Kongontetra

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tuikituiki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 188
Liittynyt: 19:40, 20.01.2005

Kongontetra

Viesti Kirjoittaja tuikituiki »

Minkälainen kala se on? Olen saanu vähä ristiriitaista tietoa altaan koosta ja muusta... Kuinka pitkä altaan täytyis olla? Miten menee muiden kalojen kanssa? :?
"pikkuiset kultakalat lammessa ui..."
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Viestit: 982
Liittynyt: 11:09, 19.03.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Kasvaa suurinpiirtein kymmensenttiseksi ja vaatii pari sataa litraa tilaa mielellään pitkänomaiseen altaaseen.
pH 6-7 ja lämpötila noin 26astetta. Vauhdikas ja vilkas parvikala.
Menee parhaiten muiden suurten tetrojen kanssa, seuraksi ei kannata valita mitään liian arkaa kalaa,ei ehkä kestäisi kongontetran vilkkautta.
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
matte78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 20:21, 09.03.2004
Paikkakunta: parainen

Viesti Kirjoittaja matte78 »

Mulla on 24 kongolaista 720 litrasessa. Mun mielestä ne on tosi kauniita ja värikkäitä mutta kaupassa olivat tosi värittömiä. Ja vauhtia kyllä piisaa ainakin ruoka aikana. Tosi hieno kala!!
E pur, si muove! Ei [sensuroitu], se on muovia!
Jun
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 22:15, 04.04.2005
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jun »

Mun kongontetrat olivat 300 litraisessa 150-160 senttiä pitkässä akvaariossa. Tai siis ovat vieläkin, akvaario ja tetrat ovat vain eri omistajalla. Hienosti pärjäävät.

Vilkkaita tosiaan ovat, mutta ei räyhääjiä. Omien kokemusteni mukaan. Kauniin sädehtivän värisiä ja terävähampaisia. Eläviä kärpäsiä kun heittelin pinnalle ruuaksi niin kävi aina semmonen mukava kuhina että oksat pois.
Aukkoja riista-aidassa.
Ankkoja riista-aidassa.
Ankkoja riistoaidassa...
mardu
Member
Member
Viestit: 451
Liittynyt: 15:56, 02.04.2004
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja mardu »

360-litrasessani (150cm pitkä) oli 15 kongontetraa, olivat tosi arkoja paitsi ruoka-aikaan. Se saatto johtua kyllä siitä että olivat kaikki naaraita. Vuosia sitten 317-litrasessa oli jokunen kongo, myös koiraita, ja niistä jäi positiivinen mielikuva. Komeita kaloja.
pitchoune
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 13:38, 05.12.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pitchoune »

Näin tänään ekaa kertaa kongontetroja Akvaario Kurjessa ja ihastuin! Harmi, että ovat niin isoja kavereita, etteivät pikkuiseen altaaseeni mahdu, mutta onnea kaikille kongontetrojen omistajille hienosta valinnasta!
...kaikessa rauhassa kalojen kanssa...
tumppa2
Junior Member
Junior Member
Viestit: 201
Liittynyt: 19:10, 18.02.2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

Täältä löytyy parvi niitä ja komeita ovat. Hienointa katseltavaa on niitten syönti ,kuin tanssia... :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”