Ostettu sika säkissä - auttakaa!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Ostettu sika säkissä - auttakaa!

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Kertokaa nyt mitä ihmettä tekisitte minun tilanteessani!? Tilasin neljä viikkoa sitten maineikkaasta akvaarioliikkeestä 375-litraisen akvaarion. Kauppaan kuului Eheim-ulkosuodatin, Giant-allas 150x50x50 (tilauskoko), Arcadian T5- valaisin ja massiivipuinen jalustakaappi (liike teetti puusepällä). Sanottiin ettei tiedä kauanko menee, ehkä viikko, ehkä kaksi...

Numeroin ongelmakohdat tähän jotta olisi helpompaa nähdä mihin aiheisiin saan minkäkinlaisia vastauksia:

1. Ulkosuodatin
Sain hakea muutaman päivän päästä tilauksesta ulkosuodattimeni, ymmärsin että tilauksentekohetkellä niitä ei ollut mutta niitä oli tilattu liikkeeseen. Kotona huomasin että pakkauksesta puuttui osia; suihkuputki, imukupit ja vaseliini. Näistä osista tuotiin minulle muut seuraavana päivänä paitsi suihkuputki ja vaseliini, soitettiin perään ja sanottiin että saan avaamattoman ulkosuodatinpakkauksen myöhemmin kunhan tilaus saapuu mutta kas vaan, toissapäivänä tuotiin suihkuputki ja vaseliini. Ajatuksena oli että voisin pyörittää ulkosuodatinta nykyisessä akvaariossani ja kerätä näin typpibakteereja ja vaihtaa sitten korit massoineen upouuteen suodattimeen. Näyttäisi siltä että uutta suodatinta ei siis olisikaan minulle tulossa kun loput puuttuvat osat tuotiin; tästä pitää kysyä kun seuraavaksi soitan... ai niin, suodattimen pakkauksesta löytyi sisältä n. vuoden vanha ostoskuitti n.10e:n ostoksesta...

2. Jalustakaappi... Koko ajan oli puhetta että vain allasta odotellaan kun on tilauskoko ja että kaappi valmistuu kyllä päivässä. Allas tuli mutta kaappi ei - kävi ilmi että kaappi värjätäänkin akvaarioliikkeessä. Noh, ei siinä mitään mutta toissapäivänä kun se tuli niin meinasin pyörtyä... meidän hieno paraatipaikalle tuleva jalustakaappi näytti enemmän työkalukaapilta; petsit valuivat pitkin reunoja ja joissain kohdissa sitä ei ollut ollenkaan - tämän lisäksi esim kaikki nurkat oli pyöristämättä eli liimapuulevyt oli vain ruuvattu kasaan sivuilta ja päältä ja siinä se... Kaapinovien nupit piti olla pienet messinkiset nupit niin oli lukkanväriset 70-luvun tyyliset "tatit". Pitkän kuumeisen puhelun jälkeen sovimme asian että saan hyvityksen siitä että joudun itse poistamaan petsit ja tekemään kaapista kelvollisen. Tähän en tietenkään olisi halunnut ryhtyä edes korvauksesta kun piti päästä perustamaan uutta akvaariota, kasvit odottaa saaveissa ja uusi omistaja nykyistä akvaariotani. Muutakaan vaihtoehtoa ei kertakaikkiaan ollut kun leca-harkkoja emme jalustaksi halunneet.

3. Valaisin... Pisteenä i:n päälle toissapäiväisessä puhelinkeskustelussa kävi ilmi kun kyselin (taas kerran) akvaarion toimituksesta, että koko valaisinta ei kauppiaalla edes ole! Missään vaiheessa ei tämä ole käynyt ilmi ja kuukauden ajan olen odotellut tavaroitani jotka sinisilmäisesti ja ajattelemattomasti menin maksamaan ulkosuodatintani hakiessani. Eikä ole edes tiedossa koska näitä valaisimia saadaan. Sehän on Arcadian vika että ei saada mutta se että minä kuulen asiasta tässä vaiheessa kun akvaario pitäisi perustaa ja kasvit kohta istuttaa...

