"The Hood"

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jay82
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 14:45, 30.01.2006
Paikkakunta: Helsinki

"The Hood"

Viesti Kirjoittaja Jay82 »

Terve terve!

Uusi harrastaja eksynyt taas joukkoonne! Olen vasta aloittamassa hommaa mutta innostus on valtaisa!!!! :mrgreen:

Törmäsin tuolla habitare-messuilla Kimiin ja se oli siinä... nyt on ajatusta vähän kypsytelty ja alkaa suunnittelu ja tarvikkeiden ostaminen. Joten varautukaa typeriin kysymyksiin... :) Viimeisen viikon olen viettänyt aqua-webissä ja sieltä löytyvillä linkki-sivuilla, imien tietoa itseeni.

Niin.... tällä kertaa tiedustelisin sellaista asiaa.. kun tuolla sivuilla seikkaillessani törmäsin sellaiseen kuvaan, jossa henkilö oli itse rakentanut valaisinzydeemit ja sivun yläreunassa luki "the hood" ja siinä esiteltiin kyseistä systeemiä... nyt en löydä kyseistä sivua mistään... joten jos joku ystävällinen henkilö, joka tietää mistä puhun, voisi laittaa linkin kyseiselle sivulle... kiitos!
"When you do things right,
people won't be sure you've done anything at all."
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Mene www.reefcentral.com. Rekisteröidy sinne ja mene Member Galleries osaan ja siellä laita 'search' kenttään 'canopy' ja saat näkyville yli 800 kuvaa erilaisista katoista ja valoista.

Jos olet jo rekisteröitynyt niin suora linkki on:
http://reefcentral.com/gallery/showgall ... e=&ppuser=
Jay82
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 14:45, 30.01.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jay82 »

Kiitos... löytyihän niitä kuvia.

Mahtaisko joku tietää, että mistäpäin pääkaupunkiseutua mahtais löytyä edullinen lasiliike?? Kyselen vaan, jos jollain olis kokemusta...

Kyselin jo pikkaisen hintoja tosta nurkilta niiin 12mm lasilla 120x60x60 (432 litraa) altaaseen lasit oli jotain 420€ ja 10 mm lasilla 335€... Luulisi, että tuolla hinnalla saa jo teetettyä jossain...

Ja tuli sellainenkin asia mieleen, että onko lasien laadussa/kestävyydessä eroja?
"When you do things right,
people won't be sure you've done anything at all."
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:52, 04.12.2001
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

A-lasi Herttoniemenrannassa on mielestäni edullinen ja palvelu on hyvää ja nopeaa.
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viestit: 593
Liittynyt: 18:58, 21.03.2002
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

On laseilla sen verran hintaa että kannattanee kysäistä Siniriutasta valmista allasta, tosin jos on kiire niin sitten kannattaa kasata itse.
Jay82
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 14:45, 30.01.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jay82 »

Juu... ei mulla kiire ole. Laskeskelin silleen, että jos ensi vuoden alussa saisi vedet altaaseen.... pikkuhiljaa keräilen kamoja kasaan...

Toi lasiliike oli tossa punavuoressa (hki), joten hintaa on niillä melkoisesti... satuin vain kulkemaan ohi niin kysäisin hintaa... täytyy vielä kysellä tuolta herttoniemestä... sieltä on pariakin lasiliikettä suositeltu.

Mutta ennen akvaariota keräilen varmaankin muita välineitä... niitä on kuitenkin pikkasen helpompi varastoida. :)
"When you do things right,
people won't be sure you've done anything at all."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”