Mehiläsmonni

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Heka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 188
Liittynyt: 20:34, 13.03.2004
Paikkakunta: Vaasa

Mehiläsmonni

Viesti Kirjoittaja Heka »

Niin, onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä monnista? Haulla löytyi melko vähän tietoa (aqua webin haulla). Itse olen ajattellut hankkia ko. kalan (luutavasti ennemän kuin yhden yksilön) 180l akvaarioon.
Plekopää
Partamonni89
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 19:55, 25.07.2004
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Partamonni89 »

Mehiläismonnit ovat valoarkoja, syö mitä löytää, pärjää yksinkin, ovat vilkkaita vain valossa.
Naanu
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 12:39, 07.08.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Partamonni89 kirjoitti:Mehiläismonnit ovat valoarkoja, syö mitä löytää, pärjää yksinkin, ovat vilkkaita vain valossa.
Siis viihtyvät valossa, vai eivät viihdy? Vai ovat vilkkaita valossa kun haluavat sieltä pois?
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
Partamonni89
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 19:55, 25.07.2004
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Partamonni89 »

Vai ovat vilkkaita valossa kun haluavat sieltä pois?
Näin on! :|
Heka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 188
Liittynyt: 20:34, 13.03.2004
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Heka »

Melko kokeneena pleko harrastajana kalojen koko ajan piilossa olo ei minua haitaa :mrgreen: . Olen kuullut ko. kalasta kaiken laista, mutta mikä on teidän mielipide? Toiset lähteet väittävät, että eivät ole agressiivisia muutakuin kaloille jotka mahtuvat sen suuhun, mutta toiset lähteet väittävät, että kala käy itseään suurempienkin kalojen kimppuun...
Plekopää
thapsus
Senior Member
Senior Member
Viestit: 616
Liittynyt: 15:38, 03.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja thapsus »

Itse olen todistanut mehiläismonnien, Microglanis poecilus, ja piikkisilmän poikasten onnistunutta yhteiseloa. Mehiläiset noin 6cm pitkiä möllyköitä ja piikkisilmät noin 3cm pituisia ja kolmen millin levyisiä. Kaikki luikeroiset inventaariossa (n. 3kk yhteiselon jälkeen) tallessa.

Mutta älä vain tämän perusteella päätä mitään. En todellakaan vastaa jos mehiläiset sitten pistävätkin poskeensa koko muun kalaston. Niin monet kun ilmeisesti ovat todistaneet päinvastaista kuin minä.
Heka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 188
Liittynyt: 20:34, 13.03.2004
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Heka »

Joo pienimmät kalat minulla ovat korumonniset, jotka tuskin ovat vaarassa.
Plekopää
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”