Kotiloiden hävittäminen

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miusci
Junior Member
Junior Member
Viestit: 93
Liittynyt: 18:45, 21.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itti

Kotiloiden hävittäminen

Viesti Kirjoittaja Miusci »

Eli kotiloiden ylikansoitus vaivaa kahta altaistani (160 ja 63 L). Pienimmät kotilot liiskaan ja kerään suurimmat (haavilla saa helposti). Ongelma onkin se, että miten nuo "suuret" suipposarvikotilot (?) voi pois päiviltä pistää, en psyty niitä sormin liiskaamaan, hrr.

Ja kun on ollut puhetta siitä, että kasvit ja kannot tulisi juuriharjata. Minnekkäs ne kotilot sieltä ämpäristä sitten? Kerran huuhtelin kaksi kasvia juoksevan veden alla ja oikein hirvitti että niitä kotiloita sinne viemäriin menee pesimään, vai elääkö ne siellä? Eihän sitä suodattimen pesun yhteydessäkään voi välttyä, etteikö niitä alas solisisi.. vai voiko?

*huokaa* :?
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotiloiden hävittäminen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Miusci kirjoitti:Ongelma onkin se, että miten nuo "suuret" suipposarvikotilot (?) voi pois päiviltä pistää, en psyty niitä sormin liiskaamaan, hrr.

Ja kun on ollut puhetta siitä, että kasvit ja kannot tulisi juuriharjata.
Kotilot astiaan ja kiehuvaa vettä päälle, pyöräytys ja varmistetaan ettei kukaan enää liiku.

Juuriharjauskommenttiasi en ymmärrä. Kasvit juuriharjata...?
Miusci
Junior Member
Junior Member
Viestit: 93
Liittynyt: 18:45, 21.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itti

Viesti Kirjoittaja Miusci »

:roll: .. joo ei kun ne kannot vaan..
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Ei ne sieltä viemäristä enää kummittelemaan tule vaikka elävänä päästäisit sinne. Ja jos tulevat niin eivät ne pitkälle pötki. Suipot on paljon arempia kuivumiselle kuin pallokotilot.

Mika
fitch
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 20:38, 12.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Re: Kotiloiden hävittäminen

Viesti Kirjoittaja fitch »

Miusci kirjoitti:Eli kotiloiden ylikansoitus vaivaa kahta altaistani (160 ja 63 L).
Koirien ja kissojen matolääkkellä, eli Flubenolilla, tapat helposti kaikki kotilot. Sitä saa apteekista ja vaikka Akvaariokeskuksesta. Joskus sitä toimitin altaaseen tabletteina 3 päivää, ja sen jälkeen täytyy muistaa lapota pohjaa jottei pohjakalat pure nurtsia hapenpuutteeseen...
// Markus
Teppo75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 14:48, 09.12.2003
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Teppo75 »

jos akvaariossa tilaa, niin osta pieni nuoliaisparvi. Pysyy kurissa sen jälkeen...
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Teppo75 kirjoitti:jos akvaariossa tilaa, niin osta pieni nuoliaisparvi. Pysyy kurissa sen jälkeen...
No alkuperäisen viestin mukaisissa altaissa ei noille paljon tilaa liikene. Pienet pallot varmasti sopisivat paremmin, kimalaiset ja punapyrstöt. 63 on kyllä niillekin liian pieni.

Mika
skorppari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 11:36, 26.05.2004
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja skorppari »

mulla olis samanlainen ongelma mun kahdessa altaassa. eroa on sen verran että mulla on toisessa verkkonuoliaisia ja kotilot sen kun lisääntyy! siihen varmaan auttaa kyllä toi flubenol mutta miksi ei nuoliaiset "toimi"? toisessa altaassa mulla on myös kierteisiä enkä millään haluais päästä niistä eroon joten mikä avuksi???
Death is certain, life is not...
skorppari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 11:36, 26.05.2004
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja skorppari »

mulla olis samanlainen ongelma mun kahdessa altaassa. eroa on sen verran että mulla on toisessa verkkonuoliaisia ja kotilot sen kun lisääntyy! siihen varmaan auttaa kyllä toi flubenol mutta miksi ei nuoliaiset "toimi"? toisessa altaassa mulla on myös kierteisiä enkä millään haluais päästä niistä eroon joten mikä avuksi???
Death is certain, life is not...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”