Saavatko puolisonne tuta...

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Ankku123
Member
Member
Viestit: 455
Liittynyt: 17:08, 21.01.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Saavatko puolisonne tuta...

Viesti Kirjoittaja Ankku123 »

:D Heh kiinnostaisi kuulla saavatko puolisonne tuta akvaarioharrastuksestanne? Onko joillain niin ettei toista osapuolta juurikaan kiinnosta koko akvaariotouhu? Meillä miesparka joutuu olemaan huomioitta pitkänkin aikaa-joskus jopa itsekin huomaan miten paljon noiden altaiden kanssa hääräilen, ja ukkelia ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään koko altaat. Millähän saisi hänelle selitettyä ja näytettyä toteen että se on muutakin kuin rahanmenoa :roll:
pauge75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 00:46, 06.12.2002
Paikkakunta: Pori, Turku

Viesti Kirjoittaja pauge75 »

Täällä ilmottautuu "sijaiskärsijä", eipä munkaan miestä kiinnosta pätkän vertaa nää mun akvat :( . Tosin se ei valita et mulla menee niihin aikaa, kun sillä itellä menee yhtä paljon aikaa tietsikan edessä. Mikä on mun mielestä monin verroin tylsempää. Tosin mun mies saattaa tokasta, että hämpä tekee rahaa tietsikal, mut mä tuhlaan sitä akvoihin :roll: . Mutta onnex meikä pitää tasapainoa yllä akva harrastuksen avulla :mrgreen:
Viimeksi muokannut pauge75, 16:53, 07.03.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ankku123
Member
Member
Viestit: 455
Liittynyt: 17:08, 21.01.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ankku123 »

pauge75 kirjoitti:Tosin se ei valita et mulla menee niihin aikaa, kun sillä itellä menee yhtä paljon aikaa tietsikan edessä.
Hih kyllä mullakin menee aivan yletön aika tässä tietokoneella kun aqua webin sivut ovat koko ajan näkyvillä. Noh-ehkä saan senkin innostumaan jossain vaiheessa. Itse haalin vaan lisää altaita tähän meidän tilavaan kolmioomme :D ja sekös miestä kismittää :mrgreen:
pauge75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 00:46, 06.12.2002
Paikkakunta: Pori, Turku

Viesti Kirjoittaja pauge75 »

Hyvä meininki, niin mäkin teen :P
Valmont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 873
Liittynyt: 08:31, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

TERVE!

Meillä minun poikaystävääni ei hirveämmin akva kiinnosta ja hänen mielestä se on lähinnä tieteellinen koe: vesiarvot, vedenvaihdot, lannoitteet yms.
Mutta kyllä hän tykkää katsella sitä, ruokkia fisuja ja juovaokamonnimme (O'kiss) on hänen lempikalansa ja sille saatetaan jopa jutella. :roll:
Et semmosta..
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Paula Luotola
Member
Member
Viestit: 276
Liittynyt: 01:23, 31.10.2002
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Paula Luotola »

Juu, joutuu jopa rakentelemaan kaikenlaisia juttuja... :twisted:
KaSu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 10:50, 22.10.2002
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaSu »

Meillä mies aina vedenvaihto päivinä sanoo taasko sitä vettä pitää vaihtaa ja et kait sä enempää sitä ota. Muutenkin aina pitää koko päivä sitä hokea, että tänään sitten vaihdetaan vettä.
~Katja~
Tinski
Member
Member
Viestit: 431
Liittynyt: 14:36, 19.09.2002
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tinski »

Kyllä meidän "ukkeli" on kiinnostunut akvaarioasioista, mutta ei tietysti siinä määrin kuin itse olen. Eihän sitä koskaan tiedä, milloin kiinnostus vesielämään lisääntyy ja me taistelemme, kumpi saa tehdä mitäkin :D
~Tinski~
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Meilläpä harrastukset ikäänkuin vaihtuivat. Meiränmiähellä oli ollut akvaario jo noin 15 vuotta kun minä saavuin kuvioihin. Muistan kyllä äiskältä ja iskältä akvaa kinunneeni joskus ala-asteen loppupuolella, mutta sain koiran (joka sekin toki oli mukava).
Silloin sinkkuna aika kului enimmäkseen tietokoneen räpeltämiseen.
Nykyään meillä se on äijä kun räpeltää tietokonetta ja minä joka hoidan akvaariot (ja rahan hävittämisen aiheeseen) ja mietin päätäni puhki, kuinka 52 neliön kämppään saisi ahdettua vielä kuudennen akvaarion
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kaksi sanaa: minun harrastukseni. Miksi miehen edes pitäisi pyöriä siinä mukana? Osaan kyllä ihan itsekin vedet vaihtaa ja ruokkia kalat ;) Kaiken huippu ovat nämä henkilöt, joiden puolisot päättävät kaloista vaikka eivät muuten harrastakaan 8O
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Re: Saavatko puolisonne tuta...

