Eheim 2026 Professionel II - liitinosa halkesi

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Akvaariomikko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 136
Liittynyt: 10:42, 29.10.2002
Paikkakunta: Helsinki

Eheim 2026 Professionel II - liitinosa halkesi

Viesti Kirjoittaja Akvaariomikko »

Vesivahinko oli todella lähellä, kun ulkosuodattimesta halkesi liitin. Suodatin on mallia Eheim 2026 Professionel II ja kyseinen liitin on harmaa pikaliitin, jolla letkut saa kätevästi irti suodattimesta. Liittimessä on kaksi palloventtiiliä, jotka sulkevat letkut. Ihan ohimennen tuli tarkistettua pönttö. Lattialla oli jo melkoinen lammikko vettä ja suodattimen yläkoppa täynnä vettä. Liitin oli haljennut itsekseen. Ilmeisesti valuvika. Suodattimen ikä on noin 4 vuotta. Onneksi oli alla muovimatto. Uusi liitin on jo tulossa Saksasta, hinta n. 22 EUR.
haukka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 782
Liittynyt: 20:36, 07.03.2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja haukka »

Auts. Onneksi ei käynyt huonommin. Onkohan tuo kuinka yleistä noissa proffa kakkosissa. Välillä kanssa kun kattelee niitä niin mietityttää, että onko ne kuinka kestäviä.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

haukka kirjoitti:Onkohan tuo kuinka yleistä noissa proffa kakkosissa. Välillä kanssa kun kattelee niitä niin mietityttää, että onko ne kuinka kestäviä.
Kokemusta on kahdesta proffa kakkosesta (2026). Molemmat toimivat moitteetta eikä mitään osia ole hajonnut. Jos pönttöjen iät kiinnostavat, niin voin etsiä kuitit tuolta hevon perämetsästä. Eivät nuo kuitenkaan mitään ikäloppuja vekottimia ole.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Akvaariomikko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 136
Liittynyt: 10:42, 29.10.2002
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eheim 2026 Professionel II - liitinosa halkesi

Viesti Kirjoittaja Akvaariomikko »

Uusi liitinosa saapui. Näyttää olevan hieman erilainen kuin alkuperäinen. Putkien tyviosaa on vahvistettu. Se on hieman paksumpi, ja uutta ovat myös tyveen ristikon muotoon valetut tukisiivekkeet. Mielenkiintoista, sillä tuo on juuri se kohta, josta omakin liittimeni oli rikkoutunut. En ilmeisesti ole ainut, jolle näin on käynyt.

Jos suodattimessasi on vanhanmallinen liitin, kannattaa harkita vaihtoa uuteen tai ainakin tarkkailla liittimen kuntoa säännöllisesti.

Kuva uuudesta liittimestä
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

Mä oon varmaan blondi oikesti, mutta en tajunnut minkänäköinen se vanha sitten on ollut. Kun yritin tiirailla omaani ja kovin tuon näköinen se oli.. huoh..pitänee pyytää joku muu tyyppi täällä suomentamaan tuo mulle ja selvittämään onko mulla hyvä hana vai huono hana ;)

Tiger

ps. hyvä ettei päässyt pahemmaksi tilanne sulla.
Akvaariomikko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 136
Liittynyt: 10:42, 29.10.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Akvaariomikko »

tiger kirjoitti:Mä oon varmaan blondi oikesti, mutta en tajunnut minkänäköinen se vanha sitten on ollut. Kun yritin tiirailla omaani ja kovin tuon näköinen se oli.. huoh..pitänee pyytää joku muu tyyppi täällä suomentamaan tuo mulle ja selvittämään onko mulla hyvä hana vai huono hana ;)
Jos putkien ja liittimen rungon yhtymäkohdassa on samanlaiset ristikon muotoon valetut tukisiivekkeet kuin kuvassa, sinulla on varmasti uudentyyppinen liitin. Omani tuli 4 v sitten suodattimen mukana, ja sen jälkeen on ilmeisesti tapahtunut tuotekehitystä. Luultavasti uudemmissa suodattimissa on jo tuo kestävämpi liitin vakiovarusteena.

Sattuu sitä Eheimillekin näköjään kämmejä. Oma luottamukseni firman tuotteiden laatuun koki ainakin jonkunsorttisen kolauksen.
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

ok

siis tukisiiveke on noi neljässä suunnassa olevat kohot ton juuressa mihin letkut kiinnitetään. ?

korjaa toki jos meni väärin :mrgreen:

Taitaa uus olla ;)

Tiger
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Meillä rupesi myöskin vastaava osa vuotamaan n. 5 v. vanhassa suodattimessa. Ja luonnollisesti pari päivää ennen joululomalle lähtöä... Vastaavaa osaa ei tietenkään liikkeessä ollut, mutta avokki sai puhuttua sen myynnissä olleesta suodattimesta... En nyt viitsi altaan alle könytä, mutta luultavasti meillä on siis se vanhan mallinen liitin :? Täytyy tarkkailla tilannetta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”