Palvelu akvaarioliikkeissä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Palvelu akvaarioliikkeissä

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Minkä moisena pidätte yleensä suomalaisten akvaarioliikkeiden palvelutasoa. Nyt en ole kiinnostunut siitä myydäänkö miljoonakaloja neontetrojen kanssa vai ei. Vaan yleisestä palvelusta.

Mä olen reissuillani aina käyny alan liikkeissä. Olen todella yllättyny siitä että tervehtiminen jää väliin yli puolella liikkeissä.
Asiakasta ei aina ees noteerata millään tavalla. Henkilökunta ei tule oma-alotteisesti tarjoamaan apuaan, vaan sitä pitää erikseen patistaa töihin.
Tämä ilmiö toistuu uskomattoman useasti sekä erityisen korkeatasoisina pidetyissä liikkeissä että tavallisissa "kanikonttoreissa".
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viestit: 830
Liittynyt: 01:07, 19.09.2005
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Mulla on ollut kyllä hyviä kokemuksia. Yleensä itseasiassa haluaisin ensin itse rauhassa katsella kaloja, mutta monesti heti joku myyjistä ryntää luokse: Hei, voinko auttaa? :mrgreen: Kokemukset siis pääkaupunkiseudun kaupoista.. (helsinki, espoo ja lohja/vihti lähinnä) Olen yleensä kohteliaasti sanonut, että katselen ensin vähän ja tulen sitten pyytämään kun haluan palvelua.. Tosin joskus, jos oon vaan jotain tiettyä asiaa hakemassa, onkin ihan kiva että saa heti palvelua, eikä aikaa suttaannu odotteluun ja myyjän "etsintään"
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
temule
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 10:16, 16.05.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja temule »

Jyväskylässä kahdesta kaupasta saa ihan hyvää palvelua, mutta kahdessa kaupassa ei sitten asiakaspalvelu kiinnosta pätkääkään.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Hankala on sanoa sillä yleensä asioin liikkeissä, joissa tunnen omistajan. Kuitenkin välillä tulee piipahdettua muissakin liikkeissä eikä niiden henkilöstö ole sen aktiivisempaa kuin minkä tahansa Henkka & Maukka -kassatytönkään. Niin kauan kun eivät tuputa huuhaata tai väitä puutaheinää niin olen tyytyväinen.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Minulla ei ole pahaa sanottavaa pääkaupunkiseudun liikkeistä. Aina on tervehditty, tiedä sitten johtuuko se siitä, että itse tervehdin aina astuessani sisään kauppaan, minkä oletan kuuluvan alkeellisimpiin tapoihin. Joskus joutuu odottamaan edellisen asiakaan vuoksi, mutta katsekontaktilla olen tullut huomioiduksi. Kesken puhelunkin on minua alettu palvella. Vaikka haahuilen puoliksi näkymättömissä altaiden luona, on minua lähestytty kysymällä "Voinko auttaa?". Minut muistetaan liikkeissä, joissa käyn useiten, mutta minua kohdellaan kuin olisin siellä ensimmäistä kertaa.
"Mä luin jostain..."
Jakulaari
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 22:27, 23.03.2006

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Hmjaa... Usein on jossain "seka-eläinkaupassa" harmittanut kun myyjät juoksee karkuun... Mutta ihan oikeissa akvaariokaupoissa palvelu on aina ollut hyvää, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Tosin käytän vakinaisesti vain kahta liikettä kun ei ole ilmennyt tarvetta vaihtaa.

Positiivisia yllätyksiä on näiden liikkeiden kohdalla tullut paljon, esim. se että myyjä sattuu muistamaan mistä kaloista kyselin viime kuussa käydessäni. Ja on jopa miettinyt asiaa sen verran että osaa tarkentaa vastataustaan siihen kysymykseeni joka jaä aiemmin hieman epäselväksi.

