Uuden altaan säpinä

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kattiainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 22:31, 15.04.2003
Paikkakunta: Itä-Suomi

Uuden altaan säpinä

Viesti Kirjoittaja kattiainen »

Saatiin tänään pitkään haaveena ollut akvaario :D Mukana tuli 10 partamonnia ja 2 sinirihmakalaa! Tuli vaan mieleeni että onko normaalia että akvaariossa alkaa käydä kauhea kupina kun valo on sammutettu? :?
Itse olen luullut kalojen käyvän nukkumaan kun valot sammutetaan!


Edit: otsikko : Rääkky
Timo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 189
Liittynyt: 10:45, 27.10.2002
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timo »

Partamonnit liikkuu aika paljon öisin. Itse aina illalla/yöllä juodun kuuntelemaan kun monni menee kupsuttaa lämpömittaria lasia vasten.
tuplakupla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 164
Liittynyt: 13:06, 06.04.2003
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tuplakupla »

Aivan... Ja kalat myös saattavat reagoida äkilliseen valon sammumiseen säntäilemällä hetken aikaa kuin päättömät kalat... öh... kanat... ;)
~ To conquer yourself is to know The Way. ~
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Minulla liikkuvat partamonnit myös päiväsaikaan vaikka piilojakin olisi. Ovat välillä laseissa ym.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
iisa
Member
Member
Viestit: 320
Liittynyt: 15:23, 29.09.2002

Viesti Kirjoittaja iisa »

maketzu kirjoitti:Minulla liikkuvat partamonnit myös päiväsaikaan vaikka piilojakin olisi. Ovat välillä laseissa ym.
Minulla ei isompaa partista näy kuin ruoka-aikaan, pienempi on päivät pitkät liikkeellä :) . Yöllä ei kuuluu juuri mitään ääntä, suodattimen pumpusta jotain pientä, jos oikein kovasti jaksaa kuunnella.

:)
kendau
Senior Member
Senior Member
Viestit: 838
Liittynyt: 11:34, 12.02.2003
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja kendau »

Kattiaiselle: varmaan, ehkä tiedätkin, mutta partamonni on erittäin helposti sikiävää lajia... Joten jos niitä nyt jo on 10, niin pian voi olla tuplaten tai triplaten.
Eli jos rupeavat kutemaan ihan vaivaksi asti (kuten helposti käy), kannattaa määrää vähentää yhteen tai muutamaan yksilöön.
kattiainen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 22:31, 15.04.2003
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kattiainen »

kendau kirjoitti:Kattiaiselle: varmaan, ehkä tiedätkin, mutta partamonni on erittäin helposti sikiävää lajia... Joten jos niitä nyt jo on 10, niin pian voi olla tuplaten tai triplaten.
Eli jos rupeavat kutemaan ihan vaivaksi asti (kuten helposti käy), kannattaa määrää vähentää yhteen tai muutamaan yksilöön.
Puolet partamonneista saavatkin uuden kodin ensi viikolla :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”