Hydor Ario 4 ilmastin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hande1
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Hydor Ario 4 ilmastin

Viesti Kirjoittaja hande1 »

Ostin tuollaisen ( http://www.hydor.it/index_en.htm ja http://www.aquatichouse.com/Pumps_files ... irpump.asp ) kuplantekijän lähinnä koristesyistä. Pakkauksessa laitetta mainostettiin hiljaiseksi (no noise). Kotona asentaessani laitteen koin yllätyksen. Laite pitää kauheata pörinää jos säätää tehoa sellaiseksi, että kohtuullisen näköisiä kuplia tulisi. Selvästi äänekkäämpi kuin Eheimin 2026 ulkosuodatin, mikä sekään ei ihan äänetön ole. Akvaario on olohuoneessa, jossa myös joskus yövytään. Tuo mainoslause on siis täysin perätön. Toinen havainto oli, ettei laite sovi ollenkaan akvaarioon, jossa on hienoa pohjahiekkaa. Pumpun roottori on täysin avoimessa tilassa ja jos varsinkin toimii käyttöohjeen mukaa, eli upottaa laitteen osittain pohjahiekkaan niin tukos ja laitteen mykistyminen on varma. Yritin reklamoida tuotteesta ostopaikassa, turhaan. Liikkeessa ei kuulemma ole äänekäs, no ei kait kun kaiken aikaa sata muuta huruutinta käynnissä. Jatkan asian selvittämistä edelleen. Mielestäni minua on vedetty höplästä ja annettu väärää ja puutteellista infoa (esim. missään ei mainintaa hienojakoisen hiekan ongelmasta). Onko muilla kokemuksia tuosta tai tuotesarjan muista laitteista? Jos kokemukset ovat tuonsuuntaisia, en suosittele laitteen hankintaa kenellekään.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Tässä yksi keskustelu laitteesta.
Puusilimä
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Puusilimä »

Minä sain laitteen toimimaan aika hiljaisena järjettömän säätämisen ja kikkailun jälkeen. Ääni on huomattavasti pienempi kun ei yritä upottaa sitä ollenkaan hiekkaan, vaan jättää siihen hiekan päälle näyttämään rumalta. Ja kun laite on ollut jonkin aikaa toiminnassa, se "rauhoittuu" toimimaan paremmin. Pidän sitä päällä vain yöaikaan ja sen kanssa pystyy jopa nukkumaan :roll: Aluksi jouduin säätämään kuplien määrää joka kerta kun ilmastin käynnistyi, mutta nyt se on pysynyt hyvänä kellokytkimen kanssa ihan omia aikojaan.
Mutta että fiilikset oli hyvin samat kuin sinulla kun laitteen ostin. Käytin sitä myyjäliikkeessäkin, mutta ei siitä juuri apua ollut. Ei se tosiaan siellä kuulosta pahalta kun meteliä on muutenkin. Mutta että yhteenvetona kaikesta säätämisestä: en myöskään suosittelisi tätä lelua kenellekään, sen verran työlästä oli saada se toimimaan.
SepiMies
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja SepiMies »

Tarttis varmaan tiedottaa itse hydorille, että tuo ei ole mikään NO NOISE. Täällä on jo moni joutunut sen mainoksen uhriksi (kuten myös itse :cry: ).
hande1
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

reklamaatio

Viesti Kirjoittaja hande1 »

Olen tehnyt aiheesta reklamaation maahantuojalle ja laittanut sen liitteeksi käyttäjäkokemuksia + vaateen palauttaa maksamani rahat
täysimittaisena takaisin. Perusteluna väärän tuoteinformaation julkaiseminen (no noise) ja käyttörajoitteen (hieno pohjahiekka) ilmoittamatta jättäminen. Maahantuoja on tuotevastuulain puitteissa vatuussa noista asioista. En ole vielä saanut palautetta, ensimmäisen
reklamaation hylkäsivät suoralta kädeltä. Myyjäkauppa tuli vastaan lupaamalla maksaa osan tuotteen hinnasta takaisin, se on heidän hyvän tahdon varassa, koska laite ei sinänsä ollut rikki.
Tässä maahantuojan yhteystiedot, jos jollakulla toisella ongelmia tuotteen johdosta. Hydor-tuotteiden maahantuoja; Yhteystiedot:
Europet Trading Oy Puomikatu 2, 33410 Tampere,
puh/fax:. 03-3485553, e-mail: euro-pet@kotiposti.net
Trinket
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trinket »

Oho, olipas hienoa löytää muitakin joilla on ollut ongelmia kyseisen laitteen kanssa. En muista juuri nyt (en ole kotona joten en voi tarkistaa), onko merkki juuri sama, mutta ainakin ulkonäkö on täysin sama ja mainostettiin täysin äänettömäksi.

Äänetöhän se ei siis ole, kuten monet ovat todenneet. Kaiken lisäksi en voi pitää sitä päällä päiväsaikaan, jos haluan akvaarioni näyttävän nätiltä; levitin rikkoo ilmakuplat niin hienon pieniksi, että pienessäkin virtauksessa (jota suodatin väkisin aiheuttaa) hienon hienot kuplat leviävät ympäriinsä veteen jonka seurauksena vesi näyttää äärettömän samealta, ihan kuin siellä olisi pieniä hiukkasia. Vähän samanlaiselta siis, miltä näyttää vesilasissa yön yli seisonut vesi tms.

Kun pääsen kotiin, voin ottaa vielä vaikka kuvan. Olen myös vaihtamassa sorapohjaa hiekaksi tällä viikolla, sittenkö sitä ei voi käyttää enää ollenkaan 8O

Noh, tarkistan tuon merkin vielä kunhan pääsen kotiin, täytyy harkita jaksanko tehdä valitusta.
Hulina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hulina »

Meikäläisellä on Hydor Ario Color (2, "Blue") ja ihan samanlaisia ongelmia sen kanssa. Pikkuveli sitten keksi, että "Mikset sä hanki sellaista lasiputkea ja laita sinne vähän hiekkaa pohjalle ja sitä vehjettä siihen? Mä voin kyllä ottaa sen, jos sä et halua..." ja arvatkaa halusinko enää sen jälkeen, kun meni möläyttämään ideansa esiin? ;) Eli jos ette muuta tekemistä sille keksi, niin tuo koristejuttu voisi olla ihan kokeilun arvoinen - itse en ole vielä päässyt käytännössä testaamaan, mutta tarkoitus kuitenkin olisi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”