Jokos on jollakin kalat sisällä?

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jessesa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 536
Liittynyt: 22:33, 04.01.2003
Paikkakunta: Suomi

Jokos on jollakin kalat sisällä?

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Moi pitkästä aikaa! Kamala ikävä jo ollutkin teitä, kun en ole palstalla pahemmin hengaillut. Muutto on tehty jo kaksi kk sitten ja en enää täällä asu, jossa tätä viestiä kirjoittelen. Kalat kuitenkin polskivat vielä lammikossa ja niitä haikein mielin aina silloin tällöin poikkean moikkaamaan. Mieli maassa heittelin niille juuri äsken vesisateessa ruisleipää... :roll: Nooh, mutta katse tulevaisuuteen ja olenkin päättänyt rahdata nyt myös koikarppeja kerrostaloon! En siis mitään isoja pötkylöitä, vaan tämän kesäisen (tällä hetkellä poikaset hieman yli sentin mittaisia) koikarppien jälkikasvun reilu 100-litran akvaan kasvamaan. Onko tyhmä ajatus? Ei noita poikasia ole kuin 6-7 kipaletta, mitä lie muille tapahtunut? Kultakalojen jälkikasvu on myös mystisesti tuhoutunut, ellei sitten allasta tyhjennettäessä löydy yllätyksiä. [;)] Katsoo nyt tarkemmin miten toimin noiden kalojen kanssa, mutta näillä näkymin muuttavat talveksi autotalliin ja uudet poikaset kasvamaan pituutta minun luokseni kerrostaloon reilun 100-litran akvaan.

Mutta niin sitten itse asiaan. Onko joku jo roudannut kalansa sisälle? Ihan mukavan leutoa keliä vielä minun mielestäni pitelee, joten itse en ole ainakaan vielä nähnyt tarvetta alkaa kaloja siirtelemään. Lokakuun loppupuolella ne viimeksikin vasta sisälle tuotiin.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Tämän viikonlopun aikana tulevat sisälle, pääasiallisena syynä se,että alkaa sen verran paljon olla ilmassa neulasia ja koivun lehtiä.(on täällä jo toisaalta muutama hallayökin ollut)

Ja laiskana miehenä en jaksa joka päivä töiden jälkeen olla haavi kourassa altaan reunalla niitä lehtiä keräilemässä.

Joten kalat sisälle ja pressu ulkoaltaan päälle,niin saa minun puolesta sataa sitten vaikka vanhoja mummoja sikari hampaissa :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jessesa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 536
Liittynyt: 22:33, 04.01.2003
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Ohhoh, nyt jo! 8O Niin, mutta tosiaan onhan Kuopio aikas pohjoisessa -tai siis itse asiassa melko lähellä Keski-Suomea. Kuuntelin Novaa yksi aamu korvat höröllä, kun joku soitti Oulusta ja sanoi siellä tulleen jo hieman epämääräisiä lumihiutaleita maahan. Tiedä sitten olivatko lumihiutaleita vai linnunp*skaa. :mrgreen: Niin ja Rovaniemellä oli tupruttanut jo ihan kunnolla! Sen jo uskonkin kunnolla pureskeltuna.

Onnea kalojen pyydystykseen, tosin se ei taida olla yhtä haastava homma teillä, kun minulla.

Edit. Mutta onhan Kuopio Keski-Suomessa, eikö olekkin? Minä kun asustan Ydin-Suomen ytimessä. Eli kyllä ne kelien vaihtelut ja mäntyjen kaljuuntuminen ovat aikas erilaisia näillä piireillä.
Viimeksi muokannut jessesa, 22:44, 17.09.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuomas K
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 16:15, 12.09.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

EEEI SAA VIELÄ SATAA MITÄÄN LUNTA!!! :x
jessesa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 536
Liittynyt: 22:33, 04.01.2003
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Tuomas K kirjoitti:EEEI SAA VIELÄ SATAA MITÄÄN LUNTA!!! :x
Tuskin nyt sentään vielä hetkiin stadissa. Tosin minen mikään Mannosen Mette ole, joten enpähän voi pahemmin alkaa lupailemaan.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

CresCent kirjoitti:Mutta onhan Kuopio Keski-Suomessa, eikö olekkin?
No vähän niinkun Itä-Suomessa päin. 8-)
Katso kartalta !
sttl
Senior Member
Senior Member
Viestit: 556
Liittynyt: 19:12, 28.08.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

vastaus

Viesti Kirjoittaja sttl »

jep.sisällä ovat. Paratiisikalat,kardinaalit haettiin jo aiemmin noin puoli kuukautta sitten sisälle. Toiset vasta äsköttäin. Tänä viikonloppuna vuorossa altaan tyhjennys,roskista putsaus ja lopulta peitto pressulla. Ulkoaltaat jo täynnä lehtiä..talvi lähestyy uhkaavasti jo täällä etelä-suomessa. :roll:

HYvää Syksyä kaikille lammikkoharrastajille! :mrgreen:
Piitulainen
Member
Member
Viestit: 406
Liittynyt: 14:29, 24.07.2002

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Kuopio on Pohjois-Savossa, idässäpäin.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Hyvää syksyä minunkin puolesta.

Edelleen olisi mukava avata Lammikko-osioon uusi aihe, missä olisi lätäkköharrastajien mahdollisia uusia,tämänkesäisiä kuvia jne.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jessesa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 536
Liittynyt: 22:33, 04.01.2003
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Tyhmä minä! Sekoitin nyt Väli-Suomen ja Keski-Suomen ihan tyystin. Eli siis Ydin-Suomi, Väli-Suomi ja Luonnon-Suomi, niinhän se menee!*hakkaa päätänsä seinään* Eli Kuopio ON Väli-Suomessa. Vieläkö olen pahasti hakoteille?

Hyvät syksyt myös minun puolestani kaikille AW:laisille! Toivottavasti pääsisin/ehtisin piipahtamaan täällä vielä ennen joulua, toivottamassa edes hyvät joulut! [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”