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Ankku123 kirjoitti::D Heh kiinnostaisi kuulla saavatko puolisonne tuta akvaarioharrastuksestanne? Onko joillain niin ettei toista osapuolta juurikaan kiinnosta koko akvaariotouhu?
Meillä on sopimus akka ei harrasta akvaarioita, enkä minä siivoa... :twisted:
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
Piitulainen
Member
Member
Viestit: 406
Liittynyt: 14:29, 24.07.2002

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Meille on tämä akvaariotouhu ihan yhteinen harrastus. Ehkä tuo jartzu kuitenkin vielä enemmän on innostunut kuin minä.

No, olen kuitenkin saanut hänet hurahtamaan tähän lammikkotouhuun [;)]

Ainoa huono puoli siinä, kun molemmat ovat kiinnostuneita asiasta on se, että ei ole ketään hillitsemässä.

Kuulin äsken, että paikallisessa akvaarioliikkeessä on koi-karppeja. Pitäisiköhän kertoa jartzulle niin voisin ottaa aikaa kuinka nopeasti sikeässä unessa oleva mies on hereillä ja autossa nokka kohti keskustaa :roll:
Viimeksi muokannut Piitulainen, 14:06, 08.03.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiitu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1234
Liittynyt: 18:22, 21.06.2001
Paikkakunta: Espoo

Täällä taas

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Meillä minä huolehdin kaikki akva-asiat, mutta vaimo kyllä aika yllättäen rupesi pitämään kaloja suloisina - jota ne ovatkin. Hän katselee niitä päivittäin ja puhelee niille hauskasti kuin vauvalle. Vastalahjaksi hän ehkä pesee ja silittää paitani yms. sekä tekee hyvää ruokaa. Vautsi, sehän sopii!!!

... Minä kyllä sitten myös siivoan tai ainakin imuroin joka perjantai. Viikonlppuahan ei siivoukseen kannata tuhlata, vaan silloin puuhataan akvaarion parissa.

Edit: Yhdistetty kaksi viestiä. -Skroik-
Irene
Junior Member
Junior Member
Viestit: 220
Liittynyt: 16:02, 14.12.2002
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Irene »

Meillä on kans niin että mies tuskin osaa paria kalaa enempää tunnistaa ja kasvithan on kasveja vaan [;)] Täytyy mun näyttää sille et mistä purkista laitetaan ruokaa ja kuinka paljon. Kyllä se akvan hoitaminen on mun juttu.
Kyllä hän silti tulee mukaan kauppoihin ja katselee akvaariota sekä auttaa kaikissa teknisissä hommissa ja pöntön siivouksessa.
Hienoa tietty olis jos hän enemmänkin kiinnostuis mutta sen näyttäköön aika josko kiinnostus kasvaa :P
Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito jos sekään nyt niin kovin tärkeää..
2035
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 09:55, 17.09.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja 2035 »

Yhdyn täysin paugeen :)

Meillä kans menee niin, että mä häärään kädet altaissa ja toinen istuu koneella ja tuo perheeseen rahaa. Onneksi tämä tuhlaus puoli on jätetty mulle ja aikaakin siihen on, kun tällähetkellä olen työtön.

Ei siinä auta muutakuin toisen osapuolen antaa periksi ja mä en ole antanut..
Jalapeno
Junior Member
Junior Member
Viestit: 69
Liittynyt: 11:58, 25.06.2002
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jalapeno »

Minä harrastan akvaarioita ja mies hifi- ja kotiteatteri-jutskuja.
Ja molemmat tykkää katsoa (ja kuunnella) toistensa saavutuksia... :mrgreen:
satunnainen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 20:44, 11.12.2001
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja satunnainen »

Hee... meillä on akvaarioita ja kotietatteri ja ne taitavat olla ihan yhteisiä, mutta insinöörini (aka HelaKammo) on kummassakin tapauksessa kaikin puolin kiinnostuneempi teknisistä ja tee-se-itse-asioista :]
Emmi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 22:01, 13.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Emmi »

Meillä mies sanoi akvaarion oston yhteydessä, ettei aio osallistua pätkän vertaa tähän harrastukseen. Mutta kuinkas sitten kävikään, ukko on vähän väliä nenä akvan lasissa kiinni. Nykyään jopa auttaa siivouspuuhissa ja jakelee auliin tietäväisenä neuvojaan :D
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Meillä yrittää tuo kauniimpi osapuoli laittaa kapulaa rattaisiin... Tyhjensin pienimmän altaan eilen, mutta "ilmeisesti" unohdin sanoa että siihen tulee nyt se 540 litranen [;)] Aloitin tämän uuden pytyn laittamisen varovaisesti elikkä toin just äsken pöydän sisään... ja ens viikolla "hivutan" pytyn siihen päälle... :twisted:
Behemot
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 11:27, 23.08.2002
Paikkakunta: Järvenpää/HAS

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Kun hankin akvan, mies epäili että kalat ovat aika tylsiä eläimiä ja epäili niiden kärsivän pienessä (verrattuna luontoon) altaassa. Nykyään mielipiteet ovat muuttuneet, puoliso osallistuu silloin tällöin kalojen hoitoon, kyselee kaikkea mahdollista uteliaana ja on kaloihin yhtä kiintynyt kuin minäkin :mrgreen:
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Meillä taas avo tunnisti aluksi mun akvaariosta lahnaa, särkeä ja matokalaa. Nyt osaa jo jokaisen kotimaisen nimen, ja haluaisi oman kalaston pikkuakvaarioon. Toisaalta nyt tullu vähän katumapäälle, koska se jäis mun kontolleni, kun avo käy sekä töissä että iltakoulussa. Ja taas merivesiakvaarion pystyttäminen vois tulla liian kalliiksi...mutta saas ny nähdä. :D
-Chyental-
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Meillä tilanne on sellainen, että akvaariot ovat kylläkin selkeästi minun harrastukseni, mutta varsinkin isot kalat ovat mieheni mielestä hienoja. Rauskuista tykkää koko perhe ja kirjopallokalakin sai ihailua osakseen. Sen verran olen harjoittanut pakko-opetusta, että mies osaa ruokkia kalat itsenäisesti (tietysti tekemäni listan mukaan ja yleensä silti liikaa, mutta kuitenkin :P ) ja suoriutuu tarvittaessa myös vedenvaihdosta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Meillä emäntä ilmoitti että joo, senkun hommaat akvaariosi jos sitten itse hoidat kans, hän ei siihen koske. Katsella kuulemma saattaa satunnaisesti. No, ensimmäinen kala, perinteiseen tapaan partamonni, taisi jo hieman lämmittää sydäntä, kyllä vaimo sitä allasta silloin tällöin tulikin katselemaan. Kaloja tuli lisää ja kiinnostus oli samalla tavalla häilyvää. Kunnes sitten saimme sinne joukkoon pallokalan... No, nykyään emäntä kutsuu ystäviään katsomaan akvaarioita, syöttää kaloja, antaa (erittäin hyviä) sisustusvinkkejä yms. Mutta ei sentään vielä muita hoitohommia tuppaudu tekemään :?

Mika
Halina
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 12:49, 10.03.2003
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Halina »

Meillä ukko on se varsinainen harrastaja, mutta meikäläinen rämpii perässä ja kiinnostus senkun kasvaa pikkuhiljaa.
Ceres
Member
Member
Viestit: 390
Liittynyt: 19:42, 08.09.2002
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Ceres »

Minä harrastan ja ukko vilkuilee sivusilmästä mitä se emäntä oikein puuhaa. Ukko tykkää myös seurailla akvaarion asukkien menoa ja meininkiä ja auttelee vedenvaihtosessioissa kantamalla vesiä kanssani (joo joo, letku pitäisi hankkia). :roll:
Ukko on myös todennut että ei voi käsittää miten ihminen voi olla näinkin eläinrakas kuin minä olen. [;)]

Ceres
*jolla on kotona myös koirus ja lisää elukoita suunnitteilla uuden kodin myötä*
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”