5. Styrox... tämä oli jotenkin sellainen loppuhuipennus tähänastisessa kaupankäynnissä kun lupasivat mittojen mukaan styroxin akvaarion alle... sekin on parikymmentä senttiä liian pitkä sen lisäksi että on kahdessa osassa (eikö tuon mittaisia ole yhtenä kappaleena?).

6. Vielä olisin kysynyt lasien paksuudesta... pitkilllä sivuilla lasit näyttäisivät olevan 8mm paksuiset, muta päädyissä 6mm - onko tämä normaali käytäntö? Pohjan paksuutta en osaa laskea...

Vuodatusta, kiukkua ja pahaa oloa... mihinkään ei voi luottaa...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Ostettu sika säkissä - auttakaa!

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Fisumamma kirjoitti:5. Styrox... tämä oli jotenkin sellainen loppuhuipennus tähänastisessa kaupankäynnissä kun lupasivat mittojen mukaan styroxin akvaarion alle... sekin on parikymmentä senttiä liian pitkä sen lisäksi että on kahdessa osassa (eikö tuon mittaisia ole yhtenä kappaleena?).
Ei ole yhtenä kappaleena tuon mittaisia, eikä se haittaa vaikka onkin osissa (myös oman 130cm alla 2-osainen styroks). Ja styroksiahan työstää vaikka leipäveittellä, suositan leikkelemään tosin vasta kun allas on siinä päällä, ylimääräinen suikale on helppo viiltää irti ;).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
beetle
Senior Member
Senior Member
Viestit: 514
Liittynyt: 14:51, 07.05.2005
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

No hui, kyllä uskon että paha mieli on jo tuollaisten vastoinkäymisten jälkeen.

Jäi vielä vähän epäselväksi, että kuinka paljon ovat sinulle paketista ja vastoinkäymisistä hyvitelleet? Aika ronski alennus mielestäni pitäisi jo tulla jotta viitsisi koko systeemiä pitää. Vielä kun itse on joutunut remonttihommiinkin.

Minä olisi tuossa vaiheessa jo sen verran tatti otsikossa, että varmaankin vaatisin koko kaupan purkua. Kyllä luulisi jo myyjänkin ymmärtävän ettei nyt todellakaan ole homma toiminut niinkuin kuuluu...
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Adrianna kirjoitti:
Fisumamma kirjoitti:5. Styrox... tämä oli jotenkin sellainen loppuhuipennus tähänastisessa kaupankäynnissä kun lupasivat mittojen mukaan styroxin akvaarion alle... sekin on parikymmentä senttiä liian pitkä sen lisäksi että on kahdessa osassa (eikö tuon mittaisia ole yhtenä kappaleena?).
Ei ole yhtenä kappaleena tuon mittaisia, eikä se haittaa vaikka onkin osissa (myös oman 130cm alla 2-osainen styroks). Ja styroksiahan työstää vaikka leipäveittellä, suositan leikkelemään tosin vasta kun allas on siinä päällä, ylimääräinen suikale on helppo viiltää irti ;).
Kiitos tstä tiedosta, pienin murhe on voitettu! Tästä se alkaa...
beetle kirjoitti:No hui, kyllä uskon että paha mieli on jo tuollaisten vastoinkäymisten jälkeen.

Jäi vielä vähän epäselväksi, että kuinka paljon ovat sinulle paketista ja vastoinkäymisistä hyvitelleet? Aika ronski alennus mielestäni pitäisi jo tulla jotta viitsisi koko systeemiä pitää. Vielä kun itse on joutunut remonttihommiinkin.

Minä olisi tuossa vaiheessa jo sen verran tatti otsikossa, että varmaankin vaatisin koko kaupan purkua. Kyllä luulisi jo myyjänkin ymmärtävän ettei nyt todellakaan ole homma toiminut niinkuin kuuluu...
No juu tuntui tarpeettomalta tiedolta se mitä hyvittivät vaikka arvaan että kiinnostaahan se tietysti. Suodatin ja valaisinasia siis ovat vielä auki mutta kaapista sovimme parin sadan korvauksen tuotteina - onhan siinä mulle parin päivän homma hikistä ja pölyistä työtä (onneksi on tilat ja taito!).
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

Minä olisin kyllä vaatinut kaupan purkua! Se lamppu olis varmaan ollut viimeinen pisara.

Enkä olis kyllä jalustaakaan hyväksynyt missään nimessä!
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1201
Liittynyt: 21:21, 09.08.2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

On tietysti vaikeaa kommentoida näin ulkopuolisena, mutta sinuna pyrkisin vielä selvittämään kauppiaan kanssa että mitä oli luvattu ja mitä koet saaneesi. Ota valokuvat jalustasta ym. ennekuin menet tekemään niihin mitään muutoksia, jos vaikka joudut asioimaan kuluttaja-asiamiehen kanssa... Itse en kyllä mitään petsailemaan alkaisi, vaan veisin jalustan takaisin kauppaan jos se ei ole sellainen kuin on sovittu. Tietysti kannattaa myös katsoa mitä olet maksanut, ja verrata markkinoilla oleviin muihin tuotteisiin että mitä sillä rahalla voi ylipäätään saada. Suodattimen osalta mieleen tulee nimimerkki Ahvenaisen kirjoitus Onko kukaan ostanut Eheimin ulkouodatinta?

Itse tilatessani tässä taannoin altaita ja jalustaa tein tilauksen kirjallisena, eli listasin paperille kaiken mitä oli kauppiaan kanssa sovittu ja mitä halusin. En usko että mitään erimielisyyksiä tulee, mutta jos joku asia herättää kysymyksiä niin voihan sitten papereista vilkaista mitä oikeastaan oli sovittu.
Morrgan
Senior Member
Senior Member
Viestit: 620
Liittynyt: 22:03, 31.08.2003
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ostettu sika säkissä - auttakaa!

Viesti Kirjoittaja Morrgan »

Fisumamma kirjoitti:6. Vielä olisin kysynyt lasien paksuudesta... pitkilllä sivuilla lasit näyttäisivät olevan 8mm paksuiset, muta päädyissä 6mm - onko tämä normaali käytäntö? Pohjan paksuutta en osaa laskea...
Tällä sivulla on suositeltavat lasien paksuudet listattuna. Tämän listan mukaan sivulasien paksuus tulisi olla 10 mm tuon kokoiselle akvaariolle. Eiköhän se kestä vaikka onkin hieman ohuempaa lasia, mutta jos sattuu vahinko, niin vakuutuksen kanssa saattaa tulla ongelmia jos lasit eivät ole normien mukaiset.

Harmittaa kyllä sun puolesta tämä koko touhu. :|
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Maaliskyy kirjoitti:On tietysti vaikeaa kommentoida näin ulkopuolisena, mutta sinuna pyrkisin vielä selvittämään kauppiaan kanssa että mitä oli luvattu ja mitä koet saaneesi. Ota valokuvat jalustasta ym. ennekuin menet tekemään niihin mitään muutoksia, jos vaikka joudut asioimaan kuluttaja-asiamiehen kanssa... Itse en kyllä mitään petsailemaan alkaisi, vaan veisin jalustan takaisin kauppaan jos se ei ole sellainen kuin on sovittu. Tietysti kannattaa myös katsoa mitä olet maksanut, ja verrata markkinoilla oleviin muihin tuotteisiin että mitä sillä rahalla voi ylipäätään saada.

[klip]

Itse tilatessani tässä taannoin altaita ja jalustaa tein tilauksen kirjallisena, eli listasin paperille kaiken mitä oli kauppiaan kanssa sovittu ja mitä halusin. En usko että mitään erimielisyyksiä tulee, mutta jos joku asia herättää kysymyksiä niin voihan sitten papereista vilkaista mitä oikeastaan oli sovittu.
Jälkiviisastelu on paska tapa, muta mullakin tuli mieleen että muistakaahan aina laittaa kaikki kirjallisena kun tilaatte arvokasta tavaraa ;). Tosin suullinenkin sopimus on aina pitävä, siihen ei vaikuta mikään, ei edes vaikka olisi humalassa. Sen todistaminen vaan on vaikeaa. Voin kysyä (Fisumamma luvallasi) sopimus- kauppaoikeuden ja luennoitsijalta mielipiteen asiasta, jos haluat? Hän ainakin olisi ammattilainen sanomaan mihin olet oikeutettu ja mitä voisit tehdä. Hirvittävän ikävä juttu tuo kyllä on, olen puolestasi hirmun pahoillani :( .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-MursuMarsu-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 13:53, 12.03.2004
Paikkakunta: Merijärvi

Viesti Kirjoittaja -MursuMarsu- »

Itse vaatisin tuossa vaiheessa jo kaupan purkua. Saisivat viedä romppeensa pois ja tilaisin akvapakettini muualta. [}:)]
memma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2151
Liittynyt: 21:11, 25.03.2004
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja memma »

Maaliskyy kirjoitti:Suodattimen osalta mieleen tulee nimimerkki Ahvenaisen kirjoitus Onko kukaan ostanut Eheimin ulkouodatinta?
Itselleni tuli sama mieleen. Ettei kaupunkikin (tai liike) ollut sama?

Minäkään en kyllä alkaisi itse mitään jalustaa parantelemaan. Jos se ei ole sellainen kuin annettiin ymmärtää, niin en sitä kyllä ostaisi. Tuo lasinpaksuus on mielestäni sellainen suure, joka asiakkaan pitäisi selvittää etukäteen ennen ostopäätöstä, samaten työlle mahdollisesti annettavat takuut ym.

Oikeastaan tuollaisia ikäviä tapauksia lukiessani hirvittää nyt jälkeenpäin, kun aikanaan ostin 850 €:n akvapaketin puhelimitse kotiinkuljetuksella.. Toisaalta, käyttämäni kauppa nauttii käsittääkseni aika yleistä luottamusta (Helsingin Akvaariokeskus) ja altaan tiesin olevan Jutan. Eheimistä puuttui ritilä, hain sen seuraavana päivänä liikkeestä. (Toisaalta myöhemmin toisesta liikkeestä ostamastani Eheimistä puuttui vaseliini, eli joko ovat tehtaalla huolimattomia tai sitten liikkeissä useinkin availlaan paketteja ja "lainataan" sieltä tavaraa).
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1201
Liittynyt: 21:21, 09.08.2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

memma kirjoitti: Tuo lasinpaksuus on mielestäni sellainen suure, joka asiakkaan pitäisi selvittää etukäteen ennen ostopäätöstä, samaten työlle mahdollisesti annettavat takuut ym.
Samaa mieltä. Lasien paksuus on akvaariossa niin olennainen asia että niiden täytyy olla tiedossa kun kauppaa tekee.

Mutta, jos ajattelee että olet saanut todella reilun oloisen korvauksen jalustan itse korjaamisesta ja sanot että sinulla on siihen tilat ja taito niin luulisi että jalustakaapin osalta asiat ovat aika kunnossa. Vaan vaivannäön kannaltahan tuo alkaa olla sama kuin jos olisit tehnyt jalustan itse :|
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Joskus kannattaa laittaa muutama euro enemmä peliin ja suosia sitä paikallista liikettä. Tällöin näinkin ikävät (ja vähemmät ikävät) tilanteet ovat huomattavasti helpompi hoitaa.
Mulla on pieni aavistus, että tiedän, mitä liikettä tarkoitat. Ei olisi ensimmäinen kerta kun siellä näin tapahtuu...
beetle
Senior Member
Senior Member
Viestit: 514
Liittynyt: 14:51, 07.05.2005
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

Teemu Salonen kirjoitti:Joskus kannattaa laittaa muutama euro enemmä peliin ja suosia sitä paikallista liikettä. Tällöin näinkin ikävät (ja vähemmät ikävät) tilanteet ovat huomattavasti helpompi hoitaa.
Mulla on pieni aavistus, että tiedän, mitä liikettä tarkoitat. Ei olisi ensimmäinen kerta kun siellä näin tapahtuu...
Jep, me teimme näin. Ostimme paikallisesta liikkeestä akvan jossa ilmeni sähkövikaa (valokannessa). Olin ensi yhteydessä myyneeseen liikkeeseen, joka oli aivan pihalla kyseisestä viasta. Laitoin säpoa maahantuojalle, joka neuvoi keinoja joilla voisin valokantta saada kuntoon. Ei onnistunut joten maahantuoja pyysi toimittamaan valokannen heille. Mietin ja pähkäilin, että millä hemmetillä saan tuon suuren valokannen sinne lähetettyä niin, ettei siitä koituisi kohtuuttomia kuluja ja että se säilyisi ehjänä perille (en toki halunnut kuulla maahantuojalta kommenttia että kansi on rikkoutunut matkalla, voi voi).

Joku sitten sanoi minulle, että minun pitäisi tietenkin viedä valokansi sinne myyjäliikkeeseen ja he hoitavat kannen eteenpäin. Ajattelin tässä vaiheessa että niinpä tietenkin, miksi en sitä heti ajatellut. Vein kannen myyjäliikkeeseen, missä se otettiin vastaan ja otettiin minun tietoni ylös. Seuraavana päivänä myyjäliike soitti, että koska olin ollut maahantuojaan yhteydessä olisi minun itse pitänyt lähettää valokansi sinne :roll: . Nyrpeä myyjä sitten sanoi, että: "voidaan me se sinne nyt tällä kertaa toimittaa kun sen jo tänne toitkin". Jäi tosi paha mieli asiakaspalvelusta tuon liikkeen osalta.

Tästä eteenpäin homma sujui aivan mallikkaasti ja maahantuoja teki takuuremontin valokanteen joka nyt toimii moitteetta.

Harmittaa vaan se, että maksoimme pari sataa euroa enemmän akvasta paikallisessa liikkeessä kuin muualla ja sitten kuitenkin pesevät kätensä koko hommasta sen jälkeen kun allas on poistunut liikkeestä. Akvaario oli kallis ja harmitti muutenkin tosi paljon, ettei se sitten toiminutkaan kunnolla.
Hanna78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 18:22, 04.05.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Hanna78 »

Tämä pisti mulla silmään:
... joudun itse poistamaan petsit ja tekemään kaapista kelvollisen.
ymmärtääkseni petsiä ei pysty poistamaan vaan petsi imeytyy puun sisälle. Sekin tuli mieleen, että mitenhän petsittömät kohdat vs. petsilliset kohdat värjääntyy jos uusi petsi ei ole täysin samansävyistä...
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Kyllä taidan olla tosi sinisilmäinen tapaus kun luotin akvaariokauppiaan puheisiin. Oma syy kun en pyytänyt sopimiamme asioita kirjallisena. Totta. Enpä osannut aavistaa. Luotin että Eheim on Eheim - ei avattu Eheim, Arcadia on Arcadia - ei Arcadia joskus hamassa tulevaisuudessa, ja etenkin että massiivipuujalusta on siisti kaluste. Siitä nyt eniten olen kauppiaan kanssa neuvotellut. Vaikkei kirjallista sopimusta olekaan niin jos sovitaan mitat ja pintakäsittely ja että siinä on kolme kaappia niin kukapa hoksaisi varmistaa itsestäänselvät yksityiskohdat: eihän ruuvinkantoja jätetä sivuihin näkyviin, tuleehan petsaus ilman valumia, hiotaanhan reunoista terävimmät särmät pois, ovathan hyllyt kokopuuta eikä vaneria ym, ym. Loputonta. Vaikka kirjallinen sopimus olisi tehty niin ei siihen asioita näin tarkkaan laiteta ylös. Ja toimituspäivää ei LUVATTU, muuta kuin aina kun soitin niin vastattiin tyyliin: kunhan allas tulee niin jalustan tekemiseen menee päivä.

Minulla odottaa nykyiselle 200l-altaalle ostaja, toisen altaani tyhjäsin sinä päivänä kun allas luvattiin toimittaa (tämän päivän keskiviikko), sen kasvit odottaa saavissa ja kahden akvaarion kalat väliaikaisesti 200-litraisessa. Ei ole helppo perua kauppoja kun älytön työmäärä olisi edessäpäin. Mistään en hätiin saman kokoista allasta saa kelpuuttamallamme jalustalla.

Siis: laitoin eilen ranttaliksi... onneksi kuvasin jalustan yksityiskohtia ennen hiontavimmaani. Jalusta on JO hiottu, kulmat pyöristetty ja ensimmäinen vahakerros päällä ja vaikuttaisi siltä että oikein hyvä siitä nyt tulee. Eli saamaani korvaukseen jalustasta olen nyt tyytyväinen.

Katselin tuota lasien vahvuus -taulukkoa mutten ymmärtänyt olivatko ne suosituksia/ määräyksiä vai mitä?

Ja Adrianna, KIITOS mielellään kysy ihmeessä jos viitsit!! Voit vastata YV:llä tai jos on kaikkien etu niin tässä keskustelussa.

Muoks* Hanna78: se oli oikeastaan Tikkurilan petsilakka (luulen että petsi ei imeydy samalla lailla syvälle puunsyyhyn kuin pelkkä petsi; olisko se vähän kuin värillinen lakka) ja pelkäsin samaa että kuinka onnistun sen poistamaan. Töitä teetti mutta kutakuinkin kaikki lähti, laitoin tilalle OsmoColorin värivahan ja jo ensimmäinen sivelykerta näyttää ihanalta. Vielä vetelen sen toiseen kertaan.
pikku-barbi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 521
Liittynyt: 18:33, 28.12.2005
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Ostettu sika säkissä - auttakaa!

Viesti Kirjoittaja pikku-barbi »

Adrianna kirjoitti:
Fisumamma kirjoitti:5. Styrox... tämä oli jotenkin sellainen loppuhuipennus tähänastisessa kaupankäynnissä kun lupasivat mittojen mukaan styroxin akvaarion alle... sekin on parikymmentä senttiä liian pitkä sen lisäksi että on kahdessa osassa (eikö tuon mittaisia ole yhtenä kappaleena?).
Ei ole yhtenä kappaleena tuon mittaisia, eikä se haittaa vaikka onkin osissa (myös oman 130cm alla 2-osainen styroks). Ja styroksiahan työstää vaikka leipäveittellä, suositan leikkelemään tosin vasta kun allas on siinä päällä, ylimääräinen suikale on helppo viiltää irti ;).
Korjaus: ON styroxeja tuon mittaisina. Meillä on akvaarion alla 60X160 styrox. Se on vaan vähän tiiviimpää ja kalliimpaa kuin tavallinen styrox.
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Löysin vihdoin tuon Ahvenaisen keskustelun:

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... sc&start=0

Sama liike ja sama suodatinmalli. Vitsikästä; liekö sama yksilökin :mrgreen: ? Suositaan kierrätystä...

Luin keskustelun läpi ja silmään pisti ahvenaiselle kerrottu toimintatapa siitä ettei pidetä ulkosuodattimista varastoja vaan myydään aina se esittelykappale... kyllä minulle sanottiin että on tilattu 8kpl näitä suodattimia tällä erää ja yhdellä kertaa.

Minä en muuta tiedä kuin sen että mikään ei saa minua uskomaan mihinkään mitä siinä liikkeessä sanotaan. EI MIKÄÄN. Kun ei saa vastauksia yksinkertaisille kysymyksille esim että mistäs tänne suodatinpakkaukseen ostoskuitti vuoden takaa on ilmaantunut...? Aina ei hymy riitä...
badboy69
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 22:31, 29.03.2006
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja badboy69 »

Täytyy kyllä sanoa että, minä olisin purkanut kaupan, koska puhutaan kuitenkin "suurista" summista.
Liike on velvoitettu vastaamaan myymästään tavarasta, olkoon sopimus kirjallinen tai suullinen.
Asiakkaana olet kuitenkin ostanut uutta ja kauppias myy vanhaa uutena,minusta tämä asia haiskahtaa petokselta,jota ei tule kenenkään hyväksyä,olisi kiva tietää kauppiaan nimi,ettei itse kävelisi kyseisen kauppiaan ovesta sisään.
Voithan aina kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen tälläisissä asioissa, toivottavasti asiasi järjestyy
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Toivon tosiaan että kaikki järjestyy ja pian. Ainakin jalustakaappi näyttää nyt tosi hyvältä kahden vahauksen jälkeen ja olen iloinen siitä. Kauppias lupasi valaisimeni ensi viikolla (uskoako?).

Jos joku tästä haluaa ottaa opikseen niin suosittelen yksityiskohtaista kirjallista sopimusta tuotteista, hinnoista (eriteltynä) ja toimitusajoista. On sitten helpompi vaikka purkaa ongelmallinen osa kaupasta kun tietää mikä summa hyvitys on. Toivotan muille mutkattomampia akvaario-ostoksia; itse en toivon mukaan ihan heti ole akvaariokaupan ovea nykimässä :mrgreen:

Kiitos tuestanne; antoi huimasti jämäkkyyttä itselleni tämänpäiväisiin neuvotteluihin!
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1201
Liittynyt: 21:21, 09.08.2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Näinhän se on, mutta kuten itse aikaisemmassa viestissäsi totesit, ei kirjallistakaan tilausta osaa välttämättä tehdä niin yksityiskohtaiseksi että kaikki asiat sillä hoituisivat. Hyvä että kaappi tuli kuntoon, vahattu puukaappi altaan alla on epäilemättä tyylikäs. Perustat vielä jalustapajan ja hiot ja vahaat muillekin :mrgreen:

Vähän nuo suodatinten tapaukset kyllä ihmetyttävät. Yksi kerta voi olla erehdys, mutta kaksi kertaa on jo tapa :roll: Näköjään akvaariopakettia ostaessaan on joskus tarpeen huomauttaa että tekniikan on oltava käyttämätöntä, jo on aikoihin eletty.
ramona
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 10:23, 25.09.2003

Viesti Kirjoittaja ramona »

Itse ostin samasta liikkeestä reilu vuosi sitten allaspaketin, arcadian over tank-lamppuineen.
Menin hakemaan allasta, ei "olleetkaan saaneet" lamppua vielä. Maksoin koko paketin ja otin altaan ja kaapin kyytiin.
Meni reilu viikko, tuli soitto , että lamppu olisi noudettavissa. Menin hakemaan lamppua, olisi pitänyt maksaa siitä.
Onneksi oli "kantomies" mukana kummallakin kertaa... Hain hänet autosta ja kysyin, että eikö ollut viimeksi maksaessani asia näin, että maksoin myös lampusta.
Meitä kun oli "kaksi yhtä vastaan" oli kauppiaan myönnettävä että myös lamppu oli jo maksettu.
Myöhemmin kotona kaivoin vielä kuitin esiin ja siinä luki myös lamppu, että näin siinä liikkeessä... :roll:
Ei tippa tapa ja akvaarioon ei huku...
Taunus76
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 16:11, 10.01.2006
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Taunus76 »

Minä varmaan olisiin alkanut huutamaan täysiä siellä liikkeessä että haluan kaiken toimivan ! En halua edes kuvitella mitä olisin tehnyt.
Eihän tuossa ole mitään järkeä että ostetaan toimimaton allaspaketti ja maksetaan itsensä kipeäksi. Kauppaiaiden pitäisi tuntea vastuunsa ja tietää että sana kiertää. Tiedän että se harmittaa kun kallis ostos ja ei sitten toimikaan ja liike ei ala ottamaan vastuuta.
Mars kuluttaja-asiamiehelle!
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
Fisumamma
Senior Member
Senior Member
Viestit: 729
Liittynyt: 18:36, 15.09.2005
Paikkakunta: Tampere/TAS

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

Onneksi ei ole aprillipäivä... muuten kukaan ei uskoisi minua: Nostettiin juuri akvaariota paikalleen niin todettiin että akvaarioliikkeestä saadut styroxpalat ovat 1-2mm eri paksuiset - toinen pää jäi tyhjän päälle... odottelen tässä uusia... kuulemma ei olisi haitannut mutta en kyllä olisi saanut öitäni nukutuksi 8O .

Kyllä tämä tästä - hitaasti mutta varmasti.
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Enpä voi kun ihailla pitkäpinnaisuuttasi. Omalle kohdalle jos olisi sattunut, olisi kauppa jo purettu ja kauppias saanut hakea rojunsa pois. Asiakkaana vaadin saada, uutta virheetöntä tavaraa ja toimitusajat pitävinä.

Asiakkaat äänestävät jaloillaan ja lompakollaan. Ei tuollaista voi palveluksi sanoa. Huijaamista ja asiakkaan aliarviontia.
aurora00
Junior Member
Junior Member
Viestit: 206
Liittynyt: 12:58, 06.01.2006

Viesti Kirjoittaja aurora00 »

Palauttaisin itse koko hökötyksen ja hankkisin kunnon kauppiaalta uuden
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”