Kuinka paljon tiikerinuoliaisia altaaseen?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vilperi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 19:07, 02.09.2004
Paikkakunta: Klaukkala

Kuinka paljon tiikerinuoliaisia altaaseen?

Viesti Kirjoittaja Vilperi »

Moikka kaikki!

Onko kokemusta tai mielipiteittä kuinka paljon olisi "optimi" lauman koko tiikerinuoliaisille 650 l altaaseen? Allas on 240 cm pitkä ja sisustus jäljittelee Aasian biotooppia runsaine piilopaikkoineen.
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Itse ajattelisin 6kpl, siinä on riittävästi parvikalalle, mutta ei liikaa jos kaikki päättävät kasvaa 25-30 senttisiksi. Jos näin käy, niin sellainen 1000-1500 litrainen alkaisi kuulostaa jos paremmalta tälle todella aktiiviselle kalalle (joka sitten siirtelee kevyehköä sisustustakin ihan kivasti, kun kokoa alkaa olla).
Liiu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 21:03, 16.09.2004
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Liiu »

Minä laittaisin muutaman enemmän. 8-10? Jos sellainen ihme tapahtuu, että ne yli 20 senttiseksi kasvavat, ja vielä ovat silloin kymmenen vuoden päästä sinulla, on jo sen arvoistakin ostaa uusi 1000L akvaario. Jos ei ole varaa, lupaan ostaa itse tuon 1000L ja ostaa ne pois hyvään hintaan.

Viihtyvät kuitenkin paremmin isommassa parvessa, ja kahdeksankin on jo enemmän parvi kun 6 kappaletta. Kuusi on melko tynkä parveksi.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Riippuupi muusta kalastosta, mutta 8 tikrua voisi olla varsin passeli määrä 650 litraiseen pyttyysi.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vilperi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 19:07, 02.09.2004
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Vilperi »

Altaassa on tällähetkellä 8 tikrua eikä muuta kalastoa. Mulla on toisessa altassa (250 l ) 6 levistä jotka ovat jo melko isoja. Ajattelin mahdollisesti siirtää ne tikrualtaaseen mutta tuleeko pohjalle silloin liikaa ruuhkaa? Onko mitään hyviä ehdotuksia altaan kalastoksi?
nosegoblin
Member
Member
Viestit: 488
Liittynyt: 13:10, 12.12.2003
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

Miten olisi tiikeriteemainen allas eli pohjalle tiikerinuoliaiset ja ylempiin kerroksiin kunnon parvi tiikeribarbeja? Itselläni on moinen yhdistelmä omassa altaassani ja voin sanoa, ettei vilskettä ja vipinää ainakaan puutu. :mrgreen:
Vilperi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 19:07, 02.09.2004
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Vilperi »

Olen kuulut että tiikeribarbit ovat melko rajuja.. Millainen parvi olisi hyvä? Oliko kenelläkään mielipidettä leviksien sopivuudesta vai tuleeko liian ahdasta?
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Meillä oli levikset ja tiikerinuoliaiset "saman katon alla" eikä näyttäneet toisiaan häiritsevän. Kovin suurta parvea leviksiä en kuitenkaan tuohonkaan altaaseen leviksiä laittaisi, vaikkakin ovat liikenteessä pääosin eri aikaan vuorokaudesta.
tiiksu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 15:10, 13.12.2004
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja tiiksu »

Meillä myös leviksiä (4kpl) ja tiikerinuoliaisia (4kpl) samassa 560ltr altaassa. Eivät ole toisistaan moksiskaan. Kannattaa miettiä todella sitä tikrujen lukumäärää. Se on parvikala, meilläkin saisi olla enemmän. Mutta en sitten taas halua yli kansoittaa allasta. Sopivin parvi ehkä olisi 6-10 kpl. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”