Traakkipuu tms. akvaarioon?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miusci
Junior Member
Junior Member
Viestit: 93
Liittynyt: 18:45, 21.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Itti

Traakkipuu tms. akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Miusci »

Lueskelin tuossa altaasta ulos kasvavista kasveista..
mietin vaan että olisiko mahdollista laittaa akvaarioon jotain puuvartista esim. traakkipuu tms?
Kultaköynnöstä tässä ollaan menossa ostelemaan mutta tuo jäi kaivertelemaan mieltä. :?

Elkee lujaa teilatko jos on aivan mahdoton idea, ku mie en näitten normaaleiden huonekasvien päälle ymmärrä..

p.s. miten on muratin laita? olisinko sittenkin lukenut jotta on myrkyllinen?

Tack!
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

traakkipuu on kotosin aavikolta joten ei ehkä paras vaihtoehtä.

Itse kyselen just samasta aiheesta tuossa kantoviestissä.
Ajattelin että jos kokeilisi esim jotain fiikusta(myrkyttömiä ja kotoisin trooppisesta sademetsästä)
Ida-Maria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 82
Liittynyt: 18:26, 07.10.2004
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ida-Maria »

Kuulemma peikonlehti ja rönsylilija menestyvät ainakin jonkun aikaa. Eipä oikein mikään tavallinen huonekasvi kovin kauaa elä tuollalailla. Itse olen rönsyliljaa kokeillut ja on se muutaman viikon jo pärjäillyt.
samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samij76 »

Minulla on kolme ikeasta ostettua traakipuuta avonaisessa altaassa ja toistaiseksi ovat kasvaneet ihan hyvin. Ovat olleet tosin vasta noin kuukauden.
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

eikös traakkipuun pitänyt kestää vedenallakin kuukauden tai 2(ennen kuin menee pahan näköseksi)
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

AW:N haulla voi löytää hyviä keskusteluja siitä mitä huonekasveja kannattaa akvaarioon laittaa. Tosin ihan vain juuret veteen(Ei umpsukkeluksiin) Traakkipuuta ei suositella akvaarioon laitettavaksi, sillä se on kuivahkon paikan kasvi, ja märänee melko varmasti joutuessaan näinkin kosteaan. Juu ja muratti on myrkyllinen.

Tuolla on mainiot nettisivut josta voi lukaista lisää:
http://www.aqua-web.org/users/satuj/huonekasvit.php
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Vaikutti hyviltä sivuilta. Jos vaan ne päivitettäisiin ja lisättäisiin muista lejeista jotain
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

onnenbambu traakkipuu

Viesti Kirjoittaja tiger »

Heips..

kerronpa tännekin, että varokaa niitä onnenbambuja eli ruokotraakkipuita.. jotkut niistä on käsitelty myrkyllisillä aineilla..

mulle kävi niin että kun laitoin 2 akvaan niitä, niin toisessa selvästi kalatoli apaattisia.. no tempasin parin päivän jälkeen tilanteen huomattuani ruo-ot pois ja nyt tilanne on rauhoittunut... tosin pari jo ennestään heikkoa yksilöä meni pois kalojen taivaaseen,.. :roll: Suruhan siinä tuli.

No ne oli pahasti tönittyjä ja kiusattuja.. ja just vasta pääs rauhaan.. voihan olla että ne kuoli saamiinsa vammoihin vaikkei päälle näkynytkään mitään.

Mutta kalat silti sen jälkeen on kyseisessä tankissa käyttäytyneet aivan eri tavalla..ovat vilkkaita ja touhuavat koko ajan.. joten uskalla väittää että mun onnenbambuissa oli jotain myrkkyä niiden varsissa..

Muuten mulla on kyllä kultaköynnös puoliksi vedessä ja kieltämättä..aivan liikaakin viihtyy.. Ilmeisesti on lannoitus juurille kunnossa.. :mrgreen:

tiger
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Mullakin kasvaa kultaköynös ruokintaaukosta tällä hetkellä(laitoin sen vasta kuukausi sitten enkä ennen ton puun hankkimista aijo ottaa kansilaseja pois)
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

bettaboy85 kirjoitti:Vaikutti hyviltä sivuilta. Jos vaan ne päivitettäisiin ja lisättäisiin muista lejeista jotain
Mentäisiinkö kaikki yhdessä antamaan vähän intoa allekirjoittaneelle sivujen päivittämiseen? ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”