Lahden eläinkaupoista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Salla_~~
Senior Member
Senior Member
Viestit: 504
Liittynyt: 18:19, 31.08.2004
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Lahden eläinkaupoista

Viesti Kirjoittaja Salla_~~ »

Mikäköhän mahtaa olla paras lahden eläinkauppa, hopeakäpälä, faunatar vai black bull? Olen käynyt hopeakäpälässä ja faunatarissa mutten black bullissa (tosin käyn siellä varmaankin tässä lähipäivinä). Olisi todella kiva tietää, mitä te kannatatte näistä? Omasta mielestäni noista kahdesta huomattavasti parempi on hopeakäpälä. Siellä ovat akvaariot hyvässä kunnossa, asiantuntevia ihmisiä, hyvää palvelua jne. Mutta te lahtelaiset, voisitteko kertoa vähän black bullista.
Marimer
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 15:08, 23.08.2004

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Black Bulliin en enää jalallani astu.
Onhan siellä joskus harvinaisempia kaloja, mutta asiakasplvelu on täysin ala-arvoista, siis silloin kun palvelua edes sattuu anelemalla saamaan.
Näin siis kohdellaan kolmikymppistä, voin kuvitella (ja olen myös nähnyt) mitä saa osakseen aloitteleva, nuori akvaristi.
Eli en suosittele.
Hopeakäpälä ja Faunatar menettelevät, itse kyllä on tullut nyt käytettyä Helsingin liikkeitä kun on mahdollisuus sinne ajaa.
Valmont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 873
Liittynyt: 08:31, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Kerran olen blackbullis käynyt ja palvelua sain kun sitä halusin, tosin minä olen sellainen että yksinkertaisesti vain ilmoitan että nyt tarvin palvelua ja se pitää saada. Nainen joka myi minulle oli ihan kohtelias ja asiakaspalvelutaitoinen, kaloista se ei kyllä tiennyt varmaan mitää :mrgreen: mutta kyllä minä siellä varmaan tulen joskus taas käymään. muista Lahden liikkeistä minulla ei ole kokemusta.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Merri
Senior Member
Senior Member
Viestit: 504
Liittynyt: 00:44, 06.04.2003
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Merri »

Ei mullakaan ole Black Bullista pahaa sanottavaa. Ihan hyvää palvelua sain. Oltiin tosin varmaan hallin ainoat asiakkaat sillä hetkellä...
"I'll rise but I refuse to shine"
NiPy
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 10:49, 02.06.2004
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja NiPy »

Eilen viimeksi kävin Black Bull:ssa ( ostimme keväällä sieltä akvan) ja sain hyvää palvelua. Maanantaina tulee sinne suurempi kasvilähetys ja meinaan mennä ostoksille. Faunattaressa mielestäni on todella vähän kasveja jos ollenkaan ahtaat tilat jne. Hopeakäpälästä ei ole kokemuksia. tämmöiset mielipiteet meillä.
Syno
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 21:31, 22.08.2003

Viesti Kirjoittaja Syno »

Bullissa ihmetyttää se, että vaikka altaita on paljon, niin ihan samaa leipäkalaa siellä myydään kuin keskustassakin. Luulisi, että edes pariin altaaseen mahtuisi jotakin kiinnostavaa, mutta ehkä Lahdessa ei vain ole riittävän valistuneita asiakkaita :D

Lintujen hinnat ovat BB:ssä aivan absurdeja, mutta se johtunee käytetystä maahantuojasta. Ja kun tietää maahantuojan, ei noita lintuja enää ostaisikaan, vaikka hinta olisikin järjellisellä tasolla...
PaulaP
Junior Member
Junior Member
Viestit: 220
Liittynyt: 19:33, 23.09.2003
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja PaulaP »

Oman kokemuksen mukaan BB:ssä saa kaupungin parasta palvelua, kun ensin saa naamansa tutuksi ja osoittaa jotenkin tietävänsä aiheesta jotain. Aloittelijan kohtelusta ei ole kokemuksia. Tosin naapuri kertoi tulleensa teilatuksi Hopeakäpälässä pari viikkoa sitten, eli henk.koht. juttujahan nuo mielipiteet on.

Itsekin olen ihmetellyt BB:n lajivalikoiman suppeutta/samanlaisuutta kuin muissakin liikkeissä, vaikka asiantuntemusta ja tilaa olisi muuhunkin. Eikö vain viitsitä ottaa useammasta tukusta vai onko Hesa liian lähellä => erikoisuuksien hakijat menevät suoraan sinne?

Hinnoista, ainakin BB:ssa ja Hopeakäpälässä hinnoissa on neuvotteluvaraa, kunhan ensin olet tuttu myyjille. Tosin BB:ssa asioimme aina sen yhden ja saman kanssa. Muiden asiantuntemus ei ole vielä meitä vakuuttanut...
amanda
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 11:04, 27.08.2004
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja amanda »

BB:n asiakaspalvelua on täällä Lahdessa useinkin kritisoitu. Minun käsittääkseni siellä on yksi miesmyyjä jolla on aika omintakeinen asiakaspalvelutyyli. Harvoin siellä käyn, mutta parempaan suuntaan minusta siellä on akvaariopuoli mennyt. Kalojen valikoimakin on hieman parantunut, enemmänkin voisi, tilaahan siellä ainakin olisi. Terraarioeläinten terveydestä siellä on ollut paljon puhetta, olen kuullut useita valituksia valmiiksi keuhkosairaista matelijoista. Tämä tosin on kuulopuhetta, itse kun en matelijoita harrasta.

Faunatar on vasta aloittanut liike ja siellä on jotkut asiat vielä vähän "hakusessa", mutta minä olen aina saanut sieltä erittäin ystävällistä palvelua ja yrittäjä itse on asiastaan innostunut ja ottaa aina asioista selvää jollei itse tiedä. Viimeksi ainakin kun kävin, oli siellä ihan täysi kasviallas, eli kyllä sieltä kasvejakin löytyy. Tilat on tosiaankin kyllä pienet.

Hopeakäpälä on myös aika pieni kauppa, mutta hyvin hoidettu. Sieltä olen saanut aina ystävällistä palvelua. Tilanahtauden takia sielläkin vain "peruskaloja" valikoimissa. Koiratarvikkeita on kiitettävä valikoima.

Kyllä Lahden kaupat ihan hyviä ovat, jos yhdestä ei mieleistään merkkiä/kalaa löydä, niin toisessa varmaankin on. Ja tilaamallahan niitä erikoisempiakin saa. Itse käyn eniten Faunattaressa koska käytän JBL:n tuotteita. Ja pakko tähän loppuun vielä heittää ilmaisena mainoksena että kaikki kolme kauppaa lähtivät innolla mukaan Lahden sairaalan lasten poliklinikan akvaarion kunnostustalkoisiin. Kaikki saatiin mitä tarvittiin ja pyydettiin. :D
kalafriikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 12:45, 03.12.2002
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kalafriikki »

Tässä ei varmaan tule mitään uutta noihin aikaisempiin kommentteihin Lahden akvaariokaupoista, mutta kirjoitanpahan silti minäkin muutaman rivin niistä.

Bullissa asioin useimmin. On totta, että siellä saa asiantuntevaa palvelua vain yhdeltä myyjältä. Jätän yleensä kalojen ostamisen toiseen kertaan, jos kyseinen myyjä ei ole töissä. Siellä tosiaan on pääasiassa peruskaloja tarjolla, mutta kyselemällä haluamaansa lajia voi usein vaikuttaa seuraavan kerran tukkutilaukseen. Eli erikoisuuksia kaipaavat kyselkää niitä!

Faunattaresta olen ostanut kaloja vain kerran. Sain todella reippaita hyväkuntoisia kaloja ja voin kuvitella ostavani sieltä kaloja uudelleenkin, jos valikoimasta joskus löytyy kaipaamiani.

Hopeakäpälästä en kaloja osta. Syyt ovat vuosien takana. En tiedä onko siellä enää edes samat myyjät töissä, mutta silloin palvelun taso oli surkea!
"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went."
– Will Rogers
Salla_~~
Senior Member
Senior Member
Viestit: 504
Liittynyt: 18:19, 31.08.2004
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Salla_~~ »

Kiitoksia! Kävin tänään black bullissa ja se oli ihan jees paikka, tosin en kyllä ostanut sieltä mitään. Itse käyn eniten hopeakäpälässä, koska käytän eniten sera- tuotteita ja minusta siellä on asiantuntevinta palvelua vaikkei se aina kohteliainta palvelua ole. Faunatar on kanssa ihan hyvä paikka mutta olen huomannut kahdessa akvaariossa "sairaita" kaloja (ne kieppuvat joskus, varsinkin malawit ja monnit). Ja sitten siellä on usein kuolleita kaloja akvaarioissa. Viimeksi siellä oli akvaario missä oli evärutto, joten kalat ostan muualta. Kasvit ja muut tuotteet useimmiten hopeakäpälästä, joskus faunatarista.
kalafriikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 12:45, 03.12.2002
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kalafriikki »

Nyt on pakko kyllä vielä kehua Lahden Faunattaressa saamaani palvelua. Kävin ostamassa siellä kaverille intiaaninsulkia ja myyjä kyseli hyvin tarkkaan, millaiseen altaaseen ne tulevat ja mitä muita asukkaita altaassa on. Lisäksi myyjän haavittua kalat pussiin, hän vielä näytti niitä minulle ja sain rauhassa katsoa, olivako kalat ok.

Olin ihan että 8O

Tällaista ystävällistä palvelua ei ole koskaan missään Lahden liikkeessä saanut.
"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went."
– Will Rogers
erica
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 20:17, 06.11.2004
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja erica »

Asiasta kolmanteen..
Missäpäin Lahtea tuo Hopeakäpälä sijaitsee? Oon käyny BB:ssä, enkä kyllä saanu minkäänlaista palvelua.. Faunattares oli ihan kivoja tapauksia kyllä, siitä ei mitään pahaa sanottavaa...

Mut miettikääpä mikä paikka tää Mäntsälä on, ei yhden yhtä akvaarioalan liikettä, löytyy kyl lemmikkieläinliike, mut ei mitää akvaan liittyvää..
Välillä kyl raivostuttaa jos joku tavara on loppumassa, vähintää 30 km:n ajomatka hakemaan...
jossuliini
Member
Member
Viestit: 456
Liittynyt: 20:19, 09.05.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja jossuliini »

Hopeakäpälä sijaitsee Aleksanterinkadulla ihan linja-autoaseman lähellä. Jos linja-autoasemalta kävelee niin Aleksin vasemmalla puolella (torilta linja-autoasemalle päin tultaessa Aleksin oikealla puolella).
Kyllä sen löytää.
erica
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 20:17, 06.11.2004
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja erica »

Kiitoksia! Voisin käydä katsastamassa..
Mustamolli
Member
Member
Viestit: 252
Liittynyt: 19:08, 28.03.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Mustamolli »

erica kirjoitti: Mut miettikääpä mikä paikka tää Mäntsälä on, ei yhden yhtä akvaarioalan liikettä, löytyy kyl lemmikkieläinliike, mut ei mitää akvaan liittyvää..
Välillä kyl raivostuttaa jos joku tavara on loppumassa, vähintää 30 km:n ajomatka hakemaan...
Olen samaa mieltä kanssasi. Onhan siellä Oy Vixen Ab:ssä jotain akvaariotavaraa..
Muistaakseni.
erica
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 20:17, 06.11.2004
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja erica »

Juu onhan siel jotai,mut hyvin heikosti..
Ei olis hassumpi idea iskeä yhtä akvaarioalan erikoisliikettä tänne, kun kerta ollaan "kaupunkilaistumassa".

Just joo.. Sen päivän ku näkis [;)]
Mustamolli
Member
Member
Viestit: 252
Liittynyt: 19:08, 28.03.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Mustamolli »

Jos tänne semmonen tulisi minä menisin sinne joka päivä.
Täällähän oli kerran eläinlääkärin yhteydessä joku eläinkauppa, mutta en tiedä miksi lopetti..
silkkitassu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 14:04, 22.04.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja silkkitassu »

Vielä alkuperäiseen kysymykseen omakin mielipiteeni,
BB:ssä en ehtinyt käydä, mutta Faunattaressa ja Hopeakäpälässä kyllä kun isompaa akvaariota ja lisää kaloja hommasin.

Kokemukseni mukaan Hopeakäpälällä on edullisemmat maahantuojat, mutta laatua silti. Palvelu oli molemmissa liikkeissä ok, mutta Hopeakäpälä näistä suosikkini. Sieltä löytyi myös komia taistoukkelini, ja taisin tehdä muutkin kalahankinnat täältä, kun olivat parempikuntoisen oloisia kuin Faunattaressa.
_Sheila_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 00:36, 02.07.2005
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja _Sheila_ »

BB: On ihan hyvä paikka mutta palvelu pelaa huonosti. Kerran olin ostamassa kaloja ja niitten onkiminen kesti ainakin 20min :frown: .

Faunataressa on aika usein kuolleita ja sairaita kaloja mutta kaikki muu on ihan jes.
Hopeakäpälä on ystävällinen liike mutta tuo kalojen sairastelu on kanssa hopeassa aika yleistä :? .
BB: Kalat on paljon halvempia kun esim hopean tai faunan sekin on hyvä puoli 8-) .
koran_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 10:28, 25.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja koran_ »

Mä kävin täään Faunattaressa kyselemässä akvaarion kypsytykseen liittyvistä asioista ja mua palvellut nuori nainen jaksoi hyvin vastailla ja kyseli itsekin akvaarion koosta ja kaikesta. Oikein hyvä mieli jäi ja varmasti palaan sinne kunhan on aika ostaa kasveja ja kaloja.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Lahden siisteimmät altaat ovat olleet Hopeakäpälässä, ei levää eikä mitään moittimista. Taitava (omistaja?)nainen jopa valkkasi mulle totaalisen keskenkasvuisista rihmakaloista ihan oikein kaksi naarasta, tosin miinuksena laji oli ihan väärä. Onneksi tilaa oli tarpeeksi, hunajarihmoina ostetut oranssit huulirihmat saivat jäädä.

Faunattaressa palvelua ei ole saanut edes 20 min odotuksella, kannattaa siis mennä saman tien tiskille jos kysyä jotain haluaa. Altaissa samat sairaat kalat viikosta toiseen, kalaa on ostaisi ilman kunnon kotikaranteenia. Plussana NLS ja Easy-Life tuotteet valikoimassa. Tilat on vähän ahtaat mutta minkäs teet, eiväthän nuo voi Trion käytävällekkään altaitaan raahata ;).

Black Bull on valtavan kokoinen halli, tosi komeat puitteet. Myytävänä vähän jotain spesiaalimpaakin, mm. Tropican lannoitteita ja sieviä tulisukarapuja. Taisin tavata sen aikaisemmin mainitus "persoonallisen miesmyjän", olisi myynyt minulle suttuisen värisen ja puolikuntoisen naarastaiston koiraana, kuulemma olisi latassut vähän maalia pintaan ja liimannut pidemmät evät. Hihityttihän se vähän eli ei minua ainakaan häirinnyt hänen huumorinsa. Ainoa paikka jossa myyjät tulivat kysymään oikein useamman kerran voivatko auttaa, isot pisteet siitä. Altaissa oli aika räväkkä leväinvaasio meneillään, liikkeen ison (600-800 l?) akvaarion valtavan kokoiset kiekot olivat kyllä kamala näky: Syöpyneet evät (2 € kolikon kokoisia koloja) ja leväinen, puolikuollut kasvisto. Yh-hyi.

Edelleen hoidan perusostokseni tosin Kouvolassa, siellä kun saa harva se päivä koulun takia ravata. Vanha koira ei opi uusia liikkeitä [;)] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Taitaa nyt kun mietin, niin tuo faunatar olla ainoa kauppa, jossa on kysytty altaan kokoa kun olen ostanut kaloja. Mm. haarniskamonnit ja lehtikalan. Kyseistä lehtikalaakin pohdittiin pitkään,mm mihin laitan kalan, jos se on kin uros. Ja vielä pidempään yritettiin katsoa, mikä kaikista isommista poikasista olisi kaikkein suoranenäisin, jotta olisi todennäköisemmin naaras :D
Olikin onneksi sitten naaras, tuolla nuo ui peräkanaa akvassa. Kävin vielä kertomassa"ilouutisen"myyjälle, ja oli kovin iloinen kun onnisti, eikä mennyt se kalojen huolellinen valikointi hukkaan :)

BB:stä myytiin keltabarbit(20kpl!) ja safiiritetrat(6) kysymättä mitään. Kyseessä naismyyjä. Toisaalta taas 40-litraiseen ei miesmyyjä olisi myynyt kuin muutamia pienimpiä tetroja, taistokin hänen mielestään vähän turhan iso kala. Neontetroja lähti mukaan(siskolle) :)

Se"persoonallinen mies" on ihan mukava ja sanoo suoraan kun suoraan kysytään. Mukavin kauppa asioida, kun on paljon tilaa ympärillä. Se suuri kiekkoallas on aivan mielettömän kokoinen, voi kun oli joskus itselläkin :D Veikkaisin ainakin 1000-litraa.
*laa la laa*
Marjis
Member
Member
Viestit: 290
Liittynyt: 10:54, 11.03.2006
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Sen kiekkoaltaan kerrottiin olevan 720 litraa kun joskus kysyin.
koran_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 10:28, 25.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja koran_ »

Vaikka itsellä onkin Faunattaresta hyviä kokemuksia niin uskaltaako Faunattaren myyjiin luottaa kalaostoksissa? Olen nyt niin paljon lukenut täältä foorumilta sellaisia juttuja että myyjät myy mitä vaan saadakseen rahaa niin olisi kiva tietää kuinka paljon myyjien antamiin tietoihin kaloista ja niiden yhteensopivuudesta voi luottaa ilman että on pian pulassa?
noel.runeberg
Member
Member
Viestit: 311
Liittynyt: 14:59, 11.04.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: kauniainen

Viesti Kirjoittaja noel.runeberg »

Joo ite on kyllä käynyt kyseisissä kaupoissa mutta kyllä helsingin taso on parhain :mrgreen:
Monnisfriikki!! 250l
Sekä hölmö koiramme
Get a life or die tryin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”