Pikku Kakkosen kultakalamaljasta. Kynäilijöitä kaivataan!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Katsoiko joku eilen Mr. Bean -piirretyn, siinäkin kala asusteli maljassa. Bean nukkui se kainalossaan ja ulkoilutti kalaa meressä. :mrgreen: Mut kala hymyili ja teki kaikkia hienoja temppuja, joten eiköhän se ollut ihan tyytyväinen. Eikä ilkeä kissakaan päässyt kiusaamaan sitä.
Raymondo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 21:40, 25.08.2004

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

Se Mr. Bean oli hauska. Mutta tuo muun maailman asioista huolehtiminen menisi jollekin muulle palstalle.

Tottakai minua huolettaa muukin maailma. Siksi kuulun punaiseen ristiin, kerään joka vuosi nälkäpäivää ja harkitsen tälläkin hetkellä kansainvälisen punaisen ristin delegaatiksi.
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Monista asioista voi olla huolissaan ja jos mediassa ja ohjelmissa omasta mielestään näkee vääryyksiä, niin silloinhan on jokaisen oikeus siitä palautetta ohjelmantekijöille antaa.

Kultakalat ovat yhtenä esimerkkinä vuosituhansia saanet kokea vääryyksiä,kuten varmaan monet muutkin kalalajit.

Yhtenä jalostetuiden kalojen myynnin/viljelyn boikotoimisena on se, että jättää sen kalan ostamatta ja antaa myös tuttavilleen ja ystävilleen tietoa infoa tästä asiasta.

Tuossa kala-asiassa olen sen verran pessimisti,että uskon kultakalojen vielä tuhannenkin vuoden päästä uiskentelevan jossakin päin maailmaa pyöreissä maljoissa :roll:

Mutta nostan hattua ihmisille,jotka jaksavat nousta barrikaadeille.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 18:34, 28.12.2003
Paikkakunta: Nummela - HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Hokkis, minäkin olen huolissani monesta asiasta. Ei yhden pahan asian vastustaminen ole pois toisen pahan asian vastustamisesta.
*Viltzu*
Senior Member
Senior Member
Viestit: 540
Liittynyt: 16:04, 01.07.2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *Viltzu* »

Tiedättekö, taidan nyt olla ihan kauhea ihminen mutta mua ei jaksa joku Pikkukakkosen kultakalamalja ihan kauheasti liikuttaa ja surettaa. Tai siis kun miettii mitä kauheuksia Suomessakin, saatika sitten maailmalla, tapahtuu eläimille. Kun on nähnyt varmaan viikkotolkulla pellolla olleen hevosenraadon joka on sinne kuollut nälkään narussaan ja sitä ennen vetänyt varsasta asti joka päivä aamusta iltaan turisteja kärryissä Pattayan kaduilla ja saanut syömistä sen verran mitä on itse kuivalta pellolta saanut kahden metrin mittaisessa narussa nyhdettyä. Niin sitten ei kauheasti kultakalat maljassa itketä. Vielä vähemmän neontetrat ja platyt samassa altaassa ("voi kauhea, niillähän on ihan eri vesiarvotkin").

Tai emmä tiiä. Ehkä olisi pitänyt jättää tämä kirjoittamatta. Kirjoitan nyt kuitenkin. Suhteellisuudentajua.
amanda
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 11:04, 27.08.2004
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja amanda »

Rääkättyjen eläinten näkeminen on hirveää, nälkiintyneiden, kidutettujen ihmisten näkeminen on hirveää. Ei jonkun asian hirveyttä poista se että joku muu on vielä hirveämpää. Kyllä olisi ankeaa elää tässä maailmassa jos kaikki ajattelisivat kuin eräät tässä edellä. Kukaan ei puutuisi mihinkään koska aivan takuulla jokaiselle hirveydelle löytyy voittajansa, aina on jotain kammottavampaa.

Ajatus siitä ettei epäkohtiin kannata puuttua kun kuitenkin jokin muu on paljon pahempaa on mielestäni aika omituinen ja saa ajattelemaan että mikä sitten itsekullakin on se hirveyden raja joka saa toimimaan. Minä kunnioitan ihmisiä jotka toimivat heikompien puolesta, olivat ne sitten "vain" kaloja tai trendikkäämpiä kohteita.
amanda
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 11:04, 27.08.2004
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja amanda »

ok... tulipa oltua paatoksellinen... :roll: En tarkoita syyllistää ketään, jokainen tekee sen minkä omasta mielestään kokee oikeaksi. Siltikään en ymmärrä miksi pitää "pyöritellä silmiä" muiden huolestumiselle. Jokainen taaplaa tyylillään, ei siinä sen kummempaa.
*Viltzu*
Senior Member
Senior Member
Viestit: 540
Liittynyt: 16:04, 01.07.2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *Viltzu* »

Amanda: tuo toteamasi juttu että jokaiselle hirveydelle löytyy aina voittajansa (jotain vielä hirveämpää) on kyllä totta. Se pisti minut miettimään. Mutta kuitenkin... Eääh, emmä edes itte tajua mikä mun pointti on.

Mutta mutta... Jos kultakalan pitäminen maljassa on väärää ja pahaa ja hevosen/ koiran tai muun isomman eläimen pitäminen huonosti on väärin niin sittenhän hyttysen tappaminenkin on väärin? Ja onkimadon laittaminen koukkuun ja uittaminen vedessä (hukkuukohan ne muuten edes jos niitä pitää kauan vedessä?) ja syöttäminen kalalle on väärin. Ja muurahaisen tallaaminen on väärin. Ja ja... En itse pitäisi kultakalaa maljassa mutta en toisaalta jaksaisi vaahdota siitä että Pikkukakkosessa jollakin kultakalamalja on.
Kääpiöpallokala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 159
Liittynyt: 22:09, 20.12.2003

Viesti Kirjoittaja Kääpiöpallokala »

Ei se muakaa nii paljo hetkauta.. Vaikka mä tos aiemmin terrorisoin tota kultakalamaljaa.. Mut silloon mä vasta terrorisoin jos on kyse koirista.. Mä oon "pelastanu" mun toisen koiran yheltä karseelta äijältä joka kiristi koko ajan mua siitä koirasta. Eiku vaan ilmotus eläinsuojeluyhdistykselle ja mä sain koiran siltä äijältä(olisitte nähny sen äijän kämpän)..

No toi ei liittyny aiheeseen mut kuitenki on seki väärin kaloja kohtaan ku niitä pidetään liian pienes paikas! Ajatelkaa ittenne pieneen vessaan ilman happee! :frown:

Vaikka on maailmaski ny kaikkee p***** tapahtunu.. Melkeen joka päivä räjähtää jossain pommi!! Eikö tää kultakalamalja keskustelu vois jo päättyä??
Evanescence... Rammstein.. Dimmu Borgir.. ja Children Of Bodom... <3<3 :D
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Päättyy sillä hetkellä, kun kukaan ei tähän perään enää mitään kirjoita! 8-)
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”