600-1000 akvaario?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
stonde_92
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 13:41, 14.08.2006
Paikkakunta: lapua

600-1000 akvaario?

Viesti Kirjoittaja stonde_92 »

tulooko kalliiksi?
Jos jollain on kuvii noin suuesta akvasta niin kuvia :mrgreen:
Ja monen euron paukku olis kyseinen akvaario??
numex
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 23:55, 06.07.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja numex »

Huuto.netissä näkyy olevan 990 litrainen myynnissä, ilman hintavarausta. Näyttäisi siltä, että halvalla lähtee [;)]
stonde_92
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 13:41, 14.08.2006
Paikkakunta: lapua

Viesti Kirjoittaja stonde_92 »

ook elikkä ei ne ihan hirmuusia summia maksa [;)]
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Tossa alhaalla, sinistä tekstiä kun klikkaat mutta se ei ole myynnissä... :)
kiekkoilija
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 09:24, 31.10.2005
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

Jorg
Minkä merkkinen toi akvasi on?
Oon itte hommaamassa 700-1000l ja sen takia kyselen, näyttää mittasuhteilta olevan jotain semmosta mitä oon aatellu.
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jorg »

kiekkoilija kirjoitti:Jorg
Minkä merkkinen toi akvasi on?
Oon itte hommaamassa 700-1000l ja sen takia kyselen, näyttää mittasuhteilta olevan jotain semmosta mitä oon aatellu.
Kuvassa oleva on Akvastabil Effectline 900. Mitat 200X75X60
kiekkoilija
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 09:24, 31.10.2005
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

Niinpä vähän arvelinkin...
On nimittäin juuri se yhtenä vaihtoehtona hankintalistalla, toisena sitten se 720l.
Muistatkos paljonko käyhdyit tuon "paketin" ostaessasi ja mistä hankit?
Onko sulla jo kalasto mietittynä, siis ihan vain vinkkinä.
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Niille jotka halpojen altaiden perässä juoksevat, pieni muistutus: Halpa on huonoa lähes poikkeuksetta. Halpa voi tarkoittaa itserakennettua (taidolla tai ei), puolikuntoista tai muuten vaan "pientä laittoa" vaativaa. Loppupeleissä itse lasiloota on pieni osa kustannuksia kun siihen lisäksi miettii vaikka valaisimen/valaisimet ja pari ulkosuodatinta. Itse en tuota omaa 100l isompaa uskaltaisia hankkia ilman takuulappua, 300l onkin Giantilta ihan uutena hankittu. Jokainen tyylillään, itse tulisin hermoheikoksi ja kiipeäisin seinille joka rasauksesta :mrgreen: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Tuo meidän allas on uus/vanha. Eli se on muutaman vuoden vanha mutta käsittääkseni se ei ole ikinä ollut käytössä. Ei ole naarmun naarmua edes pohjassa. Ostin se AW:n kautta. Tolla valo kannella varustettuna tuo maksaa paljon uutena. Tarkkaa hintaa en tiedä mutta sanoisin about 2500€.
Etsin käytettyä allasta ja löysin tämän "helmen" ihan vahingossa...:) Täytyy myöntää että on tää ihan toista luokkaa ulkonäössä kuin esim. Juta tai Giant.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

1155 L

Viesti Kirjoittaja Jani »

Itse tilasin 1155 L altaan ja se allas maksoi 700 e. Siihen sitten päälle muu tekniikka ja jalusta. Vaikea niille arvioida kyllä hintaa mutta kyllä niistä tuommoinen 1000 e tulee vaikka mitä tekisi. Alkuinvestointi on akvaariohommissa aika kallista.
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viestit: 574
Liittynyt: 18:41, 08.04.2006
Paikkakunta: Myyrmäki (juu se on Vantaalla)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Adrianna kirjoitti:Niille jotka halpojen altaiden perässä juoksevat, pieni muistutus: Halpa on huonoa lähes poikkeuksetta. .......300l onkin Giantilta ihan uutena hankittu. Jokainen tyylillään, itse tulisin hermoheikoksi ja kiipeäisin seinille joka rasauksesta :mrgreen: .
Väärin. Itse olen hankkimassa UUTTA 317litraista GIANTIN akvaariota ulkosuodattimella(eheim), valokannella ja putkilla hintaan 514euroa.

PAKETTIhinta sensijaan tuolle akvaariolle olisi hiukan päälle 400euroa ja siihen tulisi mukaan sisäsuodatin, sorat, ruokaa, haavi, valokansi, valoputket ja muuta mukavaa (en nyt muista mitä kaikkea siinä oli).

Itse halusin kuitenkin vain akvaarion, valaistuksen ja ulkosuodattimen jotenka akvaariolle tuli listahinta, siitä tuo hinnannousu.

MUTTA POINTTI OLI SIIS SE, että kyllä halvallakin voi saada hyvää, vai kuka nyt sitten lähtee väittämään, että Giant kuuluisi näihin halpa on huono akvaarioihin?
Kuvia
317L kalakippo.
stonde_92
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 13:41, 14.08.2006
Paikkakunta: lapua

Viesti Kirjoittaja stonde_92 »

Waude ja juukelis puukelis. (Taitaa olla ainut ongelma että se ei mahdu taloon tai sitte lattia ei kestä.)Harmin paikka mutta joudun varmaan aloottelemaan pienemmällä akvalla :D .
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jorg »

kiekkoilija kirjoitti: Onko sulla jo kalasto mietittynä, siis ihan vain vinkkinä.
Kiekot (14kpl) muuttaa tosta viereisestä altaasta. Samaten 50kpl k.tetroja, helmimonnisia,perhosahven pariskunta ja muutama pleko. Ehkä sinne tulee lisää k.tetroja tai joku toinen parvi.
kiekkoilija
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 09:24, 31.10.2005
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

soittelin läpi noita akvastabilin toimittajia ja hinnat näyttää vaihtelevan hurjasti. Oulun seutu about 3200€ pääkaupunki seutu 2500€... Onhan se paljon rahaa, mutta kyllä se on sitten hienokin.

Ei näissä akvahommissa kyllä aina kannata tosiaankaan tuijottaa hintalappua. n. 10v. sitten oli parhaimmillaan 5 akvaa suurin 600l vanha ja itse tehty. muut giantia. ja täytyy sanoa että nykyisin myös tuon akvaarion ulkomuoto ratkaisee aikatavalla. En sitä giantia haluais enää, ihan hyvä allas, mutta mun silmään ei oikein pure.

Wau varmasti kiekoille upea koti.

Miten se valaisin kansi, onko toimiva ratkaisu, vai kannattaisko hankkia "roikutettava" versio? Aika iso yhtenä kappaleena liikutettava, vai onko?
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Tuntematon
Senior Member
Senior Member
Viestit: 588
Liittynyt: 13:26, 11.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuntematon »

Meiltä löytyy tuollainen 660-litrainen allas (myytävänä), kuva altaaasta sekä kaloista allekirjoituksen linkissä. :)
kiekkoilija
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 09:24, 31.10.2005
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

Mitkä tuossa on mitat? jne. Tuleeko tekniikka? kultakalat kyllä ei kiinnosta, mutta liikahtaa varmaankin myös ilman?
Paljonko on hintaa paketilla?
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Tuntematon
Senior Member
Senior Member
Viestit: 588
Liittynyt: 13:26, 11.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuntematon »

kiekkoilija kirjoitti:Mitkä tuossa on mitat? jne. Tuleeko tekniikka? kultakalat kyllä ei kiinnosta, mutta liikahtaa varmaankin myös ilman?
Paljonko on hintaa paketilla?
Laitan yv:tä. (:

Tässä vielä myynti-ilmoitus; http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=80548
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jorg »

kiekkoilija kirjoitti:soittelin läpi noita akvastabilin toimittajia ja hinnat näyttää vaihtelevan hurjasti. Oulun seutu about 3200€ pääkaupunki seutu 2500€...

Miten se valaisin kansi, onko toimiva ratkaisu, vai kannattaisko hankkia "roikutettava" versio? Aika iso yhtenä kappaleena liikutettava, vai onko?

En tiedä mistä hintaero johtuu. Ainakin joskus oli niin että Akvastabil altaita ei saanut ilman jalustaa ja valokantta. Nykyään voi olla eri meininki.

Valokansi on toisaalta ihan jees mutta.....meillä ollaan totuttu kansilasittomiin altaisiin joten aikamoinen opettelu tossa on. Etu ja takareunassa on avattavat "siivut" joista just mahtuu käsi sisään mutta kyllä tota kantta saa yhtenäänsä olla heivaamassa sohvalle.. :) Kaikkein hankalinta on kaivaa kuristin boxi tuolta altaan takaa ja töpselit altaan alta(kaappi). Rasittavaa repiä noita johtoja. Jos tohon laittais kaikki valot jotka siihen saa(12 kpl) niin siinä se vasta homma oliskin. Pitää kehittää joku systeemi tohon. Toisessa altaassa roikkuu HQI valaisin katossa ja se on yhtä juhtaa sen altaan hoito.
On tossa omat hyvätkin puolensa tietty. Ei mene pöly eikä haihdu vettä. Eikä tota raaski heittää varastoon kun tuo valokansi maksaa yhtä paljon kun halpa allas... :)
kiekkoilija
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 09:24, 31.10.2005
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

Niin kyllähän se maltaita maksaa ja eihään sitä jokapäivä tarvi siirrellä.
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”