Mitä sapuskaa intiaanisulille?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Korva
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1053
Liittynyt: 07:18, 22.12.2003
Paikkakunta: Vantaa

Mitä sapuskaa intiaanisulille?

Viesti Kirjoittaja Korva »

Mitä ruokaa kannataa hankkia intiaanisulka tetroille?
Olen menossa ruoka ostoksille varmaan tällä viikolla tai ens viikon alussa. Ne näyttää olevan aika kyllästyneitä tohon kolmeen eri purkkiruokaa mitä mulla on tossa kaapissa, tosin purkit ovat olleet mulla jo jonkin aikaa... :roll:

Siis mitä ruokaa kannattaisi hankkia inkkareille?
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
kalanna
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 15:07, 19.09.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kalanna »

Omat inkkarini tykkäävät purkkiruokien ohessa pakastesurviaisista ja Tetra Fresh Delica -ruuasta, jossa on surviaisia ja jotain muuta mössöä pienissä "purkkapaketeissa". Jälkimmäinen ei siis ole pakaste ja on siinä mielessä varsin kätevä.

Ihan ekalla kerralla ne vähän vierastivat survareita, sen jälkeen ovat aina hotkineet niitä ihan tohkeissaan.
It's not an optical illusion. It only looks like one.
Korva
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1053
Liittynyt: 07:18, 22.12.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Korva »

Sitä tetra fresh delicaa saa pienemmissäki purkeissa/paketeissa. Käsite pieni voi olla kovin suhteellinen :mrgreen: . Kun noita 10 inkkaria ruokkii niin ei sitä ruokaa tarvii ostaa niin paljoa...
Eikä vissiin maksakkaan niin kauheita se ruoka?
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
kalanna
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 15:07, 19.09.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kalanna »

En muista kummankaan "tuoreruuan" hintaa. Ovat ne varmaankin hiutaleita kalliimpia. 10 inkkaria ei kyllä taida syödä ketään vararikkoon. Tuoreruokia voi antaa niille harvakseltaan erikoisherkkuna.

10 inkkaria ei vedä kokonaista purkkapakettia kerralla, mutta käsittääkseni avattu paketti säilyy useamman päivän jääkaapissa ja avaamattomilla taisi olla aika pitkä säilytysaika.

Pakastesurviaiset ovat sellaisina isoina sokeripaloina, joiden pilkkominen jäisinä pienemmiksi ja huuhtominen on aika räpeltämistä.

Minulla on pääasiallisena ruokana kyllä rakeet ja hiutaleet. Olen kerran viikossa avannut yhden "purkkapaketin" ja antanut siitä kaloille parina päivänä. Kaloja on 13 inkkarin lisäksi monnisparvi ja pari timanttikirjoahventa, joten menekki on tietenkin suurempi.

Jos purkkiruokasi ovat ikivanhoja voisi jämien pois heittäminen ja uuden purkin hankkiminen olla hyvästä.

Surviaisia saa myös kuivattuna. Se lienee käytössä kätevin, halvin (oli arvaus) ja parhaiten säilyvä muoto.

Olen muuten ollut huomaavinani, että pakastetut tai Fresh-pöpöerössä olevat surviaiset voimistaisivat inkkarien pyrstöjen punaista väriä. Voi olla, että se on ollut toiveajattelua.

Tulipa vielä mieleen: inkkarini tuntuvat tykkäävän kovasti Tetran pieninä rakeina eräänlaisessa pussissa myytävästä kuivamuonasta, jonka nimeä en muista.

Onko sinulla muuten pohjakaloja? Nuo tuoremuonat ja rakeet vajoavat aika nopeasti ja inkkarit syövät pohjasta aika haluttomasti. Kannattaa siis antaa ihan vähän kerrallaan, jos ei ole.
It's not an optical illusion. It only looks like one.
Korva
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1053
Liittynyt: 07:18, 22.12.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Korva »

Onhan siel pohjassa neljä piikkisilmää :mrgreen:

Mut kiitos kalanna!
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”