Lontoon merivesikaupat

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Fennorama
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 20:33, 18.06.2004
Paikkakunta: Helsinki

Lontoon merivesikaupat

Viesti Kirjoittaja Fennorama »

Hei,
antakaa vinkkejä hyvistä merivesikaupoista Lontoossa. Olen menossa käymään.
egil
Junior Member
Junior Member
Viestit: 53
Liittynyt: 23:21, 12.11.2003
Paikkakunta: Helsinki, Harju

Viesti Kirjoittaja egil »

Hmm... Lontoota tunnen kyllä, mutta merivesihommat ovat vähän vieraita. "Keskikaupungilla" on niukasti akvaarioliikkeitä, kauempana enemmän. Tropical Marine Centren jälleenmyyjähaulla joitakin kuitenkin löytyy, samoin Maidenhead Aquaticsin sivuilta. Jälkimmäisellä on merituotteitakin myyvä liike Mordenissa, jonne pääsee tubella (Northern Line, vyöhyke 4 - eli aika kaukana).
Cai
Junior Member
Junior Member
Viestit: 154
Liittynyt: 19:18, 04.06.2003
Akvaarioseurat: FOMA #10, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kapuua Heathrown läheltä

Viesti Kirjoittaja Cai »

Moi

Jos matka on vielä edessä niin tsekkaa seuraava kauppa Heathrow:n läheltä: http://www.tropicalsandmarine.co.uk/
Itse olen käynyt ja ostanut sieltä elävää useamman kerran, mutta viime käynnistä on jokunen vuosi. Symppis omistaja, ei mikään hehtaarikauppa mutta usein olen sieltä kivaa tuomista löytänyt (esim musta tridacna!).

Cai
heikki
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 19:06, 07.01.2006
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja heikki »

Ei taida olla etiketin mukaista kysellä toisten kysymyksissä, mutta tietääkö joku Wienin akvaariokaupoista?
Fennorama
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 20:33, 18.06.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fennorama »

terveisiä Lontoosta. Kävin tänään keskustassa sijaitsevassa Aquatics Centre- nimisessä myymälässä. Alakerrassa on kohtalaisen kokoinen osasto, kymmeniä pieniä merialtaita ja kohtalaisen hyvä valikoima. Kalat ovat pääosin hyvässä kunnossa, myös osa koralleista mutta suurin osa on vain kohtalaisessa kunnossa. Hinnat eivät ole halvat niinkuin ei mikään Lontoossa.
Huomenna ennen lentoa käyn hakemassa happeen pakatut 4 upeaa kalaa. Lisää myöhemmin.
Ensi viikolla olen taas Dusseldorfissa, joten sielläkin taidan piipahtaa jossain putiikissa.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kapuua Heathrown läheltä

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Cai kirjoitti: Jos matka on vielä edessä niin tsekkaa seuraava kauppa Heathrow:n läheltä: http://www.tropicalsandmarine.co.uk/
Itse olen käynyt ja ostanut sieltä elävää useamman kerran, mutta viime käynnistä on jokunen vuosi. Symppis omistaja, ei mikään hehtaarikauppa mutta usein olen sieltä kivaa tuomista löytänyt (esim musta tridacna!).
Miten lähellä Heathrowta tämä on, siis ehtiikö poiketa jos on neljän tunnin lennon vaihto?
Fennorama
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 20:33, 18.06.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fennorama »

Ehtii poiketa jos on tunteja aikaa. Kannattaa etukäteen ilmoittaa lentoyhtiölle, että ottaa lemmikin mukaan matkustamoon ja varata ainakin 2 tuntia kentällä paperityöhön. Ja pakkaus ei saa olla yli 25 cm korkea, sen täytyy olla vesitiivis ja mitoiltaan korkeintaan käsimatkatavaran kokoinen ja se pitää laittaa penkin alle tai bisnesluokassa tavarakaappiin.

Kimin puolesta on sanottava, että kannattaa useimmissa tapauksissa jättää häslinki ja riski kauppiaalle kuin alkaa rahdata elävää itse lentokoneessa. Jos kuitenkin aiot tuoda, tuo vain jos sinulla on muutoskelpoinen lippu - jos myöhästyt tai et jostain syystä saa elukoita haluamallesi lennolle, mihinkäs ne silloin laitetaan ellet halua maksaa uutta lippua seuraavasta lennosta.

Omat kalani - keisarikala aikuinen, 2x saddleback butterfly ja blue lip angel voivat hyvin, syövät ja ovat pirteitä.
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Re: Kapuua Heathrown läheltä

Viesti Kirjoittaja Mikael »

ParratonMonni kirjoitti:Miten lähellä Heathrowta tämä on, siis ehtiikö poiketa jos on neljän tunnin lennon vaihto?
Minun mielestäni ehtii aika huonosti. Metron kartalla näyttää olevan lähellä mutta käytännössä aikaa menee yllättävän paljon. Metrolla olisi mentävä Kew Gardens asemalle ja siitä kävelymatkaa n. 1,5-2km.
Lähemmäksi pääset jos menet paikallisjunalla ja se lähtee muistaakseni Waterloon asemalta (Cai käyttänyt tätä reittiä).

Onnistuu ehkä jos on tottunut metron käyttäjä ja ei sekoile vaihdoissa.

Minä toin kalat, korallit ja pari sientä käsikapaasissa jonka voi ottaa matkustamoon. Itse en ilmoittanut asiasta etukäteen kenellekkään ja ei minulta myöskään kysytty mitään - ainoastaan läpivalaisussa sanoin kassissa olevan kaloja.
Olen tuonut eliöstöä myös Italiasta eikä silläkään reissulla ollut ongelmia.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kapuua Heathrown läheltä

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Mikael kirjoitti:
ParratonMonni kirjoitti:Miten lähellä Heathrowta tämä on, siis ehtiikö poiketa jos on neljän tunnin lennon vaihto?
Onnistuu ehkä jos on tottunut metron käyttäjä ja ei sekoile vaihdoissa.
Olen erittäin tottunut sekoilemaan metroissa, siispä taidan pysyä kiltisti asemalla.
Cai
Junior Member
Junior Member
Viestit: 154
Liittynyt: 19:18, 04.06.2003
Akvaarioseurat: FOMA #10, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Cai »

Juu, Heathrow:lla en kannata 4 tunnin lennonvaihdon yhteydessä kaupoille lähtöä. Kenttä kun muutenkin on mallia haastava.

Itse olen tuonut elävää käsimatkatavarana Saksasta, UKsta, Tanskasta ja Ruotsista. En ole koskaan mitään ilmoitellut enkä koskaan ole kokenut muuta haastetta kuin läpivalaisun yhteydessä selittelyn ja kerran 10 minuttin odottelun kun piti tarkistaa esimieheltä että saako elävää merivuokkoa viedä koneeseen [;)] .

t. Cai
Fennorama
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 20:33, 18.06.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fennorama »

pakasteruokien hintataso on vähän toista muualla. Olen ostanut about 2 eurolla per levy ja tuonut kerralla enemmän. Mielestäni tässä on aika iso ero jopa kuuteen euroon levystä mitä Suomessa saa pulittaa.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5536
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Heräsi mielenkiinto. Mitkä pakasteruuat maksaa suomessa niin paljon?
Niilo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 23:14, 11.10.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Niilo »

no ainakin Ocean Nutrition-pakasteista saa maksaa sen kuutisen euroa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”