Sacemin ulkosuodatin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
maarian
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 21:15, 11.12.2006
Paikkakunta: jyväskylä

Sacemin ulkosuodatin

Viesti Kirjoittaja maarian »

Kuinka kova äänisiä teidän vastaavat suodattimet on mulla on 1500nen ja laitoin sen eilen kiinni ja se pitää aika älyttömän kovaa meteliä (lue surinaa). Onko normia vai pitääkö olla huolissaan? Millä sitä sais vaimennettua? Nimim. makuuhuone raikuu :twisted:
240l allas ja pari kissaa.
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Ongelmana noissa on surkea roottorin akseli, joka joko syöpyy tai kuluu käytössä kieroksi, ja huonosti tasapainotettu roottori. Kuluessaan roottori alkaa ottaamaan kiinni seiniin, alkaa kulua ulkopuoleltakin ja jos hyvin käy, niin kuluttaa koko roottoripesän rosoiseksi.
Ongelmasta selviää, kun vaihtaa akselin ja useimmiten myös roottorin aina kun kulumista on havaittavissa, eli käytännössä lähes joka huollon yhteydessä. Kulumat on helppo huomata akselin pinnasta ja kieroden voi testata pyörittämällä sormella roottoria akselin ympäri. Jos se ei pyöri tasaisesti, vaikka akseli on uusittu, roottori on sisältä jo niin kulunut että sekin on vaihdettava.

Tosin yleensä tämäkään ei riitä ja kaikki ne käytetyt pari, kolmekymmentä Sacemia, mitä on olen huoltanut tai kunnostanut, olivat kovaäänisiä. Eikä niistä enää mitenkään saanut hiljaisia. Tosin eivät ne läheskään aina olleet edes uusina hiljaisia. [;)]

Aina on tietysti pieni mahdollisuus, että suodattimeen pääsee ilmaa sisään. Kannentiivisteen rasvaus tai vaihto auttaa silloin.
Pumppaako suodatin muuten edes vettä kunnolla?
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Ainut mitä minä voin sanoa sacemista on. Vältä.

Oli sellainen ja piti hirveää meteliä sekä niiden tiivisteiden kanssa tappeleminen ja käyntiin saaminen oli joka kerta yhtä raivostuttavaa.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
maarian
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 21:15, 11.12.2006
Paikkakunta: jyväskylä

juup..

Viesti Kirjoittaja maarian »

Eli pumppaa vettä ihan kunnolla ja ropelli pyörii tasaisesti, kai se vaan kuuluu sen ominais ääneen se "meteli", tarvii siis tehdä siihen tankin viereen "kukkapylväs" eristeellä, jonka sisään sen saa jemmattua jospa s emeteli siitä sitten laantuisi, kun vuoraa sen niin ettei kuulu mitään ääntä.
240l allas ja pari kissaa.
samara
Senior Member
Senior Member
Viestit: 900
Liittynyt: 18:00, 12.08.2004
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Kävisköhän tohon Eheimin Roottori/keraaminen akseli?
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

paul kirjoitti:Ainut mitä minä voin sanoa sacemista on. Vältä.

Oli sellainen ja piti hirveää meteliä sekä niiden tiivisteiden kanssa tappeleminen ja käyntiin saaminen oli joka kerta yhtä raivostuttavaa.
Minulla yksi parhaiten koskaan toimivista suodattimista oli Sacem. Hiljainen ja pyöri nätisti ja starttaaminen ei ollut temppu eikä mikään. Taisipa olla Sacem 1000 -ulkosuodatin. Hiljainen ja tehokas. Oli 300-litraisessa altaassa. Olisi toiminut pidempäänkin ellei pikkuinen koiranpentu olisi hiukan tuunannut letkujen kiinnitysalueen seutua hampaillaan.. :mrgreen:

Vähän hyvääkin.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Rääkky kirjoitti:
paul kirjoitti:Ainut mitä minä voin sanoa sacemista on. Vältä.

Oli sellainen ja piti hirveää meteliä sekä niiden tiivisteiden kanssa tappeleminen ja käyntiin saaminen oli joka kerta yhtä raivostuttavaa.
Minulla yksi parhaiten koskaan toimivista suodattimista oli Sacem. Hiljainen ja pyöri nätisti ja starttaaminen ei ollut temppu eikä mikään. Taisipa olla Sacem 1000 -ulkosuodatin. Hiljainen ja tehokas. Oli 300-litraisessa altaassa. Olisi toiminut pidempäänkin ellei pikkuinen koiranpentu olisi hiukan tuunannut letkujen kiinnitysalueen seutua hampaillaan.. :mrgreen:

Vähän hyvääkin.
Tais olla maanantai kappale sulla kun toimi, sillä lähes aina ovat kauheaita romuja [;)]
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja -riff- »

samara kirjoitti:Kävisköhän tohon Eheimin Roottori/keraaminen akseli?
Keraaminen akseli on liian paksu tuohon. Roottorin reijän poraaminen isommaksi on ainoa vaihtoehto. Operaatio vaatii tarkkuutta ja taitoa, mutta onnistuessaan hiljentää ääntä ja pidentää moottorin käyttöikää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”