Rakas päiväkirja

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
^Partis^
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 14:38, 24.07.2006
Viesti:

Rakas päiväkirja

Viesti Kirjoittaja ^Partis^ »

Pidättekö te päiväkirjaa akvaarioillenne? Kirjoitatteko esim. Mitä ruokaa kalat ovat saaneet ja kuinka lämmintä vesi on ollut ja akvaarion vointia jne.
Olenko minä jotenkin ainutlaatuinen kun ajattelin että olisi ihan hauskaa kirjoittaa "päiväkirjaa" jotta voisi seurailla vähän tarkemmin akvaariota.. :|
Kill
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 22:07, 19.06.2005
Paikkakunta: Somewhere

Viesti Kirjoittaja Kill »

No "pikkasen" lipsahtaa aiheen vierestä mutta minä olen joskus pitänyt unipäiväkirjaa omista unistani 8O

No niin lapsukaiset, voitte jatkaa... :mrgreen:
Kuka mahtaa ottaa vastuun sanomisistani?!
Senja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 08:58, 15.03.2006
Paikkakunta: Oulu, OAS

Viesti Kirjoittaja Senja »

Mulla on tuolla nettisivuilla päiväkirja mihin merkkaan tärkeimpiä tapahtumia altaista. Sit mulla on sellanen kalenteri mihin yleensä kirjoittelen paljonko on minäki päivänä PMDD:tä annettu ja millon on vesi vaihettu ja laitteitten huolto päivät yms..
Akvaario 275l
SuS
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 17:06, 14.09.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SuS »

Minulla on ihan semmoinen vihko johon merkkaan kaikki suuremmat akvaariota koskevat tapahtumat. Erikoiset tapahtumat, uudet hankinnat, syntymät, kuolemat, vesiarvot, laitteiden huollot jne. Päiväkirjaa on ihan mukava lueskella jäljestäpäin ja siitä on hyvää apua muistamaan tärkeät tapahtumat.
lapranlikka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 18:47, 15.01.2006
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja lapranlikka »

Pidän. Lähinnä siitä syystä että olen niin toivottoman huonomuistinen. Kirjaan tiedot uusista kaloista, ostopvt, -paikat ja hinnat. Vanhojen altaitten olosuhteet niin vakiot, ettei niistä tule laitettua enää ylös mitään (paitsi ulkosuodattimien putsaukset), mutta pienten poikasten kasvua olen kirjannut.
salmix
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 23:41, 01.08.2003

Viesti Kirjoittaja salmix »

Suunnitelmissa oli aloittaa sellainen, ja suunnitelmaksi se on jäänyt. [;)]
*Vaimoni on tullut hulluksi. Hän on alkanut kasvattaa kaloja altaassa, eikä nykyään enää muusta puhukkaan.*

Ote kirjasta Sinuhe Egyptiläinen
remy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 133
Liittynyt: 15:13, 11.02.2006
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja remy »

En oo pitänyt päiväkirjaa, mutta nyt on harmittanut ku ei muista esim kalojen ostoajankohtia joista vois päätellä iät edes suunnilleen. Hintoja ei passaa merkata, vois alkaa huimaamaan ku laskis kaiken yhteen...
froggie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 87
Liittynyt: 00:16, 29.06.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja froggie »

Suunnittelussa on ollut akvaarioharrastuksen alusta alkaen, koneella vain vesiarvot, isommat (ulkosuodattimien yms.) siivoukset ja muuta olennaista. Samoin kun tuota 350-litraista aloin perustaa, tein suunnitelmaa kalastosta, laitteista, ym. koneelle. Muuten ei ois enää muistanut kauppaan mennessä mitä pitää hakea. :mrgreen: Jos joskus viel sais aikaseksi...
Nani
Junior Member
Junior Member
Viestit: 228
Liittynyt: 22:12, 31.08.2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nani »

Pakko pitää päiväkirjaa, kun muuten ei muista.
Koneella on kolmekin eri "päiväkirjaa"; kaloista (milloin hankittu, vesivaatimukset ja kuvat), kasveista omansa (myös saman tyylinen kuvineen kaikkineen), sekä akvaariohoito "päiväkirja" johon kirjaan vedenvaihdot, suodattimien pesut, vesiarvot ja kaikki muutokset, jotka voivat vaikuttaa myöhemmin. Tätä "päiväkirjaa" päivitän kahdesti viikossa, ja onpahan muuten osoittautunut melko korvaamattomaksi apuriksi.
Valitettavasti en muissa asioissa ole ihan yhtä perusteellisen huolellinen.

-Nani-
Altaat: 720L, 207L, 40L
rullarapu
Member
Member
Viestit: 298
Liittynyt: 23:09, 16.05.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja rullarapu »

En ole pitänyt sen kummempaa päiväkirjaa paitsi mitä suunnilleen muistaa digillä otettujen akvaariokuvien päivämääriä ja siitä että mikä kala oli juuri tullut tai jotain muuta muistamisen arvoista. Olisi takuulla kyllä hyvä merkata kaikki tärkeimmät ylös, eli vaikka vesitestien tulokset tietyn ajan välein... pystyy seuraamaan kehitystä.

Ilouutisissa kiekkokalaosastolla olen kylläkin pitänyt omaa temmellyskenttää poikastenkasvatuksen saralla :mrgreen: Pystyn jälkeenpäin tarkistamaan että milloinkas ne kuoriutuivatkaan ja niin pois päin.
Ex-kiekkoilija...
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Pitkän aikaa on päiväkirjanpito ollut suunnitelmissa - ja suunnitelmana pysynytkin. :mrgreen: Tänään vihdoin ostin vihkon ja alkajaisiksi kirjoitin siihen altaiden nykyiset tilanteet ja kalastot. Seuraavaksi kopioin sangen ryvettyneeltä muistilapulta noitamonninpoikasten kasvatuspäiväkirjani ja alan laittaa ylös kaiken tarpeellisen, saa nyt nähdä, mikä sitten muodostuu tärkeäksi. [;)]
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
pepepoksu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 08:45, 03.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pepepoksu »

Aloitin vähän pakonkin sanelemana jonkinlaisen päiväkirjan pidon, kun aloin kypsyttämään akvaariota. Siitä oli sitten luonnollista jatkaa vesitestien, vedenvaihtojen, suodattimien putsausten, kasvien karsimisten, kalojen hankinnan ja vastaavien toimien ylöskirjaamista. Muistivihko siis enemmänkin.
gerbera
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 11:20, 11.05.2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gerbera »

Netissä kerron sivuillani altaideni tapahtumia ja kuulumisia. Sieltä voin itse myöhemmin tarkistaa mikä juttu on tapahtunut minäkin päivänä ja sinne laittamista kuvistani voin seurata esim kasvien kasvuja jne.

Sitten on vielä tuollainen vihkonen täällä kotona mihin merkitsen kuinka paljon vettä on tullut vaihdettua, milloin suodatin on pesty ja millaiset vesiarvot ovat. Siitä on sitten huonomuistisen ihmisen hyvä katsoa milloin olisi syytä tehdä mitäkin.
Bling
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 19:54, 29.07.2006

Viesti Kirjoittaja Bling »

Nyt on kyllä tuo kirjoittaminen jäänyt.... En ole varmaan kahteen vuoteen laittanut paperille akvaarion kuulumisia. Pitäisi taas aloittaa tässä jossain vauheessa kirjoittaminen.
aloitteleva harrastaja
PkutriX
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 20:01, 14.02.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PkutriX »

Pidän kirjaa uusista kaloista, veden vaihdoista ja vesitestien tuloksista.
murmeliotus
Member
Member
Viestit: 360
Liittynyt: 09:46, 06.01.2004
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

Juu, mulla on oikeen akvaariopäiväkirja, siellä sitten kaikki kalastopohdinnat, vedenvaihdot, uudet ostokset ym. ym. ym.
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1413
Liittynyt: 12:02, 23.06.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Malys »

On tullut pidettyä alkuvuodesta 1994 lähtien eli kun ensimmäisen akvaarion sain. Sieltä löytyy niin ostetut ja kuolleet kalat (huomasi kehityksen. Alkuaikoina kun ei juuri hirveänä sitä ymmärrystä ollut, kaloja kuoli ja kalasto oli hyvinkin sekava, nyt sitten viimeisten 8 vuoden aikana altaaseen hommattu tasan kolme uutta kalaa), milloin on lannoitettu, milloin suodattimet pesty, vesiarvot, olenko tehnyt altaalle jotain erikoista (vaihtanut putken jne) ja hankinnat. Tosin hankintoja ei ole tullut hirveänä päivitettyä viime aikoina, voi sitä rahan määrää. :P

Pakko olla tuollainen, kummallekin altaalle omansa, kun en muuten muista sitten millään milloin on tullut tehtyä mitäkin. Sitten löytyy vielä sekalainen määrä vihkoja suunnitelmia kalastohankinnoista, kasveista, sisustuksesta, ostolistoista jne. Tuo suunnittelu on vallan mukavaa ja nykyinen on mallia pieni vihko, niin sen saa mukaan myös töihin, jos ei ole hommia. Kuluupahan aika rattoisasti. [;)]

Pitäisi vähän kehitellä vihkoa, joku sellainen, missä olisi kuvat kaloista ja kasveista ja tärkeimmät tiedot voisi olla vallan kätevä.
Eagle Ray
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 16:42, 09.08.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Eagle Ray »

En sentään, muutenkin on niin hirveästi kaikkea paperityötä etten millään ehtisi tehdä muistiinpanoja riittävän usein. Olisihan siitä ilman muuta hyötyä, mutta kun ei niin ei.
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Minä pidän akvapäivistä, kirjoittelen millon mitäkin. Alkuun tuli tekstiä enemmänkin, nyt se on vähän hiipunut eli ei tule joka päivä kirjoitettua ja vielä lisättyä tekstiä tekstin perään.
"Mä luin jostain..."
Kodama
Member
Member
Viestit: 376
Liittynyt: 21:27, 14.04.2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Mitä nyt kirjoittelen "Akvaariovihkoon" silloin tällöin kuulumiset. Siinä huomaa kuinka paljon akvaariossa tapahtuu kuukaudessa kun kuukauden-kahden välein sinne kirjoittelee.
Elämä on rankkaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”