Partisten luovutusikä?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Partisten luovutusikä?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minkäikäisinä partisten katsotaan olevan tarpeeksi vanhoja siirrettäväksi pussin kautta uuteen kotiin, laskettuna siitä kun ne ovat uineet pesästään?
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
avain
Senior Member
Senior Member
Viestit: 589
Liittynyt: 18:36, 31.05.2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja avain »

Käsittääkseni ainkaan akvaariokauppaan eivät ota kun vasta 3-4cm pitkiä veijareita, joten eiköhän se ole jo aika hyvä pituus... [;)]
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Raaka-Arska
Member
Member
Viestit: 373
Liittynyt: 18:48, 15.06.2004
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Raaka-Arska »

Puoli votta niin ne on siinä 3-4 sentin myynti koossa
samppi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 126
Liittynyt: 22:12, 27.12.2003
Paikkakunta: tikkurila, jokiniemi

Viesti Kirjoittaja samppi »

Itseasiassa olen nähnyt myynnissä kaupoissa melkeen vasta kuoriutuneitakin.
Kyllä nuo 3-4 cm veijarit on sopivan kokoisia myytäväks. Kasvaa tuohon kokoon nopeammin kuin puolessa vuodessa. tai sit noi mun on myös muutkin monsteri partiksia. yks L-261 on
275 ja 55 Litran tankit
Zar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 21:25, 18.08.2004
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Zar »

Tääläpäin ainakin kauppias otti vastaan vasta kun partisvauvat oli justiin tuon 3-4cm, ja perustelu oli että pärjäävät paremmin sen kokoisina altaissa joissa on muitakin kaloja.
Itellä justiin uiskentelee akvassa n. 10 vahinkopoikasta ovat vasta noin 1,5cm :)
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

No mun lähikauppias lupas ottaa partikset, eikä ollenkaan sanonut mitään koosta. Itse sanoin sitten vaan, että palataan asiaan kun ne vähän vielä kasvaa. Ehtii ne kasvaa siellä liikkeenkin altaassa stten, ei meinaan oo tuppukylässä montaa harrastajaa. Lähinnä kiinnostaa, että selviytyykö ne kuljetuksesta hengissä jos niitä jokusen vie kaverille esim. 2kk ikäisenä.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Zar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 21:25, 18.08.2004
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Zar »

Kyllä meiltäki on lähteny ihan pikkusena kavereille ja on hengissä pysyny, en nyt tota ikää muista mutta sellasia n.2cm mittasia ne oli.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”