Lomien ajaksi hoitaja

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Lomien ajaksi hoitaja

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Nyt kun lomat ovat ajankohtaisia, tuli mieleeni ajatus "hoitoringistä".
Eli ts. samalla seudulla asustavat akvaristit auttaisivat toisiaan.

Akvaristit, joilla olisi halua olla loma-ajalla toisen akvaarion hoitajana, voisivat ilmoittaa yhteystietonsa (esim. YV) täällä aqua-webissä.
Samaten ne, jotka tarvitsisivat tietylle ajalle hoitajaa, voisivat ilmoittaa ajankohdan täällä ja hoitajat voisivat ottaa yhteyttä heihin.

En tiedä onko täällä jo olemassa vastaavanlainen rinki, mutta heitin kuitenkin ajatuksen ilmaan.

Ilmoitus voisi olla seuraavanlainen:

Olen lomalla 14.7. eteenpäin noin viikon ajan, jolloin saatan tarvita hoitoapua.
Sitä ennen voin itse toimia hoitajana, tietyin rajoituksin.
Paikkakunta on Jyväskylä
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja viivis »

Tuo on hyvä idea.

Useimmille varmaan tulee se tilanne jossain vaiheessa, että on lomareissu tai muu syy, jollon joutuu olemaan poissa kotoa ja kalaset tarvitsevat hoitoa. Hyväksi ja luotettavaksi havaittu rinki toimii varmaan sitten myöhemminkin.

Oma loma vielä auki, mutta ehkä joskus heinä-elokuussa viikon itsekin poissa. Muuna aikana kyllä omalta lähialueelta hoito onnistuu, jos joku tarvitsee kaloilleen ruokkijaa.
Widness
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 09:54, 29.04.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Widness »

Itse en pidä mitään pitkiä lomia, joten en tarvitse hoitajaa.
Voin siis toimia hoitajana Turussa jos tarvetta ilmenee.
Kykenemätön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta..
aamunilo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 16:06, 01.02.2006

Viesti Kirjoittaja aamunilo »

Mä kans olen pähkäillyt vanhan mummun ja rempseän poikamiehen väliltä et kumman pestaisin akvaariota hoitelemaan, kun olemme lomalla ja jotenkin vielä itsesuojeluvaisto on pistänyt jäitä hattuun... :roll:

Joten jos joku tarvii hoitajaa muutamaksi viikoksi niin mielelläni tulen avuksi ja vastapalveluksena sitten vaikka hoitaisit minun pyttyäni, kun itse lomailen...

Ai niin asustelen Jyväskylässä.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Hoitoringistä on keskustelu jo aikasempinakin vuosina, ei vielä kuulu eikä näy :mrgreen:
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Oletko Ville joutunut turvautumaan tähän "huoltomieheen"?

http://www.acquariodiscount.it/Mangiato ... omatic.JPG

On luotettava apulainen viikon tai kahden viikon reissun ajaksi :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

jartzu65 kirjoitti:Oletko Ville joutunut turvautumaan tähän "huoltomieheen"?
Jep, löytyy kaksi isompaa rondoa (28 kuppia) tästäkin talosta. Hyviä ovat, kunhan ensin pääsee sisälle niitten ihmeelliseen maailmaan siitä, miten ne saa käyntiin :mrgreen: Kolmas rondo pitäisi hommata tuohon yhteen akvaarioon - tai sitten tuon yhden akvaarion kalat saavat paastota. Tosin syksyn Aasian matkasta ei vielä varmuutta... Semmoinen kutina, että taidan passata tämän reissun.
tepy
Senior Member
Senior Member
Viestit: 578
Liittynyt: 19:07, 01.05.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja tepy »