Nämä on näitä pieniä asioita.... jotka saa pienen akvaristin kalapussukoineen iloiseksi... :mrgreen: On mukava tulla liikkeeseen jossa asiakkaat muistetaan. :D
MKL
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 09:00, 12.07.2005
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja MKL »

Pientä akvaristia kismittää nyt kovasti. Ihastelin liikkessä kauniita kaloja eräänä kesäisenä päivänä, mutta kun kyselin niistä tarkemmin myyjä totesi että niitä hän ei minulle myy. Muistin ihailla niitä joka kerta käydessäni ja joka kerta tuli sama vastaus erilaisin maustein. "Et sinä niitä halua." "Et osta!" "En varmana myy." Siis mitä palvelua tuollainen muka on?!

Muutenkin joka kerta kyseisessä liikkeessä asioidessani myyjä hihittelee itsekseen kalavalinnoilleni.

Selvennyksenä mainittakoon, että ensin mainitut kalat olivat muistaakseni helmikirjoahvenia. Siis isoiksi kasvavia ja käsittääkseni testosteronilla ahdettuja kiukkupusseja, jotka sisustavat akvaarion juuri niin kuin itse haluavat.

Hihittely taas johtuu innostuksestani minikaloihin, joka aiheuttaa ilmeisen suurta hilpeyttä sekä omistajassa että asiakkaissa. Viimeksi menin hakemaan kalanruokaa ja hunajarihmoja naaraiden toivossa. Sattumalta huomasin toisessa myyntialtaassa kerrassaan käsittämättömän ihastuttavia korurihmoja ja menin tietenkin innosta puhkuen tiskille. Selitettyäni että haluan myös koruja, seuraksena oli taas hihittelyä. Hmpft. Siis mitä sitten vaikka olenkin tykästynyt pieniin kalasiin? Kysyn vaan!

Ihan vakavasti puhuen, kyseisessä liikkeessä olen aina saanut asiallista ja hymyllä varustettua palvelua ja jos jotain ei tiedetä, siitä otetaan selvää. Ainoa huono puoli on se, että siellä jää turhan helposti suustaan kiinni.. :P

(Turun Uusi Akvaario siis kyseessä)
Life's way too short to stay on topic.
toivo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 16:16, 20.10.2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tämä Lappeenrannan Rahulan Rehu on minusta hyvä paikka. Ei ole mitään hässäkkää ollut.
jnordi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 102
Liittynyt: 20:05, 26.09.2006

Viesti Kirjoittaja jnordi »

Kuopion osalta voisin sanoa, että se asemakadun putiikki on kyllä varsin kattava. Palvelu on erittäin positiivisesti yllättänyt minut ja en ole mistään negatiivista palautetta kuullut samaisesta kaupasta. Ainut asia mikä hieman ihmetyttää oli se kun ostin ensimmäiset oskarit. Myyjä sanoi, että kyllä voi 200 litraseen ottaa ja enhän minä ollut asiasta ihan niin perillä kuin nyt. tokihan niitä poikasia voi pienemmässä kattilassa pitää, mutta... Oskut ovat nyt noin 10 senttisiä ja uusi isompi akvaario tulossa. Ei kai siihen voi muuta todeta, kuin että kauppiaat on kauppiaita. Ihmetyttää vaan että onko kyseinen kauppias ajatellut asikassuhteiden pitkäkestoisuutta? Kuitenkin sanoisin, että ainut kattava akvaliike kuopiossa.

Jani
Piipukka77
Member
Member
Viestit: 298
Liittynyt: 18:04, 24.10.2006
Paikkakunta: Luvia

Viesti Kirjoittaja Piipukka77 »

Itse tykkään Porissa sen Akvaariokeskuksen miehestä,Jussiko nyt oli nimeltään.
Viimeksi kun torstaina siellä kävin,asioin hänen kanssaan,pitkät tovit ensin ihmeteltiin ja puheltiin niitä näitä ja sitten mentiin vasta asiaan.
Se vaan on jotenkin niin symppis :mrgreen:

Sit siinä toisessa Porin liikkeessä,Akvaario ja Lintu,sinne yrittää aina mennä hyvällä mielellä mutta aina sieltä saa lähteä pois pahalla mielellä,se nainen on aina niin negatiivinen vaikka kuinka yrittäs hymyillä mutta se on aina ihan sen olonen että sitä vähät kiinnostaa ostaako kukaan mitään. :cry:
Eläimellinen emäntä;on koiraa,on kissaa ja nyt vielä allas ja karvanaamainen ihana mies <3
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”