastaava tapaus lähellä kun perustin muutamia vuosia sitten tuota 250 litraista tankkia. Onneksi olin itse silminnäkijän roolissa paikalla ja kerkesin häätää Ville-herran pissiksimään paremmille virtsa-apaijille. Sydän vain kerkesi ottaa muutaman tyhjän välissä, inhoan nimittäin sitä hiekanpesuhommaa :twisted: .
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
BouBou
Junior Member
Junior Member
Viestit: 161
Liittynyt: 18:42, 16.09.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja BouBou »

Mielenkiinnolla tätä lueskellut kun haetaan meijän poika (kissa) kotiin ensi viikol. Tosin nyt ei ole akvaario projektit siinä vaihees et tarvitsisi hiekkoja pestä, onneks.
Anuski
Junior Member
Junior Member
Viestit: 145
Liittynyt: 13:55, 21.11.2005
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anuski »

rasittavaa on myös se, että olet tekemässä veden vaihtoa ja käväiset toisessa huoneessa, niin kissa on kerennyt siinä välissä hyppäämään akvaarioon ja pois sieltä. Lattiat läpimärät, vesi kissankarvassa, sekä kissa ja kalat järkyttyneitä
240l
RPekka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1313
Liittynyt: 21:53, 23.09.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja RPekka »

Anuski kirjoitti:Lattiat läpimärät, vesi kissankarvassa, sekä kissa ja kalat järkyttyneitä
Tämä on yksi niistä lukuisista perusteista miksi karvaisia eläimiä pidetään navetassa tai pihalla eikä ihmisasumuksessa sisällä...
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
kami82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 670
Liittynyt: 13:02, 12.12.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kami82 »

RPekka kirjoitti:
Anuski kirjoitti:Lattiat läpimärät, vesi kissankarvassa, sekä kissa ja kalat järkyttyneitä
Tämä on yksi niistä lukuisista perusteista miksi karvaisia eläimiä pidetään navetassa tai pihalla eikä ihmisasumuksessa sisällä...
Sä oot julma, kyllä koti on koti vasta kun on kissa, koira ja akvaario...
Miirula
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 22:02, 12.04.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miirula »

RPekka kirjoitti:
Anuski kirjoitti:Lattiat läpimärät, vesi kissankarvassa, sekä kissa ja kalat järkyttyneitä
Tämä on yksi niistä lukuisista perusteista miksi karvaisia eläimiä pidetään navetassa tai pihalla eikä ihmisasumuksessa sisällä...
Tarkoittaako tämä sitäkin, että tarpeeksi karvaisen miehen saa viskata sinne navettaan tai pihalle myös?
Tarvitseeko pihamiestä ruokkia vai pärjääkö se itse hiiriä pyydystämällä?
Mites sitten jos se pihamies käy naapurin pihalla pissimässä ja ikkunan alla mouruamassa niin saako sen ampua villiintyneenä?

:mrgreen:
Hullulla on halvat huvit...tällä asteella kaikki on ilmaista!
fisuli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 563
Liittynyt: 15:02, 15.10.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Mä oon aina pitäny noita karvaisia pihamiehiä tosi ällöinä. Kuljeskelevat pitkin toisten pihoja ja kaivelevat kukkapenkkejä jne. Löytyyköhän eläinsuojeluyhdistyksiltä tarpeeksi isoja loukkuja niiden loukuttamiseen? Ampuakaan ei ihan viittis, ku voi ne olla kuitenki joku omia.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Kannattaa laittaa omalle pihamiehelle joku neonvärinen panta, niin huomaa sitten naapurit, ettei ole ihan täysin villiintynyt ja tyytyvät näin mahdollisesti haulikon sijaan hätyyttämään vaan luudan varrella.
Kulkunen pannassa takaa että vieraat tiput ehtivät karkuun ennenkuin pääsee kosketus etäisyydelle, niin ei tule sitten ikävää sanomista.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Miirula
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 22:02, 12.04.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miirula »

Pihamies kannattanee myös steriloida ettei tule yllättäviä ruokkomaksuja, mistäs sitä tietää missä ne luuhaavat jos pihapiiristä lähtevät omille teilleen :mrgreen:

Loukuksi varmaan kyllä käy joku tarpeeksi houkuttelevan näköinen auto johon laittaa houkuttimeksi vielä avaimet näkyville.
Naru vaan ovenkahvaan niin voi nykäistä oven kiinni kun pihamies on kiikissä. Huom! Akkukaapelit kannattaa irroittaa ettei pihamies pääse pakenemaan paikalta.

Jos saa tarpeeksi ison häkin tai vastaavan loukun lainattua, voi houkuttimena toimia sixpäkki olutta ja telkkari. Ellei pihamies mene loukkuun niin voi lisätä vielä vaikka paketin HKn sinistä.
Hullulla on halvat huvit...tällä asteella kaikki on ilmaista!
miilia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 21:55, 22.04.2005
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja miilia »

tämän viikon paras vitsi,heh :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”