Lehtivinkki kasviakvaristille

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tommi S
Junior Member
Junior Member
Viestit: 89
Liittynyt: 12:00, 08.08.2002
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Lehtivinkki kasviakvaristille

Viesti Kirjoittaja Tommi S »

Tilasin tällaisen paketin AquaJournal -lehtiä: http://www.vectrapoint.com/main/aquajou ... chive.html

Kyseessä on siis ilmeisesti jo lopetetun, Amano Takashin tuottaman lehden englanninkielisen version vielä saatavilla olevat numerot.

Tulivat neljässä viikossa Singaporesta suoraan kotiovelle. Hintaa viiden lehden paketille tuli 52.50 €, ei aivan halpa, mutta ei mielestäni kalliskaan laatuun nähden. Paljon upeita kuvia Amano Takashin sisustuksista, sekä erilaisia vinkkejä maisemointiin jne. Hyvältä vaikuttavia artikkeleita pohjamateriaaleista, valaistuksesta ja myös "lähteiltä", Amazonilta ja muualta kasvien ja kalojen kotiseuduilta. En ole vielä ajatuksen kanssa ehtinyt lukea kuin murto-osan, mutta erittäin päteviltä julkaisuilta vaikuttavat kaikin puolin.

Tommi
Juska
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 19:11, 10.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juska »

Joo, nämä lehdet ovat amanistien keräilyharvinaisuuksia. Jos englanninkieli ja raha ei ole ongelma, niin lehtien hankinta ei kaduta. Oma suosikkini on numero 34 sisustusvinkkeineen ja kiviasetelmineen. Lehtien kuvallinen anti kun vielä yhdistettäisiin syvälliseen näkemykseen akvaariokasvien kasvattamisesta, niin kokoon saataisiin todellinen unelmalehti. Valitettavasti jutuissa keskitytään lähinnä puffaamaan Amanon omia tuotteita. Joskin sekin on joissain kohdin hyvinkin avartavaa. Ehkä se kertoo kuitenkin jotakin näiden lehtien tunnearvosta, että vaikka olen selannut ne jo useita kymmeniä kertoja läpi ja osaan ne melkein ulkoa, en aio tuoda niitä HAS:in huutokauppaan myytäväksi tänäkään keväänä. Vaikka en tiedä menisivätkö nuo edes kaupaksi, sillä sen verran marginaaliharrastus tämä kasvijuttu tuntuu olevan, mistä kertoo sekin, että näinkin hieno lehti pysyi elossa vain kuuden numeron verran ennen konkurssia. Samoin kävi vastaavalle amerikkalaiselle yrittäjälle (Planted Aquarium Magazine).
"If the desired tank seems too expensive, settle for a cheaper one" - Takashi Amano
Tommi S
Junior Member
Junior Member
Viestit: 89
Liittynyt: 12:00, 08.08.2002
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi S »

Kyllähän noissa tuntuu Amanon tuotteiden puffaamista jonkin verran olevan, mutta on noissa lehdissä myös ainakin minulle ollut hyödyllistä tietoa. No 34 on minustakin yksi parhaista. Mielenkiintoisia ovat myös artikkelit Amazonista ja muista sademetsäalueista. Olen tyytyväinen hankintaan.

Japanin kielellä löytyisi parikin kiinnostavaa lehteä, mutta kun ei tuo kieli ja kirjoitusmerkit oikein taivu! :mrgreen:
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Vastasivatko nuo muuten tilausmaileihinne mitenkään vai ilmeistyivätkö lehdet vain postiin tai ovelle laskun kera?
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

http://www.vectrapoint.com/main/ordeinf ... _CUSTOMERS

Mä kävin tuolta kautta tilaamassa tuollaisella nettilomakkeella.. Ja sinne piti kortin numerot yms laittaa myös..

Kiitos vinkistä. piti heti käydä tilaamassa :mrgreen:

tiger
Juska
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 19:11, 10.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juska »

maisu kirjoitti:Vastasivatko nuo muuten tilausmaileihinne mitenkään vai ilmeistyivätkö lehdet vain postiin tai ovelle laskun kera?
Minulle tilaus vahvistettiin sähköpostitse silloin pari vuotta sitten, mutta olen kyllä lukenut ulkomaisilta keskustelusivuilta tilaajista, joilla on ollut vaikeuksia saada vastauksia tiedusteluihinsa. Ongelmia on ollut nimenomaan silloin, jos on pyytänyt toimituksen pintapostitse. Tämä saattaa kestää parikin kuukautta ja odottavan aika on tietenkin pitkä. Lisäksi maksaa voi vain luottokortilla, joten maksu saatetaan periä tililtäsi ennen kuin pintapostilähetys kerkiää perille. Siksi itse tilasin lentopostitse (vaikka selvästi kalliimpi vaihtoehto), jolloin luottokorttilaskun saapuessa tiesin jo, onko homma onnistunut vai ei. Jos en olisi siihen mennessä saanut lähetystä, olisin voinut ilmoittaa asiasta Luottokunnalle, jolloin laskun olisi voinut vielä peruuttaa.
"If the desired tank seems too expensive, settle for a cheaper one" - Takashi Amano
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Itseasiassa nämä nyt vastasivat minulle jo, kysyvät vain haluanko lehdet meritse vai ilmateitse eivätkä vastaa mitään kysymykseeni siitä miten maksaisin ne. Minulla on Visa Electron.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”