Kuvia altaastamme

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 10:28, 09.02.2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Kuvia altaastamme

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

Nyt, kun olemme ystävällisesti saaneet rambin ottamaan kuvia uudesta altaasta ja salosen saaneet ystävällisesti laittamaan AW:n sivuille niin tässä osoite kaikille: www.aqua-web.org/piajarkko

Kiitos molemmille!

Pia ja Jake
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Olen tämän aikaisemminkin nähnyt, mutta mikä kala luuraa kuvassa:
http://www.aqua-web.org/piajarkko/P1010017.JPG
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 10:28, 09.02.2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

Kimmo S kirjoitti:Olen tämän aikaisemminkin nähnyt, mutta mikä kala luuraa kuvassa:
http://www.aqua-web.org/piajarkko/P1010017.JPG
Eli kala on Tulihaukkala - Flame Hawkfish (Neocirrhites armatus).
KingLittle
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 11:56, 02.09.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja KingLittle »

Tällaisia kuvia ei saisi julkaista, aiheuttavat merivesikuumetta ja sitä kautta lompakon laihuutta... :?
MiSt
Senior Member
Senior Member
Viestit: 539
Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS

Viesti Kirjoittaja MiSt »

Kivalta näyttää! :D Paljon on tapahtunut sitten 470L oston. [;)]
><{{{(*> ><Mikko(*> ><{{{(*>
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viestit: 593
Liittynyt: 18:58, 21.03.2002
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

KingLittle kirjoitti:Tällaisia kuvia ei saisi julkaista, aiheuttavat merivesikuumetta ja sitä kautta lompakon laihuutta... :?
No jos teet kuten minä, eli nanoa vaan rakentelemaan niin ei se ihan kauheita tule maksamaan :mrgreen: .

Haluat tietenkin nähdä mistä on kysymys joten pieni kuva paikallaan
Kuva
KingLittle
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 11:56, 02.09.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja KingLittle »

Mitenkäs paljonkos sulla on budjetoitu tuohon projektiin ?

Ja onko tuolla laavalampulla joku tärkeä funktio riutan toiminnan kannalta ? :P
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viestit: 593
Liittynyt: 18:58, 21.03.2002
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

Tähänmennessä on mennyt noin 260 eur. ja toinen mokoma uppoaa ainakin vielä.

Mutta en ole halvimmalla mahdollisella tavalla tehnyt tuota. Säästöä olisi voinut tehdä kun olisi materiaalit oikeista paikoista tilannut ja altaan kasannut itse.

Laavalamppu on oikeestaan vaimon pakottamana hankittu. :D

Se ei muulla tavalla liity riuttaan kuin mahdollistaa koko nanoprojektin olemassaolon. [:I]
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Moi,
Hyvältä näyttää. Vaikka kuvista onkin vähän vaikea sanoa, allas näyttäisi olevan oikein siistiä työtä. Oletteko siihen tyytyväisiä? Tekikö sama firma myös ala-altaat, poraukset ja ylivuotolaatikot? Maksoiko näiden teettäminen jotain lisää? Teittekö itse kaikki putkityöt? Millaiset lamput muuten on nyt käytössä?
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 10:28, 09.02.2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

mikkokoo kirjoitti:Moi,
Hyvältä näyttää. Vaikka kuvista onkin vähän vaikea sanoa, allas näyttäisi olevan oikein siistiä työtä. Oletteko siihen tyytyväisiä? Tekikö sama firma myös ala-altaat, poraukset ja ylivuotolaatikot? Maksoiko näiden teettäminen jotain lisää? Teittekö itse kaikki putkityöt? Millaiset lamput muuten on nyt käytössä?
Olemme altaan työhön ihan tyytyväisiä. Lasit ovat hyvässsä kunnossa ja hiottu todella siististi. Ainot ongelma mikä syntyi ja pisti v**** oli silikoni. sen kuivumisessa synytyi ongelmia. Liikkeessä tehtiin ala-allas, poraus ja ylivuotolaatikko. Kaikki oli otettu huomioon tarjouspyyntöä tehdessä. Putkisto rakennettiin itse. Itse pvc osat tilattiin Saksasta. Meillä on käytössä 250W ja 400 W valasimet.
KaSu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 10:50, 22.10.2002
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaSu »

Hienolta näyttää tämäkin... :)

*odottaa kutsua*
~Katja~
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Olemme altaan työhön ihan tyytyväisiä. Lasit ovat hyvässsä kunnossa ja hiottu todella siististi. Ainot ongelma mikä syntyi ja pisti v**** oli silikoni. sen kuivumisessa synytyi ongelmia. Liikkeessä tehtiin ala-allas, poraus ja ylivuotolaatikko. Kaikki oli otettu huomioon tarjouspyyntöä tehdessä. Putkisto rakennettiin itse. Itse pvc osat tilattiin Saksasta. Meillä on käytössä 250W ja 400 W valasimet.
Mitä ongelmia silikonin kuivumisessa syntyi. Paljonko koko roska ala-altaineen, ylivuotolaatikoineen ja porauksineen tuli maksamaan (ilman putkia)?
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 10:28, 09.02.2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

mikkokoo kirjoitti:
Olemme altaan työhön ihan tyytyväisiä. Lasit ovat hyvässsä kunnossa ja hiottu todella siististi. Ainot ongelma mikä syntyi ja pisti v**** oli silikoni. sen kuivumisessa synytyi ongelmia. Liikkeessä tehtiin ala-allas, poraus ja ylivuotolaatikko. Kaikki oli otettu huomioon tarjouspyyntöä tehdessä. Putkisto rakennettiin itse. Itse pvc osat tilattiin Saksasta. Meillä on käytössä 250W ja 400 W valasimet.
Mitä ongelmia silikonin kuivumisessa syntyi. Paljonko koko roska ala-altaineen, ylivuotolaatikoineen ja porauksineen tuli maksamaan (ilman putkia)?
En muista minkä merkkistä silikonia siihen laitettiin, mutta se ei kertakaikkiiaan lähtenyt kuivumaan. Haimme altaan pois ja uusimme itse silikonin osittain Bostik silikonilla. Allas 150 * 70 * 65, jossa yksi reikä ja kaatokulma sekä ala-allas 125*45*40 yhdellä väliseinällä. Kaikki tämä tuttava alennuksella 500 euroa.
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

En muista minkä merkkistä silikonia siihen laitettiin, mutta se ei kertakaikkiiaan lähtenyt kuivumaan. Haimme altaan pois ja uusimme itse silikonin osittain Bostik silikonilla. Allas 150 * 70 * 65, jossa yksi reikä ja kaatokulma sekä ala-allas 125*45*40 yhdellä väliseinällä. Kaikki tämä tuttava alennuksella 500 euroa.
Lähes täsmälleen samankokoinen systeemi kuin olen ajatellut teettää itselleni. On kyllä tosi edullinen. Mihinköhän hintaan tuttava tekisi ei-tuttavalle??
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 10:28, 09.02.2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

mikkokoo kirjoitti:
En muista minkä merkkistä silikonia siihen laitettiin, mutta se ei kertakaikkiiaan lähtenyt kuivumaan. Haimme altaan pois ja uusimme itse silikonin osittain Bostik silikonilla. Allas 150 * 70 * 65, jossa yksi reikä ja kaatokulma sekä ala-allas 125*45*40 yhdellä väliseinällä. Kaikki tämä tuttava alennuksella 500 euroa.
Lähes täsmälleen samankokoinen systeemi kuin olen ajatellut teettää itselleni. On kyllä tosi edullinen. Mihinköhän hintaan tuttava tekisi ei-tuttavalle??
No, salosen tarjouspyyntö oli minun mielestä kohtuuttoman kallis. Kai ne kyllästy, kun oli tehnyt meidän altaan.
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

No, salosen tarjouspyyntö oli minun mielestä kohtuuttoman kallis. Kai ne kyllästy, kun oli tehnyt meidän altaan.
Mikä oli Salosen tarjouspyyntö (on jäänyt vissiin tämä keskustelu huomaamati)?
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

mikkokoo kirjoitti:Mikä oli Salosen tarjouspyyntö (on jäänyt vissiin tämä keskustelu huomaamati)?
Ei ihme jos on jäänyt huomaamatta kun se käytiin privana :) Se tarjous ei ollut lainkaan mielyttävä, olisi 120*50*60cm allas tullut maksamaan joku reilu 500€... joten se siitä. Kiva kuitenkin että Pia ja Jarkko saivat oman altaansa halvalla hankittua!
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Eipä kyllä ole tuokaan kovin paha hinta kokolasialtaalle (kokeilkaapa mitä maksaa Lemmikkikeskuksesta... :D :D :D ja hahhah vielä perään).
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

mikkokoo kirjoitti:Eipä kyllä ole tuokaan kovin paha hinta kokolasialtaalle (kokeilkaapa mitä maksaa Lemmikkikeskuksesta... :D :D :D ja hahhah vielä perään).
Eipä tarvitse kun sain jo tarpeeksi hyvän tarjouksen itselleni 120*50*60cm kokolasialtaasta + sumpusta :)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Jos teet riutta-allasta, mieti mittoja tarkkaan - dsb vie korkeudesta 10 cm ja kun 60 cm syvyydelle yltää kädellä niin korkeus voisi olla 70 cm.
Altaan leveyttä ei ole koskaan liikaa ja jos sitä voit kasvattaa sitä niin tee se. Kun elävän kiven 'kasa' on altaassa niin huomaat, että se on melkein etulasissa kiinni. :cry: Siis leveysmittaa saisi olla 70-100 cm - isompi niin sitä parempi.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

HillyBilly kirjoitti:Tähänmennessä on mennyt noin 260 eur. ja toinen mokoma uppoaa ainakin vielä.
Miten ihmeessä...?
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Mikael kirjoitti:Jos teet riutta-allasta, mieti mittoja tarkkaan - dsb vie korkeudesta 10 cm ja kun 60 cm syvyydelle yltää kädellä niin korkeus voisi olla 70 cm.
Altaan leveyttä ei ole koskaan liikaa ja jos sitä voit kasvattaa sitä niin tee se. Kun elävän kiven 'kasa' on altaassa niin huomaat, että se on melkein etulasissa kiinni. :cry: Siis leveysmittaa saisi olla 70-100 cm - isompi niin sitä parempi.
Tiedossa on noi "ikävät" asiat, valitettavasti kotiin ei mahdu suurempaa allasta kuin tuo 120*50*60cm nykyhetkellä... jostainhan se on kuitenkin lähdettävä.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

maisu kirjoitti:Miten ihmeessä...?
No jos rakentaa kokolasialtaan, jalustan, valaisinkannen, valot, ostaa pumput ja verhoilee siististi niin hyvinkin helpolla menee tuo summa.
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viestit: 593
Liittynyt: 18:58, 21.03.2002
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

maisu kirjoitti:
HillyBilly kirjoitti:Tähänmennessä on mennyt noin 260 eur. ja toinen mokoma uppoaa ainakin vielä.
Miten ihmeessä...?
No kun hankkimatta on enään suola, kivet, vaahdotin ja niihin uppoaa helposti tuo summa.

Tuohon jo menneeseen summaan olen laskenut kaikki puutavaran, petsilakan, altaan, pleksin, pumput ja putkiston. Valoja unohtamatta.

Kuten sanoin, halvemmallakin tuon olisi tehnyt mutta se ei olisi tuon näköinen paketti. Tarvikkeet olisi voinut tilata saksasta tai etsiä halvinta mahdollista mutta en olisi silloin näin pitkällä altaan kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”