Suodatustehoista
Valvoja: Moderaattorit
Siispä suositus tuntuu olevan 2028. Mielellään 2 kappaletta... Kahteen ei kyllä ole varaa. Entäs jos ostan heti kättelyssä 2260? Miten saan sen laitettua 360l akvaarioon ilman että kiekot lentelevät päin seiniä tai muuten stressaantuvat liiasta virrasta? Voisiko sen jakaa useampaan akvaarioon kiertämään? Vai enemmän ja pidempiä suihkuputkia joka puolelle akvaariota?
Onko ylipäätään mitään järkeä sitä ostaa noin pieneen akvaarioon? Vai ostanko vain sen yhden 2028?
Onko ylipäätään mitään järkeä sitä ostaa noin pieneen akvaarioon? Vai ostanko vain sen yhden 2028?
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Älä ihmeessä osta 2260 ihan noin pieneen altaaseen. Ainakaan jos allas ei ole niin pitkä että saat suihkuputkesta vähintään 150 cm pitkän.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Esim sijoittamalla suihkuputken pystyyn kulmaan reikien osoittaessa kohti nurkkausta. Toiseen takanurkkaan sitten vaan imupuoli... :arrow: Vaikkakin saat virtauksen tapettua suhteellisen hyvin silti 2260 on sen verran järeä ton kokoiseen altaaseen, että pistäisin itse mieluummin 2028+sisäsuodatin yhdistelmän.Kheira kirjoitti:Siispä suositus tuntuu olevan 2028. Mielellään 2 kappaletta... Kahteen ei kyllä ole varaa. Entäs jos ostan heti kättelyssä 2260? Miten saan sen laitettua 360l akvaarioon ilman että kiekot lentelevät päin seiniä tai muuten stressaantuvat liiasta virrasta?
Paluupuolen voi jakaa letkuun laittamalla T tai Y haaran joita saa esimerkiksi biltemasta tai venetarvike liikkeistä, liitokset on syytä varmistaa klemmarilla.Kheira kirjoitti:Siispä suositus tuntuu olevan 2028. Mielellään 2 kappaletta... Kahteen ei kyllä ole varaa. Entäs jos ostan heti kättelyssä 2260? Miten saan sen laitettua 360l akvaarioon ilman että kiekot lentelevät päin seiniä tai muuten stressaantuvat liiasta virrasta? Voisiko sen jakaa useampaan akvaarioon kiertämään? Vai enemmän ja pidempiä suihkuputkia joka puolelle akvaariota?
Jos peukalo ei ole aivan keskellä kämmentä, voi mieleisen pituisen suihkuputken rakentaa vaikkapa sähkömiehen putkesta joita lojuu monilla rakennustyömailla joutilaina...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tai PVC putkesta jota voi ostaa monista vesijohtoliikkeistä esimerkiksi.
Liiallisen virtauksen voi eliminoida kyllä esim Jusan mainitsemalla tavalla tai kääntämällä suihkuputki loivasti pintaa kohti jolloin pintavesi liikkuu rivakasti hapettaen akvaarion vettä hyvin. Valutus-suodatin on myös hyvä liiallisen virtauksen tappaja.
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
Heh heh. Näköjään olen laittanut koko jutun ihan väärään paikkaan. Ei mahtaisi jotenkin siirto onnistua ulkosuodatinkysely osioon?
No joo. Eli siis sekopäinen olen
...
Mari: akvaario on 150 m pitkä (ulkoa mitattuna) joten melkein 150cm suihkuputki olisi mahdollinen. Voisiko sen siis hankkia?
Olisiko hyviä linkkejä joihinkin niihin parvekelaatikko mallisiin valutussuodatin juttuihin? Mitenkäs sitten kansilasit, niitä ei voi pitää jos on parvekelaatikkomalli?
No joo. Eli siis sekopäinen olen

Mari: akvaario on 150 m pitkä (ulkoa mitattuna) joten melkein 150cm suihkuputki olisi mahdollinen. Voisiko sen siis hankkia?
Olisiko hyviä linkkejä joihinkin niihin parvekelaatikko mallisiin valutussuodatin juttuihin? Mitenkäs sitten kansilasit, niitä ei voi pitää jos on parvekelaatikkomalli?
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Hei!
Mites tuo "Hamburger Mattenfilter". On se tehokkaampi kuin mitkään sisäsuodattimet eikä siinä ole irtoilevia letkuja. Kokemustakin on jo vuosia kertynyt. Minä pollaan sitä, josko kirjoitan aiheesta sivun?
Jatkokeskustelut siis sinne !
Mites tuo "Hamburger Mattenfilter". On se tehokkaampi kuin mitkään sisäsuodattimet eikä siinä ole irtoilevia letkuja. Kokemustakin on jo vuosia kertynyt. Minä pollaan sitä, josko kirjoitan aiheesta sivun?
Jatkokeskustelut siis sinne !
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Et ole yksin, minulla on ongelmia enklannin eli Lontoon murteen kanssa. Nousee näppylöitä!Kheira kirjoitti: Oli oikein linkkikin, mutta se saksankieli... Tietysti kiinnostaisi kaikki mikä parantaa elikoiden elämänlaatua.
Mutta seurailen vielä tuota äänestystä. Sitten pitää kysyä luvat kääntämiseen, kuviin ja referointiin.
Monilla kauppiailla tuollainen jo on, mikä sekin lienee osoitus niiden tehosta

Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi: