Enkelinuoliainen

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Enkeli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 18:46, 15.11.2003
Paikkakunta: Tampere

Enkelinuoliainen

Viesti Kirjoittaja Enkeli »

Hankin pari uutuutta 400 l pönttööni, ovat kuulemma ihan uusia suomessa, myyjän nimeäminä enkelinuoliaisia, Myanmarista löydetty laji, onko kellään muulla kokemusta näistä tosi kauniista nuoliaisista?
PaulaP
Junior Member
Junior Member
Viestit: 220
Liittynyt: 19:33, 23.09.2003
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja PaulaP »

Muutama viikko sitten kävin AkvaarioArenassa (Hki) ja kysyin myyjältä (omistaja?), onko nuo touhunuoliasia, kun niiltä näyttivät. Myyjä sanoi että ei, ne on nettinuoliaisia. No, minä siihen että jaa, enpä ole ennen moisista kuullutkaan, johon tuli vastaus: Et varmaan kun se on minun (siis myyjän) niille antama nimi. Minä sitten kysymään: On kai niillä joku latinankielinen nimi? Vastaus kuului: Ei kun ne on nyt nettinuoliaisia. Mitäpä siihen enää muuta osasin kun ihmetellä moista ja marssia ovesta ulos.

Tarinan opetus: Nuo enkelinuoliaiset (en ole ainakaan koskaan tuollaista nimeä kuullut, vaikka aika paljon nuoliaisia olen seurannutkin) voivat olla ihan mitä tahansa, ehkä jopa oikeita enkelinuoliaisia, jos sellaisia on. Saatko kuvaa näytille tai onko lat. nimeä tiedossa?
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Nettinuoliainen on maailman ihanin kalannimi. Kun vaan joku kala olisi sellainen että sille voisi niin suloisen nimen oikeasti antaa. Pitää varmaan käydä Akvaarioarenassa pussailemassa nettinuoliaisia. Myyjän perustelut nimelle tekevät kalasta aina vain halutavamman.

Et varmaan kun se on minun (siis myyjän) niille antama nimi.

Ihanaa luottamusta omaan auktoriteettiin. Tuolla mielikuvituksella sedän voisi kyllä päästää ihan mihin tahansa kalannimitoimikuntaan. Ehkäpä setä on katkera saksalaisille nettikaupoille ja on nimennyt megaällön kalan siksi noin. Ihan pakko käydä katsomassa.

Kiitos illan parhaasta piristysruiskeesta, nyt ei enää lainkaan harmita mennä huomenna töihin. Ehkä mun jäljiltä maanantaina on altaat täynnä mozillatetroja ja linuxmonnisia.
kirjo
Member
Member
Viestit: 332
Liittynyt: 17:00, 24.11.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kirjo »

Ja ihailtavaa asiakaspalvelua ko. liikkeen pojilta, taas kerran. Ivallisuus, ylimielisyys ja suunsoitto tehoavat potentiaaliseen asiakkaaseen aina, ja kauppa käy.
Oli varmaan tämä "myyjä", varsinainen omistaja edes yrittää käyttäytyä.
Elämä on sitä mitä meille tapahtuu silloin kun teemme muita suunnitelmia.
-Thomas La Manee-
skye
Junior Member
Junior Member
Viestit: 241
Liittynyt: 14:10, 03.11.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja skye »

Milta tämä ns. enkelinuoliainen näyttää? Edes noin suurinpiirtein? Vielä parempi jos saisit kuvan siitä nettiin.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
PaulaP
Junior Member
Junior Member
Viestit: 220
Liittynyt: 19:33, 23.09.2003
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja PaulaP »

Wau... Hieno!

Onko noita tuotu kauan Suomeen? Nimi Botia angelicus ei ole virallinen tiet. nimi, linkissä sanottiin, siis onko aivan uusi laji eikä vielä virallinen?
Enkeli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 18:46, 15.11.2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Enkeli »

Kuva tulossa, on räpsitty vaihtelevalla menestykellä, kuvaus kalasta suullisesti on seuraava: nuoliaisen muotoinen, pohjaväri musta, valkoisia, tai vaalean kellertäviä säännöllisä soikeita kuvioita kyljissä, latinan kielinen nimi kyllä kuultiin, mutta ei tarkkaan muisteta "angel" jotain se oli (siitä ilmeisesti enkeli nimi).

Kiitos hienoista linkeistä. Kyseessä on juuri sama kala. Kuvatkin on hienoja.
Kuulema olleet suomessa myynnissä hieman yli viikon.
Saa nähdä mikä tulee lopullisesti olemaan "Enkelinuoliaisen" lopullinen nimi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”