Ihania kultiksia!

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

amanda
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 11:04, 27.08.2004
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti

Re: Miksi tällainen vaahtoaminen altaiden koosta?

Viesti Kirjoittaja amanda »

Blondikala kirjoitti: Katsokaa nämä kuvat ja todetkaa, että meillä on kultakaloilla ruhtinaalliset litrat käytettävissään. Tämä on eläinrääkkäystä jo isoilla kirjaimilla.
Minusta on kovin erikoinen tämä ajattelumaailma jossa etsimällä etsitään jotain, jolla olisi vielä huonommin, tai jotain joka tekisi jotain vieläkin huonommin, ja sillä ikäänkuin oikeutetaan omat teot. :roll:

Ei tarvitse pitkällekään mennä, niin varmasti löytyy ihmisiä jotka esim kohtelevat eläimiään huonommin kuin suomalaiset yleensä. Tuskin se kuitenkaan oikeuttaa meitä samaan. Kun tietää eläinten tarvitsemista oloista enemmän, voi antaa niille paremman elämän. Jos tietoa ei ole, ei oikeita olosuhteita välttämättä osata antaa. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Ajattelumalli jossa vedotaan aina siihen, että minä voin tehdä mitä haluan koska muualla on vielä huonommin, ei kovin pitkälle kanna. :roll:
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Komppaan täysin Rainia [;)]
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blondikala
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 22:59, 08.05.2005
Paikkakunta: tampere

Eipä ollut tämäkään tarkoitus

Viesti Kirjoittaja Blondikala »

"Minusta on kovin erikoinen tämä ajattelumaailma jossa etsimällä etsitään jotain, jolla olisi vielä huonommin, tai jotain joka tekisi jotain vieläkin huonommin, ja sillä ikäänkuin oikeutetaan omat teot."

Tällaisen kuvan täällä sivustoilla saa kun joku kysyy miksi omat kalat voivat huonosti. Toinen vastaa, että minkä kokoinen akvaario on. Eka vastaa selvästi epäröiden ja huonolla omalla tunnolla (mikä näkyy kyllä tekstin tyylistä), että minulla on 4 kultista ja 300. Ja samaan hengenvetoon lisää, että kohta tulossa 1000 litranen. Ja siitä se sitten taas lähtee kumpuilemaan.
Ja tuohon oikeutetaan omat teot. En usko, että täällä kovin moni omia kultakalojaan rääkkää tai pitää tahallaan huonosti. Epäillään vain omia kykyjä. Sitä se kai sitten on.
Ei ollut tarkoitus mennä tähän, että kun ulkomailla on vieläkin surkeampaa. Me suomalaiset vain ajattelemme tällä tavalla tehdessämme jotain. Että teemme aina jotain väärin.
Olen nyt kaksi vuotta pitänyt 100 ja 300 litrasta akvaariota. Minulla on pelkkiä kultakaloja. Kaikki tieto on tullut kirjoista ja netistä sekä auttavalta kauppiaalta, joka kiinnostunut myös kultakaloista. Ja kokemuksen kautta. Niin minutkin on ohjattu alkuun, että kultakala/100 l. Tämä nyt sitten on se nyrkkisääntö. Hienoa on jos jollakulla kasvaa kalat nopeasti ja suuriksi. Mutta ei se ole itsestään selvyys. Minulla ei ole kuin yksi suuri ja muut jääneet pienemmiksi. Yhteensä 5 kultakalaaa. Kaikki kalat on ostettu eri liikkeistä ja samankokoisina. Tietoni ammennan siis siitä ja biologian tunnilta. Nämä väitteet siis perustuvat omaan kokemukseen.
Pahoittelen jos kuvani aiheuttivat skandaalin ja tällaisen ajattelukuvan.
sttl
Senior Member
Senior Member
Viestit: 556
Liittynyt: 19:12, 28.08.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sttl »

Tuosta ekasta kuvasta missä altaassa kultakaloja paljon,ihmettelen eikö kaloilta lopu happi tuossa,kun joka sentti on täynnä vain kultakaloja, vai onko altaassa kenties joku ilmapumppu,joka pyörittää samalla kultakalojakin... 8-) kalasoppa on valmis.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”