miten voi tehdä itse suodattimen

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
serana
Junior Member
Junior Member
Viestit: 63
Liittynyt: 16:35, 19.05.2006

miten voi tehdä itse suodattimen

Viesti Kirjoittaja serana »

eli tarttisin suodattimen poikasakvaarioon eikä ole rahaa ostaa tällä hetkellä mutta olen kuullut että suodattimen voi tehdä itse eli kertokaa te jotka tiedäytte miten se tehdään?
lehtis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1560
Liittynyt: 16:35, 04.01.2005

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Löytyykö sinulta ilmapumppua tai kiertovesipumppua? Kiertovesipumpusta saa tehtyä mattosuodattimen.
serana
Junior Member
Junior Member
Viestit: 63
Liittynyt: 16:35, 19.05.2006

Viesti Kirjoittaja serana »

ilmapumppu löytyyy voiko siitä tehdä ja suodatin patruunakin löytyy
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Tiedoksi kaikille ja erityisesti tämän ketjun keskustelijoille: Aqua-webissä käytetään isoja alkukirjaimia virkkeen alussa.

Lisää tietoa:
Ohjeet Aqua-webin keskustelussa osallistumiseen
Aqua-webin säännöt
serana
Junior Member
Junior Member
Viestit: 63
Liittynyt: 16:35, 19.05.2006

Viesti Kirjoittaja serana »

kertokaa miten se suodatin tehään
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

serana kirjoitti:Ilmapumppu löytyy. Voiko siitä tehdä? Ja suodatin patruunakin löytyy.
Lisäksi tarvitset muoviputken, joka sijoitetaan pystyasentoon akvaarioon. Sen alapäähän johdetaan ilma ja ylös nousevat ilmakuplat nostavat mukanaan samalla veden virtaukseen putken läpi. Alapäähän laitetaan suodatinpatruuna.

Ehkä helpoin rakentelun kannalta on käyttää niin paksua putkea, mihin mahtuu suoraan sisään pieni hohkakivi yläpäästä sisään ilmaletkuineen. Luonnollisesti hohkakivi ei saa tukkia liikaa putkea, ja esimerkiksi neliömäinen kivi pyöreään putkeen on varmemmin hyvin toimiva. Putki toiminee tässä tapauksessa parhaiten, kun se ei ulotu pinnalle asti, vaan jopa vain reilun kymmenen sentin pituinen lienee hyvä.

Imukuppikiinnitys lasiin jos ei muuta keksi. Jos et akvaariokaupasta pääse ostamaan suoraan sopivia imukuppeja, löytänet joitain imukuppeja kenties ja niihin voi sitoa langalla putken. Tietysti keksittävä on myös mistä löytää sopivan putkenpätkän.

Kiinnityksen lasiin korvaa, jos keksii miten patruunan saa ankkuroitua tai painotettua pohjalle.


(Anteeksi kirjoituksen korjailu lainaukseen. Se on sinällään väärin tehty. Tämä foorumi tekee työtä myös kirjoituskulttuurin ja suomen kielen vaalimisessa. Se on ihan sääntöihin osittain kirjoitettu ja se on hyvä - näki sen hyödyllisyyttä tai ei.)
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 17:20, 23.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: loppicity

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Mistä näistä tietää..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”