CO2 kanssa pieni ongelma

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
akvaariokalat
Junior Member
Junior Member
Viestit: 185
Liittynyt: 19:09, 25.02.2005

CO2 kanssa pieni ongelma

Viesti Kirjoittaja akvaariokalat »

Minulla on hiilidioksiidipullo 6kg, mittari Elga(ruotsalainen golden line), Sera pH control ja Seran levitin. En saa hiilidioksoodi tulemaan akvaarion sopivasti vaan sitä joko ei tulee ollenkaan tai sitten hieman liikaa. Osa kuplista liukenee veteen levitimen kautta niin kuin pitää mutta osa nousee isona kuplina pintaan. Vaikka kuinka varovasti käänän mittarin aukki ei auta mitään. Akvaariolle tästä ei aiheutuu mitään ongelmia kun pH on 7.10 ventiili avautuu ja hiilidioksiidi menee akvaarioon ja kun pH on 6.99 ventiili sulkeutuu. Ongelma on vaan se että osa hiilidioksiidista nousee pintaan isona kuplina ja menee hukkaan, liukenee huoneilmaan. Kysyin tänään sammutinholossa paineenalentimesta muuta sitä ei ollut saatavilla.
CyberDog
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 20:19, 25.01.2006
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja CyberDog »

Paineenalennin tossa kaiketi pitäis olla. Kysy toisesta paikasta jos tuolta ei saanut.
akvaariokalat
Junior Member
Junior Member
Viestit: 185
Liittynyt: 19:09, 25.02.2005

Viesti Kirjoittaja akvaariokalat »

CyberDog kirjoitti:Paineenalennin tossa kaiketi pitäis olla. Kysy toisesta paikasta jos tuolta ei saanut.
Niin on tarkoitus tehdä. Osaako joku sanoa paljonko semmonen paineenalennin voisi maksaa about?
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Mulla käytössä JBL Vario ja kyllä sekin välillä pulauttaa kuplan pintaan mutta mulla ei ole kytketty tota vesivirtausta suodattimen tuloputkesta. Mulla käytössä paineenalennin+neulaventtiili.
akvaariokalat
Junior Member
Junior Member
Viestit: 185
Liittynyt: 19:09, 25.02.2005

Viesti Kirjoittaja akvaariokalat »

Tyhmä kun olen niin kysyn mistä se paineenalennin saa? Olen kysynyt useammassa sammutinhuollossa sitä ja vaustaus on aina ollut että ei ole saatavilla. Onko se joku AGAN tai Woikosken oma erikois liikke mistä kannataisi sitä kysyä.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Alentimet

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kyllä noita alentimia pitäisi ihan hyvinvarustetuista rautakaupoista löytyä. Muistat vaan ottaa oikealla kierteellä olevan alentimen. Hintaa n. 50-70 e.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”