Akvaariot ja avio-/avopuolisot

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

MesTa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 14:27, 09.06.2006

Akvaariot ja avio-/avopuolisot

Viesti Kirjoittaja MesTa »

Vertaisryhmä terapiaa vähän ajattelin...
Onko kellään muulla kotona puoliso,
-joka ei tunnu millään käsittävän miten hienoa on kun on pari akvaariota joka huoneessa?
-joka ei käsitä, että kyllä kylpyhuoneessakin täytyy olla akvaario?
-joka ei tajua, että tv:n paikalle voisi aivan hyvin laittaa altaan koska mielummin sitä tuijottaa kaunista kalaa, kuin tylsää urheiluruutua?
-joka murehtii lattioiden kestämisestä, vesivaurioista, homeen kasvamisesta seinissä- asioista jotka eivät mitenkään liity akvaarioihin?
-joka valittaa ettei saa nukuttua, kun makuuhuoneessa on akvaario, vaikka se on vain rakas monnisi joka siellä joka ilta valojen sammumisen jälkeen järjestelee sorat, kivet ja juurakot uuteen uskoon?
-joka asettaa vaatimuksia, että altaasi eivät saa vallata enää yhtään enempää lattiapinta-alaa?

... jatkakaapa listaa, jos koette olevanne kohtalo tovereita...
Qsmis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 01:51, 21.03.2006
Paikkakunta: L-uusimaa

Viesti Kirjoittaja Qsmis »

..Joka kilpavarustelee hampaat irvessä ( minulla 3 akvaa, miehellä 4 tietokonetta) :roll: ,
..Joka nurkuu kun amme on täynnä kuivumassa olevia ämpäreitä ja letkuja, ( eikä suostu käsittämään sitä että sinne "mahtuisi vaikka mitä kivaa")
..Joka heittelee sarkastisia kommentteja harrastuksen ihanuudesta, kun käteni ovat kyynärpäitä myöten limaskassa,
..Joka ei voi käsittää mitä ne "yökkömadot" tekevät pakastimessa,
..Joka uskottelee itselleen että pulputus aiheuttaa migreeniä

Loputon lista, mutta tässä kärkiviisikko :mrgreen:
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-
ultimate
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 23:19, 11.01.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ultimate »

Joka ei kestä kun puhuu altaista ja kaloista ym. 24/7.. :mrgreen:
Zoo
2marjaa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 530
Liittynyt: 16:58, 05.01.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Lappi

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

...jolla halut loppuvat ku seinään ku mainitsen herkällä hetkellä että "Tuohon kyllä mahtuis vielä 300litranen allas!" [:I] :mrgreen:
-uusio-harrastaja-
murmeliotus
Member
Member
Viestit: 360
Liittynyt: 09:46, 06.01.2004
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

-Joka ei ymmärrä miten tällaiseen "turhuuteen" voi laittaa niin "paljon" rahaa
-Joka valittaa suodattimien hurinasta vaikka nukkuu aina kuin tukki
-Joka ei ymmärrä kun selitän hymy korvissa uudesta suodattimesta/valaisimesta tms.
-Joka ei usko että kalat voivat kuolla jos niitä yliruokkii (ei vielä ole niitä kuitenkaan ruokkinut) :roll:
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

.... vaimo joka ei jaksa kuunnella mitä sateenkaarikirjoahven Matti taas on touhunnut tai näyttävätkö kalat koeluontoisen lääkityksen jälkeen hieman pirteämmiltä
...ja joka uskoo, että mm. lapset tarvitsevat uusia vaatteita - kun yritän perustella ulkosuodattimen tarpeellisuutta
Minä juon nyt kahvia!
annikki
Senior Member
Senior Member
Viestit: 641
Liittynyt: 18:03, 17.06.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja annikki »

Ja vastapainoksi:
- ihanaa, kun ei tarvitse tehdä kompromisseja kuin itsensä kanssa, kun ukko ja minä poistuimme jo kauan sitten yhteisestä ovesta ja etsimme kumpikin oman oven itsellemme,
- ihanaa, kun lapsetkin ovat jo omillaan ja vain hymyilevät aikuisen ymmärtävästi mammamiian ikusille akvaario- ja kalajutuille ja hankinnoille.
Voimia teille kaikille ihanien puolisoidenne kanssa painijoille, toivon sydämestäni, että rakentavia lopputuloksia syntyy, ainakin aina tässä ajassa.
froggie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 87
Liittynyt: 00:16, 29.06.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja froggie »

:mrgreen: Eipä tähän voi mitään enää lisätä. Meillä kans on kauhea ihmetys kun laitettiin 350-litrainen akvaario, että kun siihen sitten meni PALJON enemmän kuin se n. 100 e mitä avoni oletti. Ei kuulemma mahdu hänen järkeensä, että "tuommonen vesikippo, mihin kalat laitetaan" maksaa niin paljon.
*Miracle*
Member
Member
Viestit: 453
Liittynyt: 20:34, 15.03.2006
Paikkakunta: Lammi, Hämeenlinnan lähimaasto

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

...Ja jos vielä kerrankin tulee vettä lattialle lähtee akvaariot... :cry:
Johis
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 18:03, 30.06.2005
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Johis »

Vastapainoksi minultakin:

- ihanaa, kun ei tarvitse keskustella akvaariohankinnoista kenenkään kanssa, koska maksoimme viimeisen yhteisen yhtiövastikkeen ukon kanssa 5 vuotta sitten
- ihanaa, kun on joka toinen viikonloppu vapaana (lapsista) ja aikaa touhuta akvaarioiden kanssa
- ihanaa, kun lapset ovat ilmoittaneet "Tässä ei ole mitään henkilökohtaista äitiä kohtaan, mutta me muutetaan kotoa pois mahdollisimman pian"... koitin jo sopia muuttopäivän tarkemmin, mutta se ei pojille (14 ja 15 vee) vielä sopinut :-)

Mutta:
- surkeeta, kun on vain oma liksa, jolla voi akvaariotavaroita hankkia... ihanaa, kun huomaa, millaiseen kekseliäisyyteen yltää, kun on vaan pakko saada joku akvaariotavara, vaikka rahat ei millään riittäis

OT:
- ihanaa, kun on töissä 2 akvaarioihin hurahtanutta kaveria, joiden kanssa voi kerrata akvaarioiden tapahtumat vaikka päivittäin.

- ihanaa, kun huomaa osaavansa askarrella vaikkapa akvaarioon taustan, kun vaan päättää osata.... ja ihanaa, kun ei ole ketään kertomassa, kuinka turhaan tuhlaan aikaani
- ihanaa, kun kotiin tulee käymään vieraita, jotka ovat sitä mieltä, että akvaarioni ovatkin mukavan näköisiä ja täydentävät sisustusta kauniisti

- ihanaa katsella akvaariota ja huomata, että kalat näyttävät viihtyvän niissä olosuhteissa, jotka olen onnistunut heille luomaan
- ihanaa, kun kalaset kutevat ja voin seurata niiden lastenkasvatusta näin läheltä

Mutta:
- surkeeta, kun on peukalo keskellä kämmentä, eikä osaa askarrella akvaariotarvikkeiden kimpussa
- surkeeta, kun on vain naisen voimat eikä autoa, tarvitsen siis aina apua (miestä), kun kannan sisään uuden akvaarion tai tuon rautakaupasta 25 kg:n säkkejä hiekkaa jne...

Eli:
- kuinka saisimme hankittua vain av(i)opuolison hyvät puolet ja ne huonot voisi jättää kokonaan pois? Itselleni vastaten: eiköhän ole niin, että juuri tuo erilaisuus on kuitenkin elämän suola (ja etikka...)
40l. tyhjänä ja 40l. viljakäärmeen kotina. Niin se harrastus pikkuhiljaa hiipuu...
fisuli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 563
Liittynyt: 15:02, 15.10.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fisuli »

- joka aina pyörittelee merkitsevästi silmiään kun pyydän apua jossain akvaarioon liittyvässä.
- joka tänäänkin paheksui
elohopeapurkauslamppu-amppelinpidike-rautalanka-seinään-ruuvilla-kiinni-viritelmiäni. Joista kyllä tuli oikein hienot!
- joka ei voi käsittää että aina jossain kauempana toisella paikkakunnalla käydessä _täytyy_ etsiä paikallinen/paikalliset akvaariokaupat.

No vastapainoksi minä taas en ymmärrä miksi pitää ladata kaikki sarjat netistä sitä mukaan kun ilmestyy jenkeissä ja sitten itse väsätä niihin subit, vaikka voisi ihan hyvin odottaa vuoden-pari ja katsoa ne valmiiksi tekstitettyinä televisiosta... :roll:
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Hermis
Member
Member
Viestit: 384
Liittynyt: 09:56, 21.07.2006
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hermis »

- joka joka kerran kun menen tietokoneelle huutaa toisesta huoneesta www piste akva viiva vep piste org
- joka sanoo, että eteisessä olevan akvaarion pitää lähteä, sillä tukin koko käytävän, kun istuskelen lattialla ja haltioituneen seuraan omenakotiloiden elämää
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

- joka väittää kuulevansa suodattimen hurinan kolmen seinän ja unen läpi
- joka aina tunnollisesti tulee nostamaan auton perästä uutta allasta tai kaapistoa entisille sanoen joka kerta " nyt ei sitten vähäänaikaan tule yhtään uutta akvaariota, eikö, sovittu?"
-joka muistaa kysyä vähintään kaksi kertaa viikossa "joko ne kalliit kalat ovat lisääntyneet?"
-joka silti muistaa myös sanoa rakastavansa meikäläistä kaikesta huolimatta... :mrgreen:
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1225
Liittynyt: 16:42, 20.05.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Taju »

- joka sanoo kaikkeen täpinöintiin ja hehkutukseen "Ok, tee niinkö haluat."
- joka kiltisti kulkee mukana ympäri maakuntaa etsimässä juuri minun haluamiani kaloja, mutta nähdessään hinnan sanoo: "Ai s****na!" Perään toteaa yleensä, "Ok, tee niinkö haluat".
- joka aina akvaariokaupassa käydessämme kysyy: "Kestääkö taas kauan, saanko mä odottaa ulkona?"

- joka kaikesta huolimatta antaa kaloille nimiä, ja kyselee, tuleeko uuteenkin tankkiin niitä monnisia, kun ne on niin vinkeitä... :mrgreen:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Senja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 08:58, 15.03.2006
Paikkakunta: Oulu, OAS

Viesti Kirjoittaja Senja »

Qsmis kirjoitti:..Joka kilpavarustelee hampaat irvessä ( minulla 3 akvaa, miehellä 4 tietokonetta) :roll:
Sama meilläkin. Minä saan akvan niin miehen tarvii saada tietokone. Mihin se edes tarvitsee niin monta!? Akvaarion paljouden nyt ymmärtää kun pitää saada erillaisia kaloja.. :roll:
Akvaario 275l
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

..Joka on melkeimpä pahempi akvaholisti kuin minä, vaikka toin akvaharrastuksen tähän taloon.
En tiedä kuinka tässä käy, kun kumpikaan ei sano ei, kun hankitaan uutta allasta tai kaloja. :mrgreen:
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Re: Akvaariot ja avio-/avopuolisot

Viesti Kirjoittaja viivis »

MesTa kirjoitti:Vertaisryhmä terapiaa vähän ajattelin...
Onko kellään muulla kotona puoliso,
-joka ei tunnu millään käsittävän miten hienoa on kun on pari akvaariota joka huoneessa?
-joka ei käsitä, että kyllä kylpyhuoneessakin täytyy olla akvaario?
-joka asettaa vaatimuksia, että altaasi eivät saa vallata enää yhtään enempää lattiapinta-alaa?
:mrgreen: Ihana aihe. Itseä naurattaa, mutta miksi sohvalla istutaan korvat punaisena :roll:
Yllä olevan allekirjoitan, vaikka uuteen kotiin muutettuamme laitoimme muovilattiat juuri altaiden takia, jotain joustoa sentään. "Kaukosäätimiin kiinni kasvanut" sohvaltamme ei ehkä ota tosissaan, että iso plastma-tv ei muuta meille, ellei toisessa nurkassa lirise muutama sata litraa enemmän vettä.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
Angora
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 12:11, 25.03.2006

Viesti Kirjoittaja Angora »

...joka on ominut yhden altaista kohta täysin itselleen
...joka haluaa pestä suodattimen
...joka ottaa vapaata etsiäkseen hiekkaa altaaseen
...joka juttelee uusille kaloillemme ja esittelee vanhoja niille

Mutta vastapainoksi meilläkin on tuo tietokonehulluus, molemmilla...
...joka tekee tietokoneestani toimivan, jotta voi kysyä löytyikö siitä kalasta tietoa...
Jakulaari
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 22:27, 23.03.2006

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Joka loukkaantuu aina kun tyrmään jonkun hänen akvaarioon liittyvän ideansa, koska satun nyt vaan tietämään ettei se käy...

(nyttemmin olen joutunut korjailemaan käytöstäni koska en ole enää aia oikeassa, osaa ne miehetkin opiskella.)

Ja joka porasi akvaaroin pohja-levyyn jatkojohdot, että ne olisi helpommat käyttää (ja vähemmän esliiä).
Ja joka hämmentävän usein osallistuu akvaario kustannuksin, että saadaan se "paras" suodatin ym... :mrgreen:
Joskus toivoisi, että mieskin voisi kertoilla omasta työstään/harrasteistaan enemmän, mutta jaksaisinkohan kuunnella sittenkään... :|
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

VesiEläin kirjoitti:En tiedä kuinka tässä käy, kun kumpikaan ei sano ei, kun hankitaan uutta allasta tai kaloja. :mrgreen:
Hui, hyvä että teitä on toisiakin 8O :mrgreen:

...joka kinuaa saisiko mun altaseen laittaa kärsänuoliaisia
...joka kiittää kun olen vaihtanut hänenkin altaasta vedet
...joka ylläpitää, kehittelee ja opettelee merialtaaseen liittyvää tekniikkaa
...joka ruokkii kaikki kalat aina ja ikuisesti. Monta kertaa päivässä.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
piriki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 190
Liittynyt: 19:29, 09.11.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja piriki »

Senja kirjoitti:
Qsmis kirjoitti:..Joka kilpavarustelee hampaat irvessä ( minulla 3 akvaa, miehellä 4 tietokonetta) :roll:
Sama meilläkin. Minä saan akvan niin miehen tarvii saada tietokone. Mihin se edes tarvitsee niin monta!? Akvaarion paljouden nyt ymmärtää kun pitää saada erillaisia kaloja.. :roll:
...joka tuo auton lavalla kotiin aina uuden moottoripyörän raadon, kun meillä sisätiloissa oleva vesimäärä lisääntyy. Tällä hetkellä ollaan kappalemääräisesti tasoissa... ehdotin, että aletaan kumpikin laskemaan nuo määrät kuutioiden perusteella. Ei kuulemma käynyt 8O.
...kun ehdotan, että tohon mahtuis vielä yksi, niin vastaus on: joo, no minäpäs sitten alan rassata Jawan mottia keittiön pöydällä. (Ihan niinkuin en olisi aikanaan suunnitellut sille omaa 16 neliön rassaushuonetta meidän alakertaan :frown: :mrgreen: .
kiekkoilija
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 09:24, 31.10.2005
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

-Joka sohvalta telkkarin äärestä kertoo faktaa siitä kuinka paljon vaihtelevampaa ohjelmaa tulee hänen kuin minun "telkkarista" Ja minä kuitenkin jaksan kauemmin hiljaa tuijottaa :mrgreen:
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Ukko..

..joka juuri totesi, että akvaariosta tulee parempaa ohjelmaa kun töllöstä nykyään

..joka sanoo, että no osta jos sulla on rahaa(ja luottaa ettei mulla ole, kuten ei olekaan, mutta sehän on järjestelykysymys :mrgreen: )

..joka yrittää olla kiinnostunut kun kerron kuinka haarniskamonni on tosi ilosen näkönen, kun sillä on nyt vihdoinkin kavereita("joo, mm..")

..joka on itsekin innostunut lasilaatikkoeläimistä, "joku tällanen käärme olis mukava"

Ai niin, ja joka kuitenkin on sitä mieltä, että onhan noi hienoja, ja voihan sitä tyhmempiinkin juttuihin rahaa TÖRSÄTÄ.

Ainiin 2, ja sisko joka haluaa ostaa ton 60l. itselleen, jahka partikset kasvavat ja annetaan pois :mrgreen:
*laa la laa*
Kultamonni
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 15:12, 13.01.2006
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja Kultamonni »

- joka muistaa kaikkien meillä aikojen alusta asti olleiden kalojen ja kasvien lajit, jotka ite oon unohtanut.

- joka yrittää suhtautua ymmärryksellä ideaani tehdä kellarin saunaosaston ja takkahuoneen väliseinä kokonaan akvaarioksi. "No, mutta kultaseni, eihän se olis kun sellaset 1500 litraa... eikä lasitkaan maksaisi kuin vaivaiset 1000 euroa :roll: Mietipä ite, kuinka komee se olis kun sitä vois kattella molemmilta puolilta..." Johon vaimo: "mutta kuka sitä siellä kellarissa sitten kattelee paitsi saunapäivinä?"... hmmm. mä ainaski ;)

- joka muistuttaa lähes joka ilta kalojen ruokkimisesta, muttei itse juuri koskaan ruoki niitä :(

- joka marmattaa levällään olevista tavaroista, sikinsokin lojuvista kaapeleista ja pörisevistä ulkosuodattimista. Mutta eihän mulla siis ole kuin kaksi akvaariota, kaksi koiraa ja kolme tietokonetta. Miten niin kämppä täynnä, en ymmärrä... :)
srd
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2010
Liittynyt: 13:11, 28.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja srd »

...joka pelkää kuollakseen jokaista ulkomaanmatkaani koska joutuu huolehtimaan akvaariosta (eli siis ruokkimaan kalat joka toinen päivä ja lisäämään vettä jos entistä haihtuu paljon..)
...joka muistaa kaikken jo kuolleidenkin kalojen nimet, mutta kuitenkin väittää ettei akvaario voisi vähempää kiinnostaa :roll:
...joka ei voi ymmärtää miksi 130 cm pitkä akvaario on niin paljon parempi kuin 80 cm pitkä akvaario.
...joka ei käsitä miten voin ostaa sadalla eurolla kaloja joita en koskaan näe.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”