Aquaballin puhdistus?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Aquankka
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 20:51, 14.02.2006

Aquaballin puhdistus?

Viesti Kirjoittaja Aquankka »

Altaassa pyörii Aquaball 2212 jonka kanssa on aina ongelmia puhdistusvaiheessa. Kun vehkeen napsauttaa irti imukuppikiinnikkeestään, (otettu tietysti virta pois) suodatin pöläyttää parin viikon töhnät takaisin altaaseen.
Onko kukaan aquaballisti keksinyt miten tuon pöntön saisi pitämään roskat sisällään?
Kukkis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 10:16, 18.02.2004
Paikkakunta: Lappeenranta, HAS

Viesti Kirjoittaja Kukkis »

Tuo roskaongelma on Aquaballin kanssa täälläkin, oon ratkassu asian niin että irrotan Aquaballin ensin imukupeista ja sitten ujutan sen pienen ämpärin sisään ja irrotan vasta töpselin sen jälkeen jolloin suurin osa roskista jää ämpäriin. Sitten vaan ne likavedet viemäriin ja suodatinta pesemään.
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viestit: 830
Liittynyt: 01:07, 19.09.2005
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

heh, sama ongelma täälläkin, mitään ämpäriä mulla ei mahdu työntää tuonne, mutta sain ideanpoikasen: jos ujuttaisi hedelmäpussin siihen suodattimen ympärille ja sit vasta irrottaa, pölähdys tapahtuisi pussin sisään.. hmmm. pitääkin seuraavan puhdistuksen yhteydessä testata :mrgreen:
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Raffu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 202
Liittynyt: 12:38, 05.03.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Raffu »

Itse olen käyttänyt pakastepusseja eli ujutan pakastepussin suodattimen ympärille ja nostan sitten vasta pois akvaariosta. Pölähdys tapahtuu juuri pussissa. Toimii hyvin ja pakastepussit ovat halpoja. :mrgreen:
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Ei tuo töhnän pöllähtäminen veteen mitään haittaa. Se ajautuu pian takaisin suodattimeen. Suurin osa törystä jää kyllä suodattimeen itseensä. Kyseessä on siis lähinnä esteettinen haitta.

Voisi jopa ajatella niinkin että ehkä tämän altaaseen pöllähtävän töhnän mukana jää "bakteeriymppi" altaaseen, niin että suodattimen voi pestä hieman perusteellisemmin...
Minä juon nyt kahvia!
Kukkis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 10:16, 18.02.2004
Paikkakunta: Lappeenranta, HAS

Viesti Kirjoittaja Kukkis »

Mietiskelin tässä itsekin, että ensin otan suodattimen pois ja sitten vaihdan vedet, joten eipä siitä kakkojen pöllähtämisestä ole omassa tapauksessa kuin hetkellinen esteettinen ongelma. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”