Onnenbambu akvaarioon?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

wallese
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 20:09, 07.07.2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wallese »

Mulla on sellainen bambu-rykelmä ollut akvassa jo kuukausitolkulla eikä kalat ole millänsäkkään! En pessyt juuria enkä mitään muutakaan. Kalat ok ja vesiarvot ok.
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

Vielä edellisiin viesteihini lisätietoa..

vesiarvot eivät minulla siis missään vaihessa heilahtaneet huonolle puolelle. Mittaan ph, kh, gh, no2, no3. näissä ei siis missään näkynyt outoja heilahduksia.

Sen sijaan kaloissa kyllä. Olin kotona päivät, joten kun kala alkoi vedellä viimeisiä haavitin sen karanteeniin, jossa yleensä ensin näytti piristyvän ja sen jälkeen kupsahti.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Mullassakin bambu-traakkipuu kasvaa mainiosti, kunhan sen pitää kosteana. Kestävä epeli. :P
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
eprusak
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 09:53, 01.11.2002
Paikkakunta: Mikkeli

bambu

Viesti Kirjoittaja eprusak »

Empa usko et bambu tappaa kaloja vaan joku aine pinnassa tai kova pinnasta irtoava kuitu jos sita joku naplaa...

Jos kepissa on juuret, ala anna sen missaan nimessa kuivua!! Se on kidutusta kasville. Jos pidat kasvia maljakossa, vaihda vesi saannollisesti ja pese maljakko samalla. Joskus voit veteen lisata kasviravinnettakin ( Substral esim.).
Kasvin voi myos istuttaa multaan ruukkuun kun siina on juuret. Minulla on niita ruukussa varmaan reilu 15kpl. Kasvavat kamalasti! Tulee mieleen ihan oikea bambumetsa!!

Jos laitat akvaarioon, hanki niin pitka kepakko et se ylettaa pohjaan. Pysyy paremmin paikallaan kun juuret saa tyontya pohjaan.
kananiho
lazzy13
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 15:41, 26.06.2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja lazzy13 »

minäkin suosittelen pitämään ensin jossain vaasissa.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: bambu

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

eprusak kirjoitti:Joskus voit veteen lisata kasviravinnettakin ( Substral esim.).
Kasvin voi myos istuttaa multaan ruukkuun kun siina on juuret. Minulla on niita ruukussa varmaan reilu 15kpl. Kasvavat kamalasti! Tulee mieleen ihan oikea bambumetsa!!
Omalle "onnenbambulleni" olen laittanut akvaariovettä. Kasviravinteet kierrätykseen. Ja onnenbambuhan ei ole edelleenkään bambu vaan traakkipuu [;)] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Inhotus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 15:25, 08.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Onnenbambu akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Inhotus »

Minulla ollut onnenbambu altaaseen tökättynä jo pari vuotta, ilman mitään ongelmia.

Nappasin sen vain kipostaan ja tökkäsin altaaseen.
1 x 30l, 2 x 60l, 2 x 100l, 6 x 120l, 1 x 132l, 2 x 180l, 1 x 300l, 1 x 320l, 1 x 325l, 2 x 450l 2 x 600l, 1 x 670l, 1 x 900l
2 islanninhevosta, isovillakoira ja mopsi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”