Piikkisilmälaji

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Plasebo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 81
Liittynyt: 22:39, 09.06.2004
Paikkakunta: Seinäjoki

Piikkisilmälaji

Viesti Kirjoittaja Plasebo »

Paikallisessa akvaarioliikkeessä (ainoassa, josta suostun kaloja ostamaan :P ) ei ollut piikkisilmiä, mutta tilasivat niitä mulle kolme kappaletta. "Tavallisia" piikkisilmiä ei kuulemma ollut saatavilla, joten toimittivat ruskopiikkisilmiä. Onko tämä siis sama laji kuin "tummapiikkisilmä", Pangio Oblonga ja Pangio Pangia?. Kalat ovat arviolta 7cm mittaisia, raidattomia, tasaisen tummanruskeita väritykseltään. Ovatko ne tarpeiltaan/vaatimuksiltaan samantyyppisiä "tavallisten" piikkisilmien eli ilmeisesti siaminpiikkisilmien kanssa? Tarkoitus on ollut laittaa ne taistiksen kanssa samaan akvaarioon, jonka lämpötilaksi olin ajatellut n. 27C, pH 7-8, pehmeä vesi ja hiekkapohja.
-Antti-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 932
Liittynyt: 15:03, 18.07.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Pangio pangia=ruskopiikkisilmä
Pangio oblonga=tummapiikkisilmä

P. pangia on kotoisin Intiasta ja oblonga Kaakkois-Aasiasta. Oblonga on hieman isompi laji ja tummempi väritykseltään.

Antti
Plasebo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 81
Liittynyt: 22:39, 09.06.2004
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Plasebo »

Luin parista lähteestä, että P. Oblonga olisi P. Pangian uudempi nimi. Ilmeisesti näin ei sitten kuitenkaan ole. Omani ovat ilmeisesti sitten Pangio Pangia -lajia, koska ainakin ruskopiikkisilminä ne mulle myytiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”