Kultakalamalja myynnissä huuto.netissä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

tuplakupla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 164
Liittynyt: 13:06, 06.04.2003
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tuplakupla »

Totta on että myydä ja ostaahan saa mitä vain, mutta jos mainostaa pikku maljaansa "täydelliseksi kodiksi" jollekin kalalle saati käyttää siitä nimeä akvaario on se minusta jo väärin. Antaa väärää ja epäeettistä tietoa.

Myyköön maljaansa kunhan ei mainosta sitä kaloille sopivaksi.
~ To conquer yourself is to know The Way. ~
minä
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 18:34, 25.07.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja minä »

Niin no... Olen huomannut, että tuo akvaario-käsite on vaikea sellaisille ihmisille jotka eivät ole asiasta jaksaneet ottaa selvää. Siis heille mikä tahansa muovikippo on akvaario jos siellä on ns. elämää ja vettä.

Yritin löytää ko. maljan mistä nyt oli puhetta, mutta taitaa olla huuto jo ohi. Jokatapauksessa on pakko sanoa, että tilannehan saattoi muuttua parempaan päin myymisen seurauksena.

Itsekin etsin jossakin vaiheessa isoa maljaa. Lähinnä kasveja ja kotiloita olisin siihen laittanut ja pitänyt sitä yllä lähinnä "koristeena".

Nämä malja-keskustelut tuovat silloin tällöin mieleen lähes uskonsodat joissa ratkaisua haetaan kiihkon voimalla. En nyt millään pahalla tarkoita, mutta toisinaan yksittäiset teot vaikuttavat enemmän kuin sanat. Kalojen maljaan laittamista en missään nimessä kannata ja mielestäni se on hienoa, että maljoja ei ole kaikkialla myynnissä. Toivon ja uskon, että akvaarioliikkeet jotka maljoja myyvät ovat vastuullisia toimissaan. Lisäksi huomasin sen, että malja maksaa uutena kuitenkin n.40€ jolloinka hinnan puolesta on jo sama suunnitella oikeaa akvaariota koristeen sijaan.

Korjatkaa jos olen väärässä.
Maailma on mystinen seikkailu jonka voi kokea omassa nojatuolissa
jarppa82
Member
Member
Viestit: 306
Liittynyt: 13:14, 19.05.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Toivottavasti osaan nyt selittää asiani selkeästi.. yritetään [;)]

Eli. Taistelukalat, jotka ovat myynnissä liikkeissä. Nehän on täysikasvuisia ja voivat olla yli vuoden ikäisiä. Tukussa niitä on sitten kasvatettu sellaisessa miniminikipossa. Varmaan pienemmissä kuin esimerkiksi itiksen faunattaressa myynnissäolevat. Taistelukala kuitenkin taisi elää vain sen pari vuotta? Eli koko ikänsä se siinä litran määrässä vettä JOUTUU olemaan.

Miksi ihmeessä me sitten ostamme näitä kaloja näistä pikkupurkeista, kun kuitenkin se meistä on niin sikamegahirveää? Ja vielä hirveämpää meistä on se, jos joku harrastaja sattuu pitämään taistelukalaansa 10 litran maljassa. Ja tukusta tai muualta maailmasta, kun taistot tänne/liikkeisiin tuodaan, ovat ne viiden markan karkkipussissa. Ja useita päiviä jopa. Säälistähän me emme kaloja osta! Se on tullut täällä jo mainituksi moneen kertaan.

Kysynpä vielä tähän perään: Eikö eläinkauppoja, tukkuja ja kalankasvattajia nämä lait siis koske?

Niinkuin tuli jo mainituksi: kysynnän kasvaessa, tarjonta kasvaa. Saattaisikohan ehkä jotenkuten, mennä myös toisinpäin?

Aika rönsyilevähän tästä tuli, mutta ymmärtää varmaan. :)
Terveisin minä.
Tanja M.
Junior Member
Junior Member
Viestit: 175
Liittynyt: 10:15, 28.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tanja M. »

En löydä tuota kyseistä ilmoitusta... Onko malja myyty vai enkö osaa hakea oikeilla hakusanoilla. Mulla olisi ehkä ollut tarvetta maljalle ja kalakin olisi päässyt oikeaan akvaarioon jos hinta ei aivan kamala olisi ollut ja sijainti oikea... Jos joku viitsii laittaa linkin esim. yv:llä, tänne ei ilmeisesti saa linkittää Huuto.netin ilmoituksia?

Ja tosiaan, taistelukalat tulevat kauppoihin sellasisissa pikkiriikkisissä purnukoissa (sellasissa tonnikalapurkin kokoisissa), mutta pääsevät yleensä uimaan vähän isompiin.
mariana
Senior Member
Senior Member
Viestit: 855
Liittynyt: 00:57, 22.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mariana »

Tanja M. kirjoitti:En löydä tuota kyseistä ilmoitusta... Onko malja myyty vai enkö osaa hakea oikeilla hakusanoilla. Mulla olisi ehkä ollut tarvetta maljalle ja kalakin olisi päässyt oikeaan akvaarioon jos hinta ei aivan kamala olisi ollut ja sijainti oikea... Jos joku viitsii laittaa linkin esim. yv:llä, tänne ei ilmeisesti saa linkittää Huuto.netin ilmoituksia?

Ja tosiaan, taistelukalat tulevat kauppoihin sellasisissa pikkiriikkisissä purnukoissa (sellasissa tonnikalapurkin kokoisissa), mutta pääsevät yleensä uimaan vähän isompiin.
No tää onkin aika vanha ketju, kirjotettu vuonna 2004, eli varmaan on malja jo myyty... :mrgreen:
Tanja M.
Junior Member
Junior Member
Viestit: 175
Liittynyt: 10:15, 28.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tanja M. »

Oho!
No niinpäs onkin! Niin ne vaan vuodet vierii...
Angelfish
Member
Member
Viestit: 305
Liittynyt: 12:59, 15.11.2004
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Angelfish »

Ihan maljaa siellä ei taida nyt olla myynnissä, mutta eilen ainakin oli taas valitettavasti 40litran akvaario, jossa mukana kaksi kultakalaa ja partis.
Joka päivä oppii jotain uutta.
Tarja
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 15:54, 01.05.2005
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tarja »

Noista voi ilmoittaa huutonetin ylläpitäjille sillä siellä on elävien eläinten myynti kiellettyä. Itsekin olen muutaman myyntiyrityksen ilmiantanut kun olen huomannut.
Kesyrottakasvatusta
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Tarja kirjoitti:Noista voi ilmoittaa huutonetin ylläpitäjille sillä siellä on elävien eläinten myynti kiellettyä. Itsekin olen muutaman myyntiyrityksen ilmiantanut kun olen huomannut.
Tuota en tiennytkään, täytyykin pistää mieleen kun seuraava taistojuomalasin kauppaaja ilmestyy :twisted: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
mariana
Senior Member
Senior Member
Viestit: 855
Liittynyt: 00:57, 22.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mariana »

Niin mutta siellä kyllä saa myydä akvaarioita kaloineen. Muistaakseni huuto netin ylläpito oli jossain keskustelussa tms. tästä maininnut. Pelkkiä kaloja ei saa kaupata.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Huuto.netissä on keskimäärin tavaraa myynnissä ihan asiattomilla selitteillä. Eli yksi kultakalamalja/pallo sinne tänne, sopii ko. forumin yleiseen linjaan hyvin. Ja jos siellä oleva tavara pöyritstyttää, niin ehkä olisi järkevämpää kommentoida asiaa myyjälle kuin tänne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”