Kokemuksia hiilidioksiditestistä

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1147
Liittynyt: 14:05, 20.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Kokemuksia hiilidioksiditestistä

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Ajattelin nyt kokeilla Tunzen levitintä ja ajattelin samalla ostaa hiilidioksiditestin. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta JBL CO2 TestSet plus pH -testistä? Tilaan tuon levittimen akvaarioon.fi-sivustolta, josta löysin myös tämän testin.
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
Kennu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 22:39, 26.12.2005
Paikkakunta: Hanko

Hiilaria..

Viesti Kirjoittaja Kennu »

Minulla on juuri tuo sama yhdistelmä ja kolmesta kilju tönkästä tulee kuplaa joka 4-6 sek. Allas on joku 250l ja lisään pmdd:tä 5 ml /päivä. Valaistus 3*36W josta 1 grolux ja 2kpl. 10 000 K Aquarellejä. Pohjassa initial sticksejä ja savipalleroita noin 20 kpl. Valaistus aika tällä hetkellä 7 tuntia koska olen juuti vaihtanut putket enkä halua leväinvaasiota. Lisään valaistusaikaa 1 /viikko kunhan kasvit tottuu valaistukseen. Ph / Co2 mittaria tuli myös hankittua ja toimiihan se... Aika epätarkka vaan mutta kertoo onko asiat mennyt esim yönaikan ihan päin puuta. Eli lyhyesti toimiva yhdistelmä!
Tämähän toimii, mutta miksi?
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1147
Liittynyt: 14:05, 20.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Kiitti kokemuksista. Tuollainen paketti on mulle nyt sitten tulossa alkuviikosta. Om altaani on 200-litrainen. Siinä on kyllä vaan yksi kiljupönttö. Olen vasta aloittelija kiljun kanssa. Ei varmaan tuo 1 kiljupönttö riitä mullekaan :roll:
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
Kennu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 22:39, 26.12.2005
Paikkakunta: Hanko

Hiilaria..

Viesti Kirjoittaja Kennu »

Meillä on paljon kasveja altaassa joten siksi niin monta Kiljupönttöä! Vinkkinä kiljun tekemiseen kun nämä hienot ohjeet ovat minun mielestä aikaavieviä jne kun pitää keittää liivate yms. Eli minulla on 1,5 litran pönttöjä ja niihin menee tasan 1,5 kg sokeria eli 0,5 kg per pullo, sitten lisään 3 reilua teelusikallista liivatetta. Suppilona käytän a4 paperia jonka kierrän tuutiksi. Kaikkia ainekset pulloon kuivana, sitten n. 2 desiä niin kuumaa vettä kun hanasta tulee (samaa mitä käytät kun huuhtelet käytetyt pullot). Ravista kunnolla tiivis korkki päällä ja sitten lisäät vaan kylmää vettää n. 3 desiä ja ravistat! Sitten litku on valmis kunhan ensin jäähdytät sitä. Eli ei tarvitse keittää mitän vettä tai muuta vaan teet koko sotkun pullossa!
Tämähän toimii, mutta miksi?
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1147
Liittynyt: 14:05, 20.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Vau. Just tänään keittelin vettä liivatteeseen. Täytyy laittaa tää sun ohje ylös. Kiitti paljon :mrgreen:
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”