Altaan jakamisesta?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pertsa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 13:00, 20.02.2003
Paikkakunta: VANTAA,Ilola

Altaan jakamisesta?

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Hei,

kertokaas mistä löytyisi sellaista reikälevyä, jolla altaan saisi jaettua? Olisko kenelläkään nurkissa joutilaana, tarvis olisi tuollaiseen 50x50 cm.

Pertsa
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Karkea 5 cm paksu mattosuodatin. Muovinenhyttysverkko, jota myydään rullatavarana. Siinä joitakin esimerkkejä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Tapio Martimo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1040
Liittynyt: 14:48, 02.11.2001
Paikkakunta: Vaasa / OAS

Viesti Kirjoittaja Tapio Martimo »

Tee itse ikkunoihin tarkoitetusta muovisesta hyttysverkosta. Värivalikoimassa löytyy ainakin vihreä, musta ja harmaa. Saatavilla rautakaupoista ja isompien markettien hardisosastoilta kautta maan.
jawa1982
Starting Member
Starting Member
Viestit: 30
Liittynyt: 21:58, 22.03.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jawa1982 »

jarvij kirjoitti:Karkea 5 cm paksu mattosuodatin. Muovinenhyttysverkko, jota myydään rullatavarana. Siinä joitakin esimerkkejä.
Ei kannata välttämättä käyttää tuota muovistahyttysverkkoa, koska niissä on hyönteismyrkkyä (ainakin jossakin malleissa). Tappaa varmasti kaikki altaan kotilot ja ravut.
pertsa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 13:00, 20.02.2003
Paikkakunta: VANTAA,Ilola

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Hei,

en tarkoita mitään matosuodatinta, hyttysverkkoa tms....kiitos vain ideoista. Mutta se mitä kysymän piti, olen nähnyt muutaman kerran sellaista esim. mustaa reikästä muovilevyä, mutta unohtanut kysyä mistä sellaista saisi.

Hyttysverkot sun muut "rennot" materiaalit tarvitsisivat kehykset jne. ei siis mitää sellaista.

Pertsa
teemu7117
Senior Member
Senior Member
Viestit: 958
Liittynyt: 09:34, 15.07.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti

Viesti Kirjoittaja teemu7117 »

en tarkoita mitään matosuodatinta, hyttysverkkoa tms....kiitos vain ideoista. Mutta se mitä kysymän piti, olen nähnyt muutaman kerran sellaista esim. mustaa reikästä muovilevyä, mutta unohtanut kysyä mistä sellaista saisi.
Muistan jonkun keskustelun jossa sanottiin, että sellaista tarkoittamaasi reikälevyä olisi joku joskus ostanut leppävaariosta. En löytänyt ketjua ja siitä on varmasti aikaa eli kannattaa vaikka soittaa tuonne leppävaarioon ja kysyä löytyykö sieltä sellaista levyä.

Suodatinmatto levy ei tarvitse kyllä myöskään mitään kehyksiä vaan pysyy sopivan kokoiseksi leikattuna varmasti paikallaan.

http://leppavaario.com/
440: 11+C.sterbai, 7xL-201, Squaliforma sp., L-128, L-260, LDA01
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
2035
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 09:55, 17.09.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja 2035 »

Itse suosin mattosuodatinta tilanjakajana. Suodattimen imu toiselle puolelle ja toiselle puolelle ulostulo. Samalla myös suodatuspinta-ala kasvaa. Myöskään pienet kalanpoikaset eivät matosta läpi mene, ja nehän kannattaa sijoittaa sille puolen missä ei ole suodattimen imua..
Susamka
Member
Member
Viestit: 339
Liittynyt: 11:13, 24.03.2003
Paikkakunta: Turku/TAY ry

Viesti Kirjoittaja Susamka »

Itse olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa jos laittaisi 5cm paksua mattosuodatinmattoa väliseinäksi ja mattoon tasku eli pumppu maton sisään ja ulostulo haaroituksella molemmille puolille. Olen suunnitellut 150cm altaan jakamista kolmeen osaan kahdella matolla. Mahtaako onnistua ja mikähän olisi toimivin ratkaisu? Tarkoituksena kääpiöahventen poikasten kasvatus.
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”