Kyllä täällä pelittää! Meillä on neljän kimppa himoakvaristeja, jotka (pientä korvausta vastaan ehkä :roll:) käyvät hoitamassa toistensa akvoja loma-aikoina ym. Ollaan kyllä tosin vanhoja tuttuja keskenämme kuka mitäkin kautta...
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Se on helpompaa, jos tuntee muita akvaristeja, joita kehtaa vaivata näillä asioille, niin voivat tehdä toisilleen "vastapalveluita". Tuntemattomille en edes uskaltaisi antaa kotini avaimia, saati jättää pikkusia hoidettavaksi.
*Miracle*
Member
Member
Viestit: 453
Liittynyt: 20:34, 15.03.2006
Paikkakunta: Lammi, Hämeenlinnan lähimaasto

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

Meillä olisi viikon verran hoitotarvetta mutta mahtaako täällä suunnalla olla kiinnostuneita... Joudun kai korvaamaan matkakulut Hämeenlinnasta tai Lahdesta ellei joku nuorempi halua itse viikoksi 'maalle' ja kaupungissa joku muu hoitaa hänen lemmikkinsä...
Fumér
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 17:10, 09.05.2006

Viesti Kirjoittaja Fumér »

Ensin dogsitterit, sitten catsitterit ja nyt aquasitterit :mrgreen: Mainio idea.
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja viivis »

Itse henkilökohtaisesti mielellään tutustun hiukan paremmin henkilöön, jonka lasken kotiini. En siksi, että jotain salassapidettävää tai shokeeraavaa, mutta voi olla jotain muutakin arvokasta, kuin akvaariot.

Jos annat ihan tuntemattomalle kotisi avaimet, kuinka voit olla varma toisen motiiveista, kuitenkaan? (Itsellä ei tosin mitään kummempaa omaisuutta :) avokilla lähinnä.)

Ja kuinka mahdollisesti selität vakuutusyhtiölle, jos jotain katoaa loman aikana tai myöhemmin, ilman murtojälkiä? Pitäisi tietysti pystyä luottamaan kanssaihmisiin, mutta varovaisuus on paikallaan.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Kaikkein paras onkin pyytää sukulaisiaan (ei niitä, jotka tutkii jokaisen komeron :mrgreen: ) käväsee hoitamassa sitä akvaa, tai sitten jotain luotettavaa kaveria.
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja viivis »

VilleJ kirjoitti:Kaikkein paras onkin pyytää sukulaisiaan (ei niitä, jotka tutkii jokaisen komeron :mrgreen: ) käväsee hoitamassa sitä akvaa, tai sitten jotain luotettavaa kaveria.
:roll: tuosta tulikin anopintekele mieleen... kuinka ollakaan?
Skroik
Senior Member
Senior Member
Viestit: 678
Liittynyt: 02:37, 26.09.2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Hoitajan palkkaamisesta, verotuksesta ja muusta sellaisesta voi jatkaa juttua täällä http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=76586.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Hyvä juttu, että saatiin tämä viestiketju siivottua verokinasteluista.
Jospa nyt päästäisiin asiaan.

Minä olen käytettävissä akvahoitajana Jyväskylässä 14.7. saakka.
Ottakaa yhteyttä YV:llä, jos tarve vaatii.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Tässä voisi olla paikka hyödyntää paikallista akvaarioseuraa. Tällaisten hoitorinkien organisointi voisi hoitua sitä kautta?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Miirula
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 22:02, 12.04.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miirula »

Jos Helsingissä tarvitsee joku akvaarion/ akvaarioiden hoitajaa tai kukkien kastelijaa niin minäkin olen käytettävissä.
Suola-altaisiin en sekaannu, kun niistä ei kokemusta ole, mutta muut hoituu kyllä. Eli YV:llä saapi yhteyden.
Hullulla on halvat huvit...tällä asteella kaikki on ilmaista!
ninniw81
Senior Member
Senior Member
Viestit: 700
Liittynyt: 09:11, 18.09.2003
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Minä olen käytettävissä Alavieska-Ylivieska-Kalajoki alueilla (bensarahaa vastaan) 8.8. asti, jonka jälkeen pomsahdan taas Kempeleeseen. :roll:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
miuagua
Member
Member
Viestit: 390
Liittynyt: 11:25, 19.02.2006
Paikkakunta: Nastola, LAS

Viesti Kirjoittaja miuagua »

Akvaarion hoitoapua tarvitsevat saavat sitä Lahti-Nastola-Orimattila akselilla jos tarvitsevat.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 15:35, 14.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lomien ajaksi hoitaja

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Selasinpa vanhoja viestejäni ja yritin etsiä jotain muuta kuin mitä sitten löysinkään.
Minähän olen ollut joskus kertakaikkiaan fiksu, kun olen keksinyt näinkin oivallisen ajatuksen kuin hoitorinki, joka on sitten kuitenkin tyssännyt ja saanut, kuinka ollakaan, aikaiseksi myöskin riitelyä :mrgreen:

Tämän ketjun kautta sain kuitenkin itselleni muutaman ystävän, joten ei nyt ihan pahasti käynyt.
Uskalsin siis luottaa muuhun kuin naapuriin tai sukulaisiin ja annoin kotini avaimet akvaristille, joka hoiti kalani.

Nyt alkaa olla hiihtolomien aika, joten ottaakos tämä tällä kertaa tuulta purjeisiin vai painuuko jälleen unholaan?
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Lomien ajaksi hoitaja

Viesti Kirjoittaja rybka »

Olenkin miettinyt, onko akvaristien keskuudessa tällaisia hoitorinkejä. Meilläkin on kesäisin parin viikon reissuja, olemme aika uusia paikkakunnalla, ja naapurin mukavan, mutta puolisokean mummon kontolle en ehkä ihan akvaarioita antaisi - varsinkaan sitä tulevaa kiekkolaa :roll: . Koirat voi viedä omaisille hoitoon kauemmaksikin, kaloja ei oikein... eikä toisaalta haluaisi ketään sitoa kotivahdiksikaan koko ajaksi.

Eli enemmän kuin tervetullutta olisi, jos jonkun puolitutun akvaristin lähiseuduilta voisi värvätä käväisemään edes kerran tai kahdesti tsekkaamassa, että kaikki toimii, ja ehkä vaihtamassa vähän vettä. Vastaavasti olisin tietysti itse valmis jeesimään muita lomailevia kanssa-akvaristeja kohtuullisen matkan päässä.
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Lomien ajaksi hoitaja

Viesti Kirjoittaja They2 »

Hei, olihan tälläinenkin näköjään olemassa. Kauan olen jo itsekin pähkäillyt, mitä tehdä, kun menemme taas kesäksi (varmaan yli :? )kuukaudeksi lomalle. Kaloja en ihan varmaan kuitenkaan naapurien vastuulle viitsi pistää, enkä akvaariota minnekään tutun luokse toiselle paikkakunnalle ala siirtämään.

Olisi kivaa värvätä joku puolituttu akvaristi kaloja hoitamaan sen kuukaudeksi, vaikka vain tsekkaamaan pari kertaa viikossa, että kaikki on kunnossa. Ihan varmasti joutuu myös vettä vaihtamaan, koska en ihan usko että noi kuukauden vanhassa vedessä elossa pysyy. Itsekin voin myös muita auttaa, tietenkin, mutta eri asia on haluaako kukaan antaa vastuun kaloistaan minulle. :mrgreen: :roll:
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lomien ajaksi hoitaja

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Joku reipashan voisi luoda uuden keskustelun otsikolla Aqua-Webin hoitorinki (tai joku muu kuvaava) ja selittää ekassa viestissä homman tarkotuksen. Napsautan sitten sen pysyväksi aiheeksi eikä tarvitse jatkaa tähän epämääräiseen vanhaan. ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Lomien ajaksi hoitaja

Viesti Kirjoittaja rybka »

No miepäs voin sen tehdä. Varmaan tänne yleisen puolelle sopii (siirtäkää, jos haluatte jonnekin muualle).
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”