Kimpassa Saksasta? (02-alue)

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Teresa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 22:25, 12.11.2004
Paikkakunta: Salo

Kimpassa Saksasta? (02-alue)

Viesti Kirjoittaja Teresa »

Kiinnostaa tuo Saksasta shoppailu. Ajattelimme ostaa akvaarion sieltä + paljon muuta kamaa, mutta postimaksun takia ei kannata tilata yksin. Mieheni soitti aquaristic.netiin tänään ja yhden Juwel Trigon 190 rahti maksaa 150 €. Jos olisi kaksi akvaariota, niin rahti yht. 180€. Eli sitten jo kannattais...

Tilaus olisi "äs suun äs posiple" ja mieluiten joulukuun aikana :P

Jos kiinnostaa, niin ilmoitelkaa!

Teresa
depeche
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 13:40, 20.04.2002
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja depeche »

Tulisin mielelläni mukaan tilaukseen, mutta en ole kuitenkaan akvaariota ostamassa, vaan ihan pientä ja kevyttä tavaraa.
Tiuhti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 12:58, 13.01.2004
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja Tiuhti »

depeche kirjoitti:Tulisin mielelläni mukaan tilaukseen, mutta en ole kuitenkaan akvaariota ostamassa, vaan ihan pientä ja kevyttä tavaraa.
Kuten myös [;)] mistä päin 02:sta olet tilausta laittamassa?

No näkyihän se siinä, minä puusilmä :mrgreen:
Teresa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 22:25, 12.11.2004
Paikkakunta: Salo

Päätimme...

Viesti Kirjoittaja Teresa »

että sitten tilataan Saksasta akva ainoastaan siinä tapauksessa, että saadaan toinen akvatilaus kimppaan. Eli odotellaan tässä vielä.

Jos ei tule, niin teen varmasti jotain tilausta tuolta, eli pysykää vaan tämän jutun hännillä.

Olemme Salosta, mutta käyn viikottain Turussa.

Odotellaan ... :mrgreen:
Teresa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 22:25, 12.11.2004
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Teresa »

Akvaario on vielä tilaamatta, joten heti kun löytyy toinen akvaarion ostaja kimppaan saadaan Saksan tilaus lähtemään.
matte78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 20:21, 09.03.2004
Paikkakunta: parainen

Viesti Kirjoittaja matte78 »

mullakin ois tarvetta tilata jotain pientä saksasta. mutta ei akvaariota
E pur, si muove! Ei [sensuroitu], se on muovia!
depeche
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 13:40, 20.04.2002
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja depeche »

^ Samoin minulla, edelleen. Odotellaanko että päästään mukaan näiden akvaarioiden tilaajien tilaukseen, vai tehdäänkö omaa tilausta (mikäli löytyy pari muutakin jotka tulevat mukaan)?
Tiuhti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 12:58, 13.01.2004
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja Tiuhti »

Mun on ainakin "pakko" laittaa kohta tilausta vetämään :mrgreen: Alkaa tarvis kasvaa. Jotta olen valmis tilaamaan vaikka heti!

Ja, jos joku tahtois tilata mun kanssa puoliksi 5 litran kanisterit Aqua Safea ja kasviravinnetta olisin enemmän kuin mielissäni [;)]
depeche
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 13:40, 20.04.2002
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja depeche »

Tiuhti kirjoitti:Mun on ainakin "pakko" laittaa kohta tilausta vetämään :mrgreen: Alkaa tarvis kasvaa. Jotta olen valmis tilaamaan vaikka heti!

Ja, jos joku tahtois tilata mun kanssa puoliksi 5 litran kanisterit Aqua Safea ja kasviravinnetta olisin enemmän kuin mielissäni [;)]
Vedenparannusainetta olisin ehkä itsekin tilannut, mutten Aqua Safea, vaan erästä halvempaa ja parempaa. ;) Tosin en mitään litrojen kanistereita, kun en noita litkuja yleensä edes käytä, tulee vain ihan kokeiluun.
Suski
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 11:06, 24.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Suski »

Minä liityn tilaajien joukkoon, olinkin jo aikeissa pistää ihan yksin tilausta kunnei kukaan ollut kiinnostunut... :roll: Ilmoittakaa vaan kuka tekee ja koska tilaus lähtee...
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
Susamka
Member
Member
Viestit: 339
Liittynyt: 11:13, 24.03.2003
Paikkakunta: Turku/TAY ry

Viesti Kirjoittaja Susamka »

Minäkään en ole akvaariota tilaamaassa, mutta kaikkea pientä tartvitsee aina. Suskin kanssa suunniteltiinkin jo tilauksen tekemistä.
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa
depeche
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 13:40, 20.04.2002
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja depeche »

No mutta nythän meitä "pikkutilauksen tekijöitä" on jo ihan kivasti kasassa. :)

Kummasta tilattaisiin?

Itse voisin kokeilla Seachem Prime -nimistä vedenparannusainetta, jota myydään tosin vain aquaristic.netissä.

Tässä muuten ko. aineen annosteluohjeet, kun nyt AquaSafellekin vaihtoehtoa kyseltiin:

"DIRECTIONS: Use 1 mL (top mark of enclosed dispenser) for each 10 gallons (40 L) of new water. May be added to aquarium directly, but better if added to new water first. If adding directly to aquarium, base dose on aquarium volume."

Eli milli per 40 litraa, kun taas AquaSafea annostellaan 5 ml 10 litraan. Seachemin suurin myyntipullo tosin on vain 500 ml, mutta se riittää 20 000 litraan, ja maksaa 14.98 e. Kun taas sama määrä AquaSafea riittää vain 1000 litraan. Ja suurinkin, eli 5 litran pönikkä AquaSafea riittää 10 000 litraan. Jos nyt laskin vain oikein -maailman huonoin laskupää meinaan. :roll:

Oliskos tuosta Seachemista täällä muuten jollain jo jotain kokemuksia? Poistaa ainakin ohjeiden mukaan sekä kloorin että kloramiinin.
Tiuhti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 12:58, 13.01.2004
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja Tiuhti »

No kukas on vapaaehtoinen tilauksen tekijä :mrgreen: Mulla henk. koht. niin heikko englanti, tiedä mitä tilaisin, jos minä tilauksen teen muidenkin puolesta :roll:

Hintaeroja ei vissiin suuremmin noiden putiikkien välillä ole, vai?! Shopista saa sen 3% alennuksen, mutta vastaavasti postikulut on suuremmat kuin netissä. Päättäkää te mihin tilaus laitetaan!
Suski
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 11:06, 24.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Suski »

No niin pistäkääs nyt sitten tänne että haluatteko netistä vai shopista tilata vai kenties jostain ihan muualta... Ja jollei kukaan muu pistä eteenpäin niin sitten minä. Muuten kuivuu koko juttu kasaan... Pistetäänkö tilaus eteenpäin vasta viimeinen päivä tätä kuuta vai jo aiemmin?
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
Tiuhti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 12:58, 13.01.2004
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja Tiuhti »

Olisitko sinä, Suski innokas tekemään tilauksen?

Mun puolesta tilauksen vois laittaa vaikka jo maanantaina eteenpäin. Tuleeko liian nopeasti? Ja tilataanko sitten vaikka sieltä netistä?
depeche
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 13:40, 20.04.2002
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja depeche »

Meillä oli nettiyhteys poikki toista viikkoa joten en päässyt tänne kommentoimaan. Teittekö siis tilauksen jo?

Jos ette, voin minäkin laittaa sen menemään. Maksua en tosin pysty tekemään kun en omista luottokorttia, joten otetaanko nuo postiennakolla vai miten?

Ja mieluummin Aquaristic.netistä, kun en itse paljoa muuta tilaa kuin tuota em. litkua jota haluan kokeilla.
Suski
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 11:06, 24.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Suski »

Jos porukka haluaa net:istä niin pistä sinä depeche tilaus menemään,minä kun en ole sieltä tilannut ennen. Minäkin haluan sitä vedenparannetta...
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
depeche
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 13:40, 20.04.2002
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja depeche »

^ En ole koskaan laittanut itse menemään tilausta mihinkään, vaan olen vain ollut mukana tilausporukoissa. Mutta jos siellä ei tarvitte saksankieltä osata, vaan englanti riittää, niin eiköhän tuo onnistu. Mutta se maksutapa täytyy sopia ensin.
Tiuhti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 12:58, 13.01.2004
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja Tiuhti »

Postiennakko ok?! Koska nyt sitten olis vika päivä ts. koska tilaus laitetaan eteenpäin?

Ilmoittelen, Depeche, sulle vaikka yv:nä tilaukseni :)
Suski
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 11:06, 24.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Suski »

uppista! Missäs kaikki osallistujat ovat? Depechelle postia jos jotain tilaa... :mrgreen:
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
Archie
Member
Member
Viestit: 251
Liittynyt: 00:05, 03.10.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Archie »

depeche kirjoitti:
Oliskos tuosta Seachemista täällä muuten jollain jo jotain kokemuksia? Poistaa ainakin ohjeiden mukaan sekä kloorin että kloramiinin.
Kokemuksia löytyy,hyviä sellaisia noin vuoden ajalta.
Tuoksuu pahalta mutta mitäs siitä kun toimii.
Kerran tein vahingossa kiekoilleni 2/3 osan vedenvaihdon ja pelkäsin niiden nahkan alkavan kesimään ja samalla niiden alkavan hinkkaamaan itseään.Laitoin tupla-annoksen Primeä ja yllätyksekseni kaikki kiekot olivat ok kunnossa.
Noh,normaalisti tuollaisia veden vaihtoja ei tule tehtyä vaikka tuolloin sen vahingossa teinkin.
Ei myöskään vaikuta esim.sähkönjohtavuuteen,kuten eräs toinen jenkkituote....

Pitänee tilata sitä lisää,ei kylläkään ihan pian koska puteli on sangen riittoisa.

Aarni
Tiuhti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 12:58, 13.01.2004
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja Tiuhti »

Mitenkäs tuon Tetran Planta Minin kanssa, olisko kukaan kiinnostunut osallistumaan 5 l kanisteriin mun kanssa kimpassa? Ei ole pakko ottaa puolia, kunhan nyt edes jonkun verran. Kun se tulis niiiin paljon halvemmaksi kuin tuo 500 ml pullo :mrgreen:
Susamka
Member
Member
Viestit: 339
Liittynyt: 11:13, 24.03.2003
Paikkakunta: Turku/TAY ry

Viesti Kirjoittaja Susamka »

Tekeekö Depeche tilauksen? Ja tavarat tulee sitten Turkuun? Vaiko Paimioon?
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa
Susamka
Member
Member
Viestit: 339
Liittynyt: 11:13, 24.03.2003
Paikkakunta: Turku/TAY ry

Viesti Kirjoittaja Susamka »

Siis mikä on nyt tilanne? Laitoin Depechelle yv:n 19.1. ja hän on sen lukenut mutta ei ole vastannut. Kuka tekee tilauksen vai tekeekö kukaan? Pakko kohta laittaa yksin tilaus menemään.
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa
depeche
Member
Member
Viestit: 283
Liittynyt: 13:40, 20.04.2002
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja depeche »

Hei! En lukenut yksäriä itse, vaan mieheni on näköjään sen tehnyt vahingossa -unohtaen kertoa siitä minulle. Mutta sain sen luettua nyt, ja joudun toteamaan että en ehdi millään alkaa hoitamaan tilauksia, sillä meillä on täällä nyt 2 koiraa samaan aikaan sairaana.

Toisen kanssa joudun matkustamaan Helsinkiin tutkimuksiin, enkä tiedä vielä tarkalleen lähtöpäivää, kuten en myöskään sitä että kauanko siellä menee. Tämä lisäksi saimme äsken kuulla, että toisen koiramme vakava, jo pitkälle edennyt krooninen sairaus on nyt siinä vaiheessa, että joudumme sen todennäköisesti lähiviikkoina lopettamaan.

Etenkään vähään aikaan sen jälkeen olen tuskin kykeneväinen hoitelemaan tilauksia, koulunkäynnin ja muiden tehtävieni ohella. Joten en siis halua, että kukaan joutuu tuon vuoksi odottelemaan, joten jättäydyn pois. Olen pahoillani. :|